search icon

Διεθνή

Τα διαμάντια δεν είναι πια παντοτινά – Σημαντική η μείωση στη ζήτηση και τις τιμές

Η Anglo American προσπαθεί να πουλήσει την πάλαι ποτέ κραταιά De Beers τη στιγμή που τα διαμάντια που παράγονται σε εργαστήριο γίνονται ανάρπαστα

«Τα διαμάντια είναι παντοτινά», αλλά ίσως όχι για τον αυξανόμενο αριθμό καταναλωτών που απορρίπτουν τον πολύτιμο λίθο για αντίστοιχους που έχουν παραχθεί στο εργαστήριο, χρυσό και ακόμη και άλλους, έγχρωμους πολύτιμους λίθους.

Το σλόγκαν επινοήθηκε από τον γίγαντα των διαμαντιών De Beers το 1948, αποτυπώνοντας την εντύπωση της ασφάλειας και του ρομαντισμού.

Ο μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρείας, Anglo American, σχεδιάζει να εκποιήσει την De Beers καθώς αναδιαρθρώνει την επιχείρησή της μετά την απόρριψη της προσφοράς εξαγοράς από την BHP.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Anglo American, Ντάνκαν Γουάνμπλαντ, δήλωσε στους Financial Times ότι η πώληση της De Beers θα είναι «το δυσκολότερο μέρος» της ριζικής αναδιάρθρωσης της εταιρείας.

«Τα διαμάντια δεν ταιριάζουν πια, παρά την ισχυρή κληρονομιά της De Beers υπό την Anglo», δήλωσε ο ανεξάρτητος αναλυτής της βιομηχανίας διαμαντιών Πολ Ζιμνίσκι.

«Η Anglo θα κάνει τελικά αυτό που θέλουν οι μέτοχοί της και φαίνεται ότι επιλέγουν να επικεντρωθούν σε μια πιο μακροπρόθεσμη στρατηγική βασικών εμπορευμάτων που υποστηρίζουν την φιλική προς το κλίμα ανάπτυξη υποδομών», δήλωσε ο ίδιος στο CNBC.

Μειωμένη ζήτηση διαμαντιών

Η ζήτηση για τα διαμάντια έχει μειωθεί καθώς η γοητεία τους εξασθενεί στην βασική αγορά της Κίνας.

Τα μειωμένα ποσοστά γάμων καθώς και η αυξανόμενη δημοτικότητα του χρυσού και των πολύτιμων λίθων που παράγονται στο εργαστήριο οδήγησαν σε μείωση της κινεζικής ζήτησης για διαμάντια, όπως δήλωσε η εταιρεία ερευνών αγοράς Daxue Consulting. Το τέλος των περιορισμών της πανδημίας έφερε επίσης αλλαγή της κατεύθυνησης των δαπανών των καταναλωτών σε ταξιδιωτικές εμπειρίες αντί για διαμάντια.

Οι τιμές των διαμαντιών έχουν μειωθεί κατά 5,7% μέχρι στιγμής φέτος, σύμφωνα με τον δείκτη ακατέργαστων διαμαντιών της Zimnisky, 30% χαμηλότερα από το ιστορικό υψηλό τους το 2022.

Η De Beers κατείχε κάποτε το μονοπώλιο στην αγορά διαμαντιών, αλλά το μερίδιό της έχει, έκτοτε, μειωθεί. Οι οικονομικές συνθήκες οδήγησαν την εταιρεία σε μείωση των τιμών κατά 10% στις αρχές του έτους.

«Το περασμένο έτος ήταν μια πολύ πιο δύσκολη περίοδος για τη βιομηχανία διαμαντιών, καθώς οι οικονομικές προκλήσεις, η μετα-πανδημική ύφεση και η αύξηση της προσφοράς διαμαντιών που παράγονται στο εργαστήριο επηρέασαν τις συνθήκες ζήτησης», δήλωσε στο CNBC ο εκπρόσωπος της Anglo American, Μαρσέλο Εσκουιβέλ.

Η προτίμηση για τα διαμάντια εργαστηρίου παίζει επίσης κρίσιμο ρόλο στην πτώση των τιμών των φυσικών διαμαντιών, δήλωσε ο Ανκούρ Ντάγκα, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου κοσμημάτων Angara.

«Το βασικό ζήτημα είναι η ραγδαία ανάπτυξη των εργαστηριακών διαμαντιών», δήλωσε. Ο ίδιος προσέθεσε ότι στις ΗΠΑ, που είναι ο μεγαλύτερος καταναλωτής διαμαντιών, οι μισές πέτρες δαχτυλιδιών αρραβώνων θα είναι εργαστηριακής προέλευσης φέτος, από μόλις 2% το 2018.

Τα εργαστηριακά διαμάντια, τα οποία μπορεί να είναι έως και 85% φθηνότερα από τα φυσικά διαμάντια, κατασκευάζονται σε ελεγχόμενο περιβάλλον με τη χρήση ακραίας πίεσης και θερμότητας. Η διαδικασία αναπαριστά τον τρόπο με τον οποίο τα φυσικά διαμάντια «σφυρηλατούνται» στον μανδύα της Γης.

Οι πωλήσεις διαμαντιών που έχουν παραχθεί στο εργαστήριο έχουν εκτοξευθεί από μόλις 2% της παγκόσμιας αγοράς κοσμημάτων το 2017 σε 18,4% το 2023, σύμφωνα με στοιχεία που παρέχονται από την Zimnisky.

Επιπλέον, η θεωρία της αγοράς διαμαντιών ως επένδυση έχει μειωθεί, όπως δήλωσε ο Ντάγκα. Τα διαμάντια θεωρούνταν ως περιουσιακό στοιχείο και αντιστάθμιση του πληθωρισμού τα τελευταία 50 χρόνια, διευκρίνισε. Αυτή η επενδυτική λογική, όμως, έχει σε μεγάλο βαθμό ξεθωριάσει καθώς οι τιμές πέφτουν.

Ορισμένοι αναλυτές, πάντως, παραμένουν λίγο πιο αισιόδοξοι. «Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι υπάρχουν κάποιες προκλήσεις στη βιομηχανία διαμαντιών, αλλά δεν είναι προκλήσεις που δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν», δήλωσε ο Ανίς Αγκαρβάλ, συνιδρυτής της εξειδικευμένης εταιρείας συμβούλων διαμαντιών Gemdax.

Σημείωσε ότι τα διαμάντια είναι προϊόντα διακριτικής ευχέρειας και είναι θέμα «δημιουργίας της επιθυμίας» για αυτά, όπως συμβαίνει και με άλλα προϊόντα πολυτελείας, όπως τα ρολόγια και οι τσάντες.

«Ο κλάδος δεν έχει κάνει μάρκετινγκ μεγάλης κλίμακας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια. Τώρα πια παρατηρούμε τις συνέπειες της έλλειψης αυτής», δήλωσε ο Αγκαρβάλ, προσθέτοντας ότι η βιομηχανία διαμαντιών θα πρέπει να εργαστεί σκληρά για να αναζωπυρώσει τη ζήτηση των Κινέζων καταναλωτών.

Μόλις πρόσφατα, η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης κοσμημάτων στον κόσμο, Signet Jewelers, ανακοίνωσε μια συνεργασία μάρκετινγκ με την De Beers για να προωθήσει τη ζήτηση για φυσικά διαμάντια. Η Signet αναμένει αύξηση κατά 25% των παραγγελιών τα επόμενα τρία χρόνια.

Ο Εσκουιβέλ της Anglo American σημειώνει επίσης ότι η αύξηση του αριθμού των αρραβώνων και η άνοδος του διαθέσιμου εισοδήματος θα βοηθήσουν στην άμβλυνση των προκλήσεων στην αγορά.

Διαβάστε ακόμη

PPF: «Τρέχει» έργα προϋπολογισμού 3,5 δισ. ευρώ – Σε εξέλιξη 448 διαγωνιστικές διαδικασίες (pic)

Αυτόματα η «φορολογική ελευθερία» για όσους ρυθμίζουν οφειλές στους Δήμους

Οικογένεια Τσαντίλη: Οδεύουν ξανά προς το σφυρί οι εξοχικές κατοικίες στην Αυλίδα (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

 

Exit mobile version