To ζευγάρι των Chris Halim και Raena Lim βρήκαν την ευκαιρία να βελτιώσουν τη βιωσιμότητα της βιομηχανίας μόδας εκ των έσω λανσάροντας την εφαρμογή ενοικίασης ρούχων Style Theory.
Οι συνιδρυτές της εταιρείας με έδρα τη Σιγκαπούρη δίνουν την ευκαιρία ενοικίασης ρούχων σε πελάτες βάσει μηνιαίας συνδρομής. Η εφαρμογή μέχρι τώρα καταμετρά 200.000 συνδρομητές στη Σιγκαπούρη και την Ινδονησία, ενώ έχει διαθέσιμα 50.000 ρούχα και 2.000 τσάντες προς ενοικίαση.
Η ερώτηση και η ιδέα
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του CNBC η ιδέα γεννήθηκε όταν, το «μακρινό» 2016, το πρώην στέλεχος της Goldman Sachs δεν μπορούσε να αποφασίσει τι να φορέσει. «Εχεις τόσα ρούχα και δεν ξέρεις τι να βάλεις;», είχε αναρωτηθεί ο Halim. Η ρητορική ερώτησή του αυτή, η οποία έχει επαναληφθεί εκατομμύρια φορές σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου μεταξύ ζευγαριών, «έβαλε μπρος» το μαθηματικό και οικονομικό μυαλό της Lim και γέννησε την ιδέα της νέας εφαρμογής.
Βιωσιμότητα και ανάπτυξη
Η Lim, η οποία είχε εργαστεί για χρόνια σε ΜΚΟ στην Κένυα και γνώριζε εκ των έσω τις άσκοπες σπατάλες της βιομηχανίας της μόδας βρήκε την ευκαιρία να κάνει τη διαφορά. Η βιομηχανία παραγωγής υφασμάτων παράγει ρύπους ίσους με 1,2 δισ τόνους διοξειδίου του άνθρακα ετησίως, ξεπερνώντας κατά πολύ τη ναυτιλία και τις αεροπορικές. Η ρύπανση που προκαλεί η βιομηχανία έχει φέρει στο προσκήνιο τις νέες εφαρμογές ενοικίασης ρούχων για χρήστες οι οποίοι θέλουν να καταπολεμήσουν την κλιματική αλλαγή με το δικό τους τρόπο.
Πρώτη εξ αυτών ήταν η αμερικανική Rent The Runway το 2009, η οποία οδήγησε στην μετέπειτα δημιουργία της βρετανικής My Wardrobe HQ και της αυστραλιανής GlamCorner. Παρ’ όλα αυτά, τα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού της νοτιοανατολικής Ασίας αποτελούσαν -μέχρι τώρα- εμπόδιο για τη δημιουργία παρόμοιας εφαρμογής στην περιοχή.
Το ζευγάρι ξεκίνησε πιλοτικά, με λίστα αναμονής, έτσι ώστε να σιγουρευτεί πως είχε αρκετά ρούχα προς ενοικίαση. Βασιζόμενοι στα δεδομένα, άλλαξαν την προσέγγισή τους, δημιουργώντας stock μέσω συνεργασίας με συγκεκριμένα brands και μαγαζιά ρούχων. Η Style Theory λαμβάνει μερίδιο της μηνιαίας συνδρομής των $95 για τη διαχείριση, αποστολή και καθάρισμα των ρούχων. Η εφαρμογή δεν άργησε να «πάρει φωτιά», προσελκύοντας επενδυτές όπως η SoftBank, JWC Ventures και Paradise Group οι οποίες έχουν επενδύσει περίπου $30 εκατομμύρια στην εταιρεία.
Ο νεοφυής τομέας
Η χρηματοδότηση αυτή σηματοδοτεί και τις δυνατότητες του πολλά υποσχόμενου τομέα ο οποίος το 2019 είχε συνολική αξία $1,2 δισ. Μέχρι το 2027, η αποτίμηση του τομέα αναμένεται να αγγίξει τα $2,8 δισ.
Μεγάλο μέρος της ανάπτυξης αυτής οφείλεται στην αγορά της νοτιοανατολικής Ασίας. Σύμφωνα με τη Research Nester, η περιοχή θα αποτελεί το 22,14% της παγκόσμιας κατανάλωσης μέχρι το 2027.
Η Style Theory βρήκε την ευκαιρία να αλλάξει την προσέγγισή της εν μέσω της πανδημίας, μέσω της μεταπώλησης ρούχων. Παρ’ όλα αυτά, ο τομέας επλήγη λόγω των φόβων για την ευκολία μετάδοσης του κορωνοϊού, ενώ ο Halim αναφέρει πως η Style Theory έχει ανακάμψει στο 75% των συνολικών χρηστών της σε σχέση με τα προ-πανδημίας επίπεδα.
Το ζευγάρι τώρα σκοπεύει να επεκτείνει την γκάμα προϊόντων της εφαρμογής σε ρούχα για άντρες και παιδιά ενώ ετοιμάζεται να λανσάρει την εφαρμογή στο Χονγκ Κονγκ.
Διαβάστε ακόμη:
Νέο «ράλι» στην οικονομία ανοίγει δρόμο για παροχές
Μαίρη Χατζάκου: Ανοίγει νέο επενδυτικό κύκλο €24 εκατ. για τη ΜΕΒΓΑΛ
ΔΕΔΔΗΕ: Μέχρι τις 22 Σεπτεμβρίου οι προσφορές για τον mega διαγωνισμό με τις 37 εργολαβίες