Ο ισπανικός όμιλος μόδας και ομορφιάς Puig – ο οποίος κατέχει επωνυμίες, όπως Paco Rabanne, Charlotte Tilbury και Dries Van Noten – ετοιμάζεται για μία από τις μεγαλύτερες IPO της Ευρώπης για φέτος και σίγουρα, η μεγαλύτερη της Ισπανίας εδώ και χρόνια, ύψους άνω των 2,5 δισ. ευρώ.
Ειδικότερα, η Puig ανακοίνωσε, πρόσφατα την πρόθεσή της να προχωρήσει σε μια αρχική δημόσια προσφορά. Ο ισπανικός όμιλος μόδας και ομορφιάς σκοπεύει να υποβάλει αίτηση για εισαγωγή των μετοχών στα χρηματιστήρια της Βαρκελώνης, της Μαδρίτης, του Μπιλμπάο και της Βαλένθια. Η δημόσια εγγραφή στοχεύει κεφάλαια άνω των 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ. Μετά την προσφορά, η οικογένεια Puig θα διατηρήσει την πλειοψηφία των μετοχών καθώς και τη συντριπτική πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Marc Puig, χαρακτήρισε την απόφαση «ένα βήμα – ορόσημο στην 110χρονη ιστορία της εταιρείας».
«Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η δημιουργία premium επωνυμιών απαιτεί μακροπρόθεσμη σκέψη και η ύπαρξη μιας οικογένειας πίσω από μια εταιρεία ενισχύει αυτή τη μακροπρόθεσμη προσέγγιση, επειδή τείνουν να ενδιαφέρονται εξίσου για τον χρονικό ορίζοντα της επόμενης γενιάς και του επόμενου τριμήνου. Ταυτόχρονα, είναι σημαντικό για κάθε οικογενειακή επιχείρηση να υπάρχουν οι σωστοί έλεγχοι και ισορροπίες, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της μετάβασης των καθηκόντων από γενιά σε γενιά. Η ισορροπία του να είμαστε μια οικογενειακή εταιρεία που υπόκειται επίσης σε έλεγχο θα μας επιτρέψει να ανταγωνιστούμε καλύτερα στη διεθνή αγορά της ομορφιάς κατά την επόμενη φάση ανάπτυξης της εταιρείας», ανέφερε χαρακτηριστικά το στέλεχος σε δήλωση.
«Επιπλέον, θεωρούμε, ότι το να γίνουμε μια εισηγμένη εταιρεία θα ευθυγραμμίσει την εταιρική μας δομή με εκείνες των καλύτερων, οικογενειακών εταιρειών στον κλάδο της ομορφιάς παγκοσμίως, θα μας βοηθήσει να προσελκύσουμε και να διατηρήσουμε ταλέντα και να υποστηρίξουμε τη στρατηγική ανάπτυξης του τα εμπορικά σήματα και το χαρτοφυλάκιό μας», πρόσθεσε.
Οι πωλήσεις της Puig αυξήθηκαν 19%, στα 4,3 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023. Παρά τις ισχυρές επιδόσεις, η εταιρεία παραμένει μικρή σε σύγκριση με ορισμένους από τους αντιπάλους της (συγκριτικά, οι πωλήσεις της LVMH αυξήθηκαν κατά 13% στα 86,2 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023 και οι πωλήσεις της L’Oréal το 2023 αυξήθηκαν κατά 11% στα 41,18 δισεκατομμύρια ευρώ).
Τα τελευταία χρόνια, η Puig ξεκίνησε ένα σερί εξαγορών. Η εταιρεία απέκτησε την επωνυμία Charlotte Tilbury το 2020 και την Byredo το 2022. Και οι δύο συμφωνίες φέρεται να αποτιμώνται σε περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Παρά την πανδημία, το 2020, η Puig κατέγραψε πωλήσεις ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ (1,8 δισεκατομμύρια δολάρια) από την πώληση προϊόντων σε 150 χώρες και τη λειτουργία 26 θυγατρικών.
Ο Mark Puig, ο οποίος είναι 62 ετών, ανέλαβε τη θέση του CEO το 2004 και είναι η τρίτη γενιά που διευθύνει την οικογενειακή επιχείρηση. Αν και δεν υπάρχει σχέδιο να περάσει τα ηνία στην επόμενη γενιά, η οικογένεια θα είναι παρούσα. «Καθώς οι εταιρείες αναπτύσσονται, η ικανότητα να βρει κανείς τη σωστή ηγεσία σε μια μικρή ομάδα ανθρώπων έναντι του κόσμου ή έναντι των σχεδόν 10.000 ατόμων που εργάζονται στην εταιρεία μας έχει γίνει πιο απίθανη. Επιλέξαμε να βρούμε αυτό το ηγετικό ταλέντο εκεί έξω στον κόσμο. Ο ρόλος της οικογένειας είναι να διατηρήσει το σύστημα αξιών με τον τρόπο που μας αρέσει να διευθύνουμε την επιχείρηση», έχει δηλώσει ο ίδιος.
Η Puig ιδρύθηκε από τον παππού του Marc, Antonio Puig το 1914 και επεκτάθηκε παγκοσμίως από τον πατέρα του και πρώην πρόεδρό του, Mariano Puig Planas, ο οποίος πέθανε τον Απρίλιο του 2021. Είχε γεννηθεί στη Βαρκελώνη το 1927, ήταν χημικός μηχανικός και απόφοιτος του IESE Business School δημιούργησε μακροχρόνιες επιχειρηματικές σχέσεις με τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Καραϊβική και τη Γαλλία. Υπέγραψε συμφωνίες με εταιρείες κολοσσούς στον χώρο της ομορφιάς όπως, Max Factor, Paco Rabanne και Agua Lavanda Puig.
Η κληρονομιά του Mariano Puig Planas
«Ο πατέρας μου ήταν τιτάνας. Ήταν πραγματικά ο πυλώνας αυτού που έχει γίνει σήμερα, η Puig. Ακόμα κι αν άφησε την καθημερινή διοίκηση και τα διοικητικά όργανα, γιατί ο πατέρας μου μαζί με τα αδέρφια του αποφάσισαν να βάλουν ημερομηνίες λήξης για τη συμμετοχή τους στην εταιρεία. Εγκατέλειψε την επιχείρηση Puig το 1998, άφησε ορισμένες από τις αρμοδιότητες των διοικητικών οργάνων το 2003 και, μέχρι το 2008, ήταν απλώς μέτοχος που παρευρέθηκε στις συνελεύσεις των μετόχων. Παρόλα αυτά, έφτιαξε τη σφραγίδα του, χωρίς να ανακατεύεται στην επιχείρηση», αναφέρει ο Marc Puig.
Η επόμενη γενιά
«Προσωπικά, αν και δούλεψα για λίγο σε άλλη εταιρεία, δεν είχα καμία αμφιβολία ότι η οικογένειά μου ήθελε να δουλέψω στην εταιρεία μας. Με αυτή τη νοοτροπία με μεγάλωσαν. Προετοίμασα τον εαυτό μου να το κάνω. Τώρα είπαμε στην επόμενη γενιά, εδώ και καιρό, πρέπει να βρουν τον δικό τους δρόμο. Τους λέμε να είναι ευχαριστημένοι με ό,τι κι αν κάνουν, απλώς φροντίστε να μάθετε τα ελάχιστα σχετικά με τις επιχειρήσεις, ώστε να μπορείτε να διαβάσετε μια ετήσια έκθεση και σε περίπτωση που θέλετε τη δυνατότητα να γίνετε μέλος σε κάποια από τα διοικητικά όργανα. Είναι ένα διαφορετικό σενάριο», αποκαλύπτει.
Διαβάστε ακόμη:
Με αυξήσεις ενοικίων απαντούν οι ιδιοκτήτες Airbnb στα νέα μέτρα
Πώς το ρωσικό αέριο συνεχίζει να πλημμυρίζει την Ελλάδα και την Ευρώπη
Η ιστορία πίσω από το εμβληματικό ρούχο που αγάπησε ο κινηματογράφος
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ