Οι Αμερικανοί εξακολουθούν να είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν χρήματα για σοκολάτα παρά τα υψηλά επιτόκια και τον πληθωρισμό.
Οι αγορές σοκολάτας αναμένεται να αυξηθούν κατά 5,8% φέτος για να φτάσουν σχεδόν τα 26 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με στοιχεία της Euromonitor International Ltd. Οι όγκοι προβλέπεται να αυξηθούν κατά 1,9%. Αυτό συμβαίνει μετά από μια πτώση 2,7% πέρυσι που ήταν η μεγαλύτερη από το 2009.
Η αγορά αποδεικνύεται ανθεκτική χάρη σε ένα φαινόμενο που είναι γνωστό ως «ζωή εκδίκησης», δήλωσε ο Carl Quash, αναλυτής της Euromonitor. Οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν σε τομείς της ζωής τους που επηρεάστηκαν από την πανδημία, όπως ταξίδια και φαγητό. Και ενώ τα lockdown προφανώς δεν καθιστούσαν αδύνατο να φάει κανείς γλυκά στο σπίτι, η καθημερινή «πολυτέλεια» εξακολουθεί να θεωρείται τάση.
Οι υψηλότερες τιμές της σοκολάτας είναι ο κύριος παράγοντας που οδηγεί σε μεγαλύτερους αριθμούς πωλήσεων. Τα στοιχεία για τις 52 εβδομάδες που έληξαν στις 27 Μαΐου έδειξαν ότι οι πωλήσεις σε δολάρια αυξήθηκαν περίπου 10% σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο, και ενώ ο συνολικός όγκος μειώθηκε περίπου κατά 4%, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen. Οι άνθρωποι είναι έτοιμοι να πληρώσουν περισσότερα για τις λιχουδιές τους, σώζοντας τη βιομηχανία από ένα κραχ που μοιάζει με ύφεση, όπως αυτό που παρατηρήθηκε το 2009-2010.
Η σοκολάτα «διαδραματίζει έναν πραγματικά ιδιαίτερο ρόλο για τους ανθρώπους, αφού τη βλέπουν ως απόλαυση και ως ανταμοιβή», δήλωσε ο Nick Graham, παγκόσμιος επικεφαλής πληροφοριών και αναλύσεων στη Mondelez International Inc., τον κατασκευαστή των Oreos. «Η συναισθηματική αξία που φέρνει η κατηγορία στους καταναλωτές είναι αυτή που δικαιολογεί τις πρόσθετες αυξήσεις τιμών,» σημείωσε, όπως μεταδίδει το Bloomberg.
Είναι το πιο πρόσφατο σημάδι διάσπασης στην οικονομία των ΗΠΑ που κρατά την Ομοσπονδιακή Τράπεζα σε καλό δρόμο για να συνεχίσει να αυξάνει τα επιτόκια, παρά τις ανησυχίες των επενδυτών για επιβράδυνση. Η σταθερή αγορά εργασίας έχει διατηρήσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών ισχυρή και ο τομέας των υπηρεσιών στις ΗΠΑ επεκτείνεται, με επικεφαλής τομείς όπως τα ξενοδοχεία, η εστίαση και η ψυχαγωγία. Ωστόσο την ίδια στιγμή, εταιρείες όπως η Levi Strauss & Co. παλεύουν με αγοραστές που είναι ευαίσθητοι στις τιμές.
Διαβάστε ακόμη
Σάμουελ Τιλερέι (S&P Global): Υπό παρακολούθηση η νέα ελληνική κυβέρνηση για την αναβάθμιση (pics)
Εκλεισε το deal: Στα χέρια της ιταλικής Reale η Υδρόγειος Ασφαλιστική
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ