search icon

Διεθνή

«Σύνδρομο της οικονομικής θέσης»: Το ιατρικό πρόβλημα που μπορεί να συμβεί στις πτήσεις

Οι ειδικοί λένε ότι το «σύνδρομο της οικονομικής θέσης» μπορεί να συμβεί σε οποιονδήποτε σε οποιαδήποτε θέση ενός αεροπλάνου – Δεν έχει σημασία το πού κάθεστε

Η «εν τω βάθει φλεβική θρόμβωση», ή «DVT» όπως είναι γνωστή, συμβαίνει όταν το αίμα πήζει σε μία ή περισσότερες φλέβες.

«Μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή. Είναι ένα φαινόμενο που παρατηρείται πιο συχνά σε ανθρώπους που ταξιδεύουν σε πτήσεις μεγάλων αποστάσεων. Αυτοί διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο επειδή κάθονται για μεγάλο χρονικό διάστημα», δήλωσε ο Δρ. Πινάκιν Β. Παρέχ, σύμβουλος καρδιολόγος στο Harley Street Heart and Vascular Centre της Σιγκαπούρης.

«Θεωρητικά οι άνθρωποι που ταξιδεύουν σε θέσεις, όπως business class και πρώτη θέση, έχουν περισσότερο χώρο για να κινηθούν ή να τεντώσουν τα πόδια τους», δήλωσε στο CNBC Travel. «Το πρόβλημα είναι η ακινησία στο αεροπλάνο».

Ο Παρέχ επισημαίνει ότι το λεγόμενο ««σύνδρομο της οικονομικής θέσης» δεν κάνει διακρίσεις ως προς το πού κάθεται ή πόσο συχνά πετάει ένας ταξιδιώτης», είπε.

«Είχα ασθενείς που ταξίδευαν ακόμη και στις θέσεις business class και εμφάνιζαν επίσης φλεβοθρόμβωση», είπε.

Πώς αυξάνονται οι κίνδυνοι

Η εν τω βάθει φλεβική θρόμβωση σχηματίζεται συνήθως στα πόδια. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν πόνο, πρήξιμο, αλλαγές στο χρώμα του δέρματος και αίσθημα ζεστασιάς, αλλά μερικοί άνθρωποι δεν έχουν καθόλου συμπτώματα, σύμφωνα με την Mayo Clinic.

Όσοι είναι παχύσαρκοι, άνω των 60 ετών, παίρνουν αντισυλληπτικά χάπια ή θεραπείες ορμονικής υποκατάστασης ή καπνίζουν έχουν υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης εν τω βάθει φλεβικής θρόμβωσης, σύμφωνα με το ιατρικό κέντρο.

«Για μία σε κάθε 5.000 πτήσεις που πραγματοποιούνται, ένας ασθενής … μπορεί να αναπτύξει εν τω βάθει φλεβοθρόμβωση», είπε.

«Όσοι πετούν με πτήσεις μεγάλων αποστάσεων διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο, αλλά η εν τω βάθει φλεβική θρόμβωση μπορεί να αναπτυχθεί και σε μικρότερες πτήσεις», είπε.

«Οι άνθρωποι συνήθιζαν να ορίζουν τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων ως οκτώ ώρες», είπε, «αλλά υπάρχουν κάποια δεδομένα που δείχνουν ότι ακόμη και οι τέσσερις ώρες θεωρούνται πλέον αρκετές».

Ο Αλόκ Ταπάντια, ένας 52χρονος πρώην επιχειρηματίας στον τραπεζικό κλάδο, δήλωσε ότι ανέπτυξε εν τω βάθει φλεβική θρόμβωση ως αποτέλεσμα «τετράωρης πτήσης από τη Σιγκαπούρη στο Χονγκ Κονγκ».

Ο Αλόκ Ταπάντια, ένας άνθρωπος που παίζει μπάντμιντον τρεις φορές την εβδομάδα, κατάλαβε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά όταν άρχισε να νιώθει δύσπνοια ενώ ανέβαινε μια σκάλα μετά την άφιξή του στο Χονγκ Κονγκ.

«Μία από τις κυλιόμενες σκάλες είχε σταματήσει να λειτουργεί», είπε, «οπότε άρχισα να ανεβαίνω μόνος μου από τις σκάλες. Δεν ένιωθα εντελώς καλά. Αναρωτιόμουν τι μου συνέβη και έτσι σταμάτησα για λίγο».

Μόνο όταν επέστρεψε στη Σιγκαπούρη, εξαντλημένος και με αυξημένους καρδιακούς παλμούς, πήγε τελικά για έλεγχο.

Οι γιατροί του είπαν ότι ένας θρόμβος είχε σχηματιστεί στην πνευμονική αρτηρία που συνδέει την καρδιά και τους πνεύμονές του.

Είπε ότι η πρώτη του σάρωση έδειξε μια διογκωμένη καρδιά, πράγμα το οποίο συμβαίνει όταν η καρδιά λειτουργεί πολύ έντονα. «Έγινε και μια δεύτερη σάρωση και ως αποτέλεσμα αποφασίστηκε η άμεση εισαγωγή του Ταπάντια στη μονάδα εντατικής θεραπείας του νοσοκομείου», είπε.

«Οι γιατροί διαπίστωσαν ότι είχε έλλειψη οξυγόνου σε μεγάλο βαθμό και ότι οι πνεύμονές του ήταν εντελώς μπλοκαρισμένοι», είπε.

Οι γιατροί είπαν ότι η κατάσταση ήταν «κρίσιμη, επειδή υπήρχε τόσο μεγάλη πίεση στην καρδιά που θα μπορούσε να έχει πάθει ανακοπή ή να περάσει σε πιο κρίσιμο στάδιο ανά πάσα στιγμή», δήλωσε ο Ταπάντια.

«Τα αντιπηκτικά δεν διέλυαν τον θρόμβο αρκετά γρήγορα», είπε.

«Έτσι, οι γιατροί κατέληξαν τελικά στη χρήση καρδιακού καθετηριασμού, ο οποίος περιελάμβανε τη διοχέτευση ενός καθετήρα μέσα από τα αιμοφόρα αγγεία κοντά στην καρδιά για να διαλυθεί ο θρόμβος αίματος από το εσωτερικό», δήλωσε ο Ταπάντια.

Συμβουλές για αντιμετώπιση του DVT

Η εν τω βάθει φλεβική θρόμβωση μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα με τους πνεύμονες, πράγμα το οποίο μπορεί να είναι κρίσιμο για την κατάσταση του ασθενούς. Είναι πολύ επικίνδυνο όταν ένας θρόμβος αίματος κολλάει σε ένα αιμοφόρο αγγείο σε έναν πνεύμονα, σύμφωνα με την Mayo Clinic.

«Όταν ένας θρόμβος μετακινείται στους πνεύμονες, μπορεί να εμφανιστούν συμπτώματα όπως δύσπνοια και πόνοι στο στήθος», δήλωσε ο Παρέχ.

«Δεν υπάρχει τρόπος να εξαλειφθεί εντελώς ο κίνδυνος της εν τω βάθει φλεβικής θρόμβωσης», δήλωσε ο Παρέχ. «Υπάρχουν όμως τρόποι να μειώσετε τους κινδύνους κατά την πτήση», λέει.

Η Mayo Clinic προτείνει να πίνετε άφθονο νερό, να στέκεστε όρθιοι και να περπατάτε γύρω από το αεροπλάνο κατά τη διάρκεια της πτήσης, να κουνάτε τους αστραγάλους σας σε κυκλικές κινήσεις ενώ κάθεστε και να φοράτε ειδικές κάλτσες στήριξης.

Ο Παρέχ έχει μια απλή συμβουλή για τους ιπτάμενους: επιλέξτε θέση διαδρόμου.

«Σας ενθαρρύνει να περπατήσετε πολύ πιο εύκολα, γιατί όταν είστε εντελώς μέσα στη σειρά, ανησυχείτε πάντα ότι ενοχλείτε τον διπλανό σας», λέει ο Παρέχ.

«Περισσότερο από ένα χρόνο αργότερα, έχω επιστρέψει στην κανονική ζωή μου, που περιλαμβάνει ταξίδια και παιχνίδι μπάντμιντον, αν και είπε ότι έχω αλλάξει κάποιες από τις συνήθειές μου όταν ταξιδεύω, ξεκινώντας από το αεροδρόμιο», λέει ο Ταπάντια.

Τώρα, ο Ταπάντια περπατάει μέσα στο αεροδρόμιο, αντί να παίρνει τον ταξιδιωτικό θάλαμο και περπατάει αρκετά στους διαδρόμους κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Συμβουλεύει τους ταξιδιώτες να δίνουν «προσοχή στην υγεία τους και σε τυχόν συμπτώματα»

«Αυτού του είδους οι καταστάσεις σου μένουν πραγματικά αξέχαστες», είπε.

Διαβάστε ακόμα

Στα «μόνιτορ» κολοσσών ξανά οι ελληνικές startups – Οι 10 εξαγορές του 2024 και οι Αμερικανοί

Ράλι τιμής για τη σοκολάτα – Απλησίαστα τα γλυκά (vid)

Έρχεται το νέο emoji «νεκρό δέντρο» εξαιτίας της ξηρασίας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version