Σε ιστορικό χαμηλό διολίσθησε την Τρίτη το νόμισμα της Αιγύπτου, ενόσω η κυβέρνηση προσπαθεί να εξασφαλίσει νέα γραμμή χρηματοδότησης από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), προκειμένου να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις της πληθωριστικής και ενεργειακής κρίσης.
Η αιγυπτιακή λίρα, συγκεκριμένα, υποχώρησε κατά επιπλέον 0,2% και κατρακύλησε στις 19,6736 λίρες ανά δολάριο, υπερβαίνοντας το μέχρι πρότινος χαμηλό των 19,6725 λιρών, το οποίο είχε καταγραφεί τον Δεκέμβριο του 2016.
Μάλιστα, δεν αποκλείεται η καθοδική πορεία να συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα, καθώς αρκετές διεθνείς επενδυτικές τράπεζες θεωρούν ότι το νόμισμα του Καΐρου παραμένει πολύ ακριβό, θέτοντας συνεχή προσκόμματα στην ανταγωνιστικότητα της αναπτυσσόμενης οικονομίας.
Γι’ αυτό τον λόγο, οι επενδυτές ζητούν μια χαλαρότερη ισοτιμία, παρά το γεγονός ότι μόλις τον περασμένο Μάρτιο η κεντρική τράπεζα της βορειο-αφρικανικής χώρας προχώρησε σε βαθιά υποτίμηση της λίρας κατά 15%.
Στο μεταξύ, η ενεργειακή και επισιτιστική κρίση, ως απόρροια του ουκρανικού πολέμου και του πληθωριστικού σοκ, συνεχίζει να ασκεί σημαίνουσες πιέσεις στην οικονομία της αφρικανικής χώρας.
Μάλιστα, το Κάιρο βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με το ΔΝΤ, προκειμένου να λάβει νέο πακέτο βοήθειας. Παρότι το ύψος της χρηματοδότησης δεν έχει διευκρινιστεί, εκφράζεται αισιοδοξία ότι οι συζητήσεις θα τελεσφορήσουν τον επόμενο ή τον μεθεπόμενο μήνα.
Πέραν του ΔΝΤ, η Αίγυπτο προσπαθεί να εξασφαλίσει επιπλέον πόρους, αξίας τουλάχιστον 22 δισ. Δολαρίων, από το επενδυτικό συμμαχικό ταμείο των χωρών του αραβικού Κόλπου. Στο τραπέζι βρίσκεται και η πιθανή δανειοδότηση από την Ιαπωνία ή την Κίνα.
Το 2016, η αιγυπτιακή κυβέρνηση συμφώνησε να λάβει 12 δισ. δολάρια από το ΔΝΤ, με αντάλλαγμα την υποτίμηση του νομίσματος και τη λήψη μέτρων επενδυτικού προσανατολισμού.
Ωστόσο, η εν εξελίξει πληθωριστική κρίση έχει επί της ουσίας μηδενίσει τα πραγματικά επιτόκια, με αποτέλεσμα να καταγράφονται εκροές ξένων κεφαλαίων άνω των 22 δισ. δολαρίων από τον περασμένο Μάρτιο.
Διαβάστε επίσης
Beat: Η αλλαγή σε Free Νow, η άνοδος λόγω τουρισμού και οι… χαμένες κούρσες (pics)