search icon

Διεθνή

Ρωσία: Προς δραστική μείωση των επιδοτήσεων των πετρελαϊκών εταιρειών

Ο «φουσκωμένος» λογαριασμός του πολέμου στην Ουκρανία και τα… στριμωγμένα οικονομικά του Κρεμλίνου υποχρέωσαν την κυβέρνηση να μελετά αναθεώρηση της πολιτικής της, η οποία θα περιορίσει τα υψηλά κέρδη των ρωσικών πετρελαϊκών

Σχέδιο για τη δραστική περικοπή των κρατικών επιδοτήσεων προς τα διυλιστήρια της χώρας μελετά η ρωσική κυβέρνηση στην προσπάθεια της να περιορίσει τις δαπάνες, σε ένα διάστημα που τα οικονομικά της βρίσκονται υπό πίεση.

Σύμφωνα με τα επίσημα ρωσικά στοιχεία, η Μόσχα δαπάνησε 2,17 τρισ. ρούβλια (ήτοι περίπου 26,6 δισ. δολάρια) την περσινή χρονιά, προκειμένου να αποζημιώσει τα διυλιστήρια και τις πετρελαϊκές εταιρείες της χώρας από τη διαφορά μεταξύ των εγχώριων τιμών των καυσίμων και την αξία τους, αν προχωρούσαν σε εξαγωγές προς την Ευρώπη. Μάλιστα, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023, οι κρατικές επιδοτήσεις ξεπέρασαν τα 253 δισ. ρούβλια.

Όμως, η συνεχιζόμενη αύξηση του κόστους του πολέμου και τα… στριμωγμένα οικονομικά του Κρεμλίνου υποχρέωσαν την κυβέρνηση να μελετά αναθεώρηση της πολιτικής της.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Bloomberg, η κυβέρνηση μελετά την πιθανότητα να αυξήσει σημαντικά τη βασική τιμή για τη βενζίνη και το ντίζελ στον τρόπο υπολογισμού των επιδοτήσεων, έτσι ώστε να μειωθούν δραστικά οι κρατικές επιχορηγήσεις ή ακόμη και η νέα ισορροπία να αναγκάσει τα διυλιστήρια να προχωρήσουν εκείνα σε πληρωμές προς τα κρατικά ταμεία, εάν οι βασικές τιμές των καυσίμων ξεπεράσουν την εξαγωγική τους αξία.

Εάν η πρόταση εφαρμοστεί, κάτι που δεν είναι ακόμη βέβαιο, είναι προφανές πως θα… ροκανίσει τα υψηλά κέρδη που έχουν αποκομίσει οι ρωσικές πετρελαϊκές.

Ο κλάδος αποτελεί μια από τις βασικότερες πηγές φόρων για τα κρατικά ταμεία, όμως οι δυτικές κυρώσεις και το πλαφόν στην τιμή του ρωσικού αργού έχουν φέρει αρνητικές συνέπειες στο ύψος των απολαβών που διασφαλίζει το Κρεμλίνο. Ενδεικτικά το Μάρτιο, οι συνεισφορές του πετρελαϊκού κλάδου προς τον προϋπολογισμό μειώθηκαν κατά πάνω από 40% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, στα 688,2 δισ. ρούβλια.

Διαβάστε ακόμη

S&P: Αναβαθμίζει και τις τέσσερις ελληνικές τράπεζες – Θετικές οι προοπτικές

Το story πίσω από το νέο 5* τουριστικό project των 182 εκατ. ευρώ στην Αιτωλοακαρνανία (pics)

Πάρης Κυριακόπουλος: Το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης της Μοτοδυναμική

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version