Στην Κεντρική Τράπεζα της Τουρκίας αναμένεται να στραφεί η Botas, προκειμένου να καταφέρει να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες της για σκληρό νόμισμα και να στηρίξει την τουρκική λίρα, σύμφωνα με το Reuters, καθώς οι τιμές στο αέριο αυξάνονται παράλληλα με τη ζήτηση.
Όπως αναφέρει το διεθνές πρακτορείο ειδήσεων, επικαλούμενο δύο πηγές που γνωρίζουν το θέμα, η κυβέρνηση της Τουρκίας σκοπεύει να επιτρέψει στην κρατική ενεργειακή εταιρεία να αξιοποιήσει τα συναλλαγματικά αποθέματα της Κεντρικής Τράπεζας της χώρας, προκειμένου να περιορίσει μια νέα υποτίμηση στην τουρκική λίρα.
Το νόμισμα της Τουρκίας φέτος έχει χάσει 29%, ενώ έπεσε σε νέο ιστορικό χαμηλό (10,5 έναντι του δολαρίου).
Σύμφωνα με το αποκλειστικό δημοσίευμα του Reuters, η Κεντρική Τράπεζα της Τουρκίας αρνήθηκε να σχολιάσει, τα αρμόδια υπουργεία δεν ανταποκρίθηκαν άμεσα, ενώ η Botas δεν σχολιάζει τέτοια θέματα δημοσίως.
Η μία από τις πηγές του Reuters ανέφερε ότι η ανάγκη της Botas για σκληρό νόμισμα αναμένεται να παραμείνει υψηλή μέχρι τον Μάρτιο. Η Botas αγοράζει LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο) στη spot αγορά, όπου οι τιμές έχουν καταγράψει σημαντική άνοδο.
Όπως επισημαίνει το Reuters, αντί να εξασφαλίσει δολάρια στην ανοιχτή αγορά, όπου η λίρα κατρακυλά, η Botas θα μπορούσε να στραφεί στην Κεντρική Τράπεζα της Τουρκίας. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, οι πωλήσεις ξένου νομίσματος τον προηγούμενο μήνα έχουν σημειώσει άλμα.
Αυξάνοντας τις αγορές της, η Botas θα μπορούσε να περιορίσει την ανάκαμψη των συναλλαγματικών αποθεμάτων της Κεντρικής Τράπεζας, τα οποία μετά τη χρήση περίπου 128 δισ. δολαρίων τα έτη 2019 και 2020 για τη στήριξη της λίρας, εξακολουθούν να είναι εξαντλημένα.
«Η ζήτηση από τη Botas θα είναι πολύ μεγαλύτερη σε σχέση με τις προηγούμενες εκτιμήσεις, ενώ μια τέτοια ξαφνική ζήτηση μπορεί να καταστρέψει τις ήδη εύθραυστες ισορροπίες», επισήμανε στο Reuters ο ένας από τους αξιωματούχους, προσθέτοντας ότι η Κεντρική Τράπεζα θα καλύψει τη ζήτηση.
Τα συναλλαγματικά αποθέματα της Κεντρικής Τράπεζας της Τουρκίας διαμορφώνονται στα 125 δισ. δολάρια, επίπεδο που είναι το υψηλότερο από το 2015.
Διαβάστε ακόμη
Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα… από την αρχή του έτους
Φράγκου: Έσοδα $2,2 δισ από ναυλώσεις πλοίων της Navios Maritime Partners
Ρωσία: Η αναστολή έγκρισης άδειας του Nord Stream 2 δεν είναι πολιτική