Η Ινδία δηλώνει έτοιμη να προσφέρει οικονομικά κίνητρα στην Tesla και να της διασφαλίσει κόστος παραγωγής μικρότερο ακόμα και από εκείνο που της προσφέρει η Κίνα, εάν η αυτοκινητοβιομηχανία δεσμευτεί να κατασκευάσει τα ηλεκτρικά της οχήματα στη χώρα της Νότιας Ασίας, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών Νίτιν Γκαντάρι στο Reuters.
Η προσφορά από τον Ινδό υπουργό, γίνεται μερικές εβδομάδες αφότου ο Έλον Μασκ άνοιξε μια εταιρεία στην Ινδία, προκειμένου να προετοιμάσει την είσοδό του στην ινδική αγορά, πιθανώς στα μέσα του 2021. Σύμφωνα με το Reuters, η Tesla σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή και την πώληση του ηλεκτρικού της μοντέλου 3 στην Ινδία.
«Η κυβέρνηση θα διασφαλίσει ότι το κόστος παραγωγής για την Tesla θα είναι το χαμηλότερο σε σύγκριση, ακόμη και με την Κίνα, όταν αρχίσουν να κατασκευάζουν τα αυτοκίνητά τους στην Ινδία», είπε ο Γκαντάρι.
Η Ινδία θέλει να ενισχύσει την τοπική κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων, μπαταριών και άλλων εξαρτημάτων για να μειώσει τις δαπανηρές εισαγωγές και να περιορίσει τη ρύπανση στις μεγάλες πόλεις της. Αυτή η εξέλιξη έρχεται εν μέσω μιας παγκόσμιας τάσης των αυτοκινητοβιομηχανιών να ξεκινήσουν την παραγωγή EV, καθώς οι χώρες εργάζονται για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα.
Η πρωτοποριακή αγορά EV της Ινδίας αντιπροσώπευε μόλις 5.000 από τα συνολικά 2,4 εκατ. αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στη χώρα πέρυσι καθώς οι ανύπαρκτες υποδομές φόρτισης και το υψηλό κόστος των EV αποθάρρυνε τους αγοραστές.
Αντίθετα, στην Κίνα, όπου η Tesla κατασκευάζει ήδη αυτοκίνητα, πουλήθηκαν 1,25 εκατ. νέα ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των EV το 2020, από τις συνολικές πωλήσεις των 20 εκατ. Οι πωλήσεις στην Κίνα αντιπροσωπεύουν πάνω από το ένα τρίτο των παγκόσμιων πωλήσεων της Tesla.
Η Ινδία επίσης δεν διαθέτει μια ολοκληρωμένη πολιτική EV όπως η Κίνα, η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, η οποία υποχρεώνει τις εταιρείες να επενδύσουν στον συγκεκριμένο τομέα.
Επιπλέον ο Γκαντάρι δήλωσε ότι, εκτός από μια μεγάλη αγορά, η Ινδία θα μπορούσε να εξελιχθεί σε κόμβο εξαγωγών, με περίπου το 80% των εξαρτημάτων για μπαταρίες ιόντων λιθίου να κατασκευάζονται στην Ινδία.
Εκτός από την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων, η Ινδία προσπαθεί να προσεγγίσει επενδύσεις για την παραγωγή εξαρτημάτων, καθώς και για τη δημιουργία προηγμένων μονάδων κατασκευής μπαταριών, αλλά οι λεπτομέρειες δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί.
Διαβάστε ακόμη:
Το δυσμενές σενάριο για τον τουρισμό και το κόστος στην Οικονομία
Στο «ραντάρ» των επενδυτών η αγορά γραφείων στην Ελλάδα – Deals 1 δισ. εν μέσω Covid 19
Voucher 200 ευρώ: Πότε ανοίγει η πλατφόρμα – Ποιοι είναι οι δικαιούχοι για δωρεάν laptop και tablet