Όταν ο Πολ Λέστερ ξεκίνησε να εργάζεται σε ένα πολυτελές κτηματομεσιτικό γραφείο στο Λος Άντζελες, είχε μια πρωτότυπη ιδέα: να μετατρέψει ένα ακίνητο στην περιοχή του Beverly Hills, σε γκαλερί. Προσκάλεσε υποψήφιους αγοραστές, που ενδιαφέρονταν για το σπίτι, αλλά και, όσους επιθυμούσαν να αγοράσουν τα έργα τέχνης.
Αυτή η στρατηγική απέδωσε καρπούς, καθώς πολλοί ήταν οι λάτρεις της τέχνης, που αγόρασαν μεμονωμένα έργα, ενώ παράλληλα, και το ακίνητο πωλήθηκε σε υψηλότερη τιμή από την αναμενόμενη.
Περισσότερο από μια δεκαετία αργότερα, ο Λέστερ συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντικά έργα σύγχρονων καλλιτεχνών αλλά και έπιπλα σχεδιαστών στα ακίνητα υψηλής ποιότητας που καταχωρεί. Ως συνεργάτης στην εταιρεία ακινήτων The Agency, προωθεί πολυτελείς κατοικίες στο Μπέβερλι Χιλς, σχεδιασμένες από την αρχιτεκτονική εταιρεία Olson Kundig, με έργα τέχνης διαθέσιμα προς αγορά.
Σύμφωνα με το CNBC, οι κατοικίες αυτές, γνωστές ως The Houses στο 8899 Beverly, ξεκινούν από περίπου 5 εκατομμύρια δολάρια. Ο Λέστερ συνεργάστηκε με την εταιρεία συμβούλων Creative Art Partners για να παρουσιάσει έργα καλλιτεχνών, όπως η Michelle Mary Lee και ο Irvin Pascal.
«Βλέπουμε ανθρώπους να θέλουν ένα ολόκληρο πακέτο», αποκαλύπτει ο Λέστερ. Η επιλογή έργων τέχνης για τέτοια ακίνητα είναι μια δύσκολη διαδικασία, που απαιτεί προσοχή. Ο Ντέιβιντ Νόουλες, ιδρυτής της εταιρείας συμβούλων τέχνης Artelier, αναφέρει ότι η τέχνη πρέπει να ταιριάζει με το εσωτερικό του σπιτιού. «Η τέχνη πρέπει να νιώθει ότι ανήκει εκεί», δηλώνει.
Η Artelier παραγγέλνει συχνά έργα που συνδέονται με την περιοχή του ακινήτου και ζητά από καλλιτέχνες να δημιουργήσουν κομμάτια που ταιριάζουν με ακρίβεια στις διαστάσεις του χώρου. Αυτό λειτουργεί καλύτερα από το να δανείζονται έργα από γκαλερί για προσωρινή έκθεση. Ο Λέστερ και η ομάδα του εξετάζουν αν η τέχνη πρέπει να ταιριάζει ή να έρχεται σε αντίθεση με το σχέδιο του σπιτιού. Επιλέγουν χρωματικές παλέτες που ταιριάζουν ή δημιουργούν αντίθεση, και αναθέτουν ειδικές παραγγελίες σε καλλιτέχνες.
Η Artelier προμηθεύει έργα τέχνης για πολυτελή ακίνητα σε όλο τον κόσμο, από το One Hyde Park στο Λονδίνο μέχρι το Eighty Seven Park στο Μαϊάμι. Συνεργάζονται με διακοσμητές εσωτερικών χώρων και προγραμματιστές ακινήτων για να εξασφαλίσουν ότι οι πλούσιοι αγοραστές θα έχουν πρόσβαση σε μοναδικά έργα τέχνης, που ταιριάζουν με την αισθητική των κατοικιών τους.
Η συμβουλευτική εταιρεία λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ καλλιτεχνών και αγοραστών ακινήτων, βοηθώντας τους καλλιτέχνες να κατανοήσουν ότι η δουλειά τους μπορεί να θεωρηθεί ως προϊόν πολυτελείας και εξηγώντας στους πελάτες ότι τα χειροποίητα έργα τέχνης μπορεί να έχουν μοναδικές ατέλειες. Με την εξέλιξη αυτής της τάσης, οι αγοραστές πολυτελών ακινήτων μπορούν να απολαμβάνουν πλήρως εξοπλισμένα σπίτια, όπου η τέχνη και ο σχεδιασμός συνυπάρχουν αρμονικά, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία διαβίωσης.
Για τον Λέστερ, τα έργα τέχνης δεν είναι απλώς διακοσμητικά στοιχεία, αλλά μια στρατηγική μάρκετινγκ που δίνει ζωή στα ακίνητα που προωθεί. Στα σπίτια του The Houses στο 8899 Beverly, η τέχνη δημιουργεί μια μοναδική ευκαιρία προβολής και διαφοροποίησης. «Πρόκειται να ξεκινήσουμε μια καμπάνια, η οποία θα αναδείξει τους καλλιτέχνες», αναφέρει. «Έτσι, στην πραγματικότητα, έχετε άλλη μια ευκαιρία να πείτε την ιστορία για το σπίτι, επειδή αφηγείστε την ιστορία και για την τέχνη», προσθέτει.
Παρόλο που η πώληση έργων τέχνης ως μέρος μιας συμφωνίας ακινήτων δεν είναι συχνή πρακτική για όλους, ο Ρίτσαρντ Γκούτεριτζ, συνεπικεφαλής της εταιρείας Savills στο κεντρικό Λονδίνο, συμβουλεύει τους πελάτες να αφήνουν έργα τέχνης στους τοίχους κατά τη διάρκεια των ραντεβού με υποψήφιους αγοραστές ή ενοικιαστές. «Είναι ένα αξεσουάρ με το οποίο πολλοί άνθρωποι ταυτίζονται», αναφέρει.
Επιβλέποντας πωλήσεις σε περιοχές όπως Belgravia, Chelsea, Knightsbridge και Mayfair, ο Γκούτεριντζ έχει δει συλλογές έργων τέχνης που αξίζουν, όσο και το ίδιο το ακίνητο. «Όσο αυτό βοηθά το ταξίδι πωλήσεων, είναι πολύ ωραίο όταν οι αγοραστές επικεντρώνονται ξανά στο σπίτι», υποστηρίζει.
Αυτή η πρακτική, όπου η τέχνη και τα ακίνητα συνδυάζονται αρμονικά, προσφέρει μια νέα διάσταση στην αγορά πολυτελών ακινήτων. Οι αγοραστές δεν αποκτούν μόνο ένα σπίτι, αλλά και ένα κομμάτι τέχνης, μετατρέποντας την εμπειρία της αγοράς σε μια συνολική αισθητική απόλαυση.
Διαβάστε ακόμη
Axia Research: «Μια καινούργια ημέρα ξημερώνει για τις ελληνικές τράπεζες» (γραφήματα)
RIP: Φωτοβολταϊκά σε νεκροταφεία
EΛΣΤΑΤ: Ανάπτυξη 2,1% για την ελληνική οικονομία το πρώτο τρίμηνο
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ