Σχέδιο για την αναβάθμιση του ηλεκτρονικού εμπορίου ετοιμάζει η Amazon χρησιμοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη, κάνοντας ακόμα πιο εύκολες και εξατομικευμένες τις online αγορές.
Το πρώην στέλεχος AI της Microsoft, Joseph Sirosh είχε ενταχθεί στην Amazon στα τέλη του 2022. Τώρα είχε ένα σημαντικό μήνυμα για τους συναδέλφους του: Η εμπειρία του ηλεκτρονικού εμπορίου της Amazon αναβαθμίζεται μαζικά.
«Έχουμε ένα μεγάλο έργο μπροστά μας», δήλωσε ο Sirosh. «Πρέπει να προσανατολίσουμε τους πάντες προς αυτόν τον νέο κόσμο».
Ο γιγαντιαίος λιανοπωλητής ανανεώνει την εμπειρία αναζήτησης στον ιστότοπο και την εφαρμογή του για να ενσωματώσει δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης που είναι πιο διαλογικές, σε βάθος και εξατομικευμένες.
Με την κωδική ονομασία Project Nile, η πρωτοβουλία στοχεύει να προσθέσει ένα επίπεδο τεχνητής νοημοσύνης πάνω από την υπάρχουσα μπάρα αναζήτησης στο Amazon, επιτρέποντας άμεσες συγκρίσεις προϊόντων, αιτήματα για περισσότερες λεπτομέρειες και κριτικές, καθώς και συστάσεις με βάση το πλαίσιο αναζήτησης και τα προσωπικά δεδομένα αγορών.
Η νέα αναζήτηση δοκιμάζεται εσωτερικά και θα μπορούσε να ξεκινήσει τον Ιανουάριο, ξεκινώντας από τις ΗΠΑ, δήλωσε ένα άλλο άτομο, αν και τα σχέδια αυτά μπορεί να αλλάξουν και πάλι. Οι πηγές ζήτησαν να μην κατονομαστούν επειδή δεν έχουν την άδεια να μιλήσουν στον Τύπο.
«Το Project Nile είναι μια εμπιστευτική πρωτοβουλία στην οποία δημιουργούμε έναν συνομιλητικό πράκτορα αγορών για τους πελάτες της Retail», εξήγησε ένα εσωτερικό έγγραφο, όπως μεταδίδει το Businessinsider.
Η διαδραστική αναζήτηση με τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να βελτιώσει την εμπειρία αγορών στην Amazon. Η εταιρεία ελπίζει επίσης ότι οι αλλαγές θα αυξήσουν τις πωλήσεις, ειδικά στις κινητές συσκευές.
Το έργο έχει ευρείες επιπτώσεις επειδή η Amazon είναι η προεπιλεγμένη πύλη για πολλούς online αγοραστές. Περισσότερο από το 60% των Αμερικανών καταναλωτών ξεκινούν τις αναζητήσεις προϊόντων από εκεί, σύμφωνα με την εταιρεία κατασκευής λογισμικού ηλεκτρονικού εμπορίου Jungle Scout.
Η τεχνητή νοημοσύνη μεταμορφώνει τα ψώνια
Το νέο στρώμα βοήθειας AI θα παρέχει προληπτικά αποτελέσματα αναζήτησης, απαντήσεις από ειδικούς και προτάσεις προϊόντων.
Για παράδειγμα, αν ένας αγοραστής ρωτήσει τη νέα μπάρα αναζήτησης της Amazon: «Τι είδους καφετιέρα να πάρω;», θα δώσει πολλαπλές επιλογές για μια μηχανή καφέ σταγόνας, pod ή εσπρέσο, εξαλείφοντας την ανάγκη να επισκεφθεί κάθε σελίδα προϊόντος μία προς μία. Αν ο αγοραστής συνεχίσει ρωτώντας για τις καλύτερες μηχανές pod, θα εμφανίσει τις κορυφαίες επιλογές με βάση διάφορες μετρήσεις, όπως ο αριθμός των θετικών κριτικών. Ο αγοραστής μπορεί στη συνέχεια να συγκρίνει άλλα χαρακτηριστικά, όπως χρόνους παρασκευής ή μεγέθη φλιτζανιών, ή να ζητήσει περισσότερες λεπτομέρειες για συγκεκριμένα προϊόντα, όπως τα pods της Keurig. Μπορεί επίσης να παρέχει συνοπτικές κριτικές και εξατομικευμένες συστάσεις, με βάση το ατομικό ιστορικό παραγγελιών και τις λίστες επιθυμιών.
Πιθανή άνοδος των πωλήσεων μέσω κινητών τηλεφώνων
Πιθανότατα θα εφαρμοστεί πρώτα στην εφαρμογή της Amazon για κινητά, επειδή η αναζήτηση μέσω κινητού έχει χαμηλότερη μετατροπή σε αγορές σε σχέση με την ιστοσελίδα για υπολογιστές, παρόλο που αποτελεί σχεδόν το 80% των αναζητήσεων στην Amazon.
«Αν μπορέσουμε να αυξήσουμε τη μετατροπή στο κινητό, επειδή παρέχουμε εξαιρετικές εμπειρίες, εξαιρετικές απαντήσεις από ειδικούς, τότε αυτό θα μπορούσε να είναι μια δυνητικά σημαντική άνοδος για την Amazon», δήλωσε ο Sirosh.
Το Project Nile δεν είναι η μόνη κίνηση που έχει κάνει η Amazon στον δημοφιλή χώρο της γεννητικής τεχνητής νοημοσύνης. Τον περασμένο μήνα, η εταιρεία αναβάθμισε ευρέως τη φωνητική βοηθό Alexa με ένα πιο έξυπνο και πιο συνομιλητικό μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης. Η AWS κατέστησε γενικά διαθέσιμη τη νέα πλατφόρμα δημιουργίας AI Bedrock, ενώ δεσμεύτηκε να επενδύσει έως και 4 δισεκατομμύρια δολάρια στην Anthropic, έναν ανταγωνιστή του OpenAI. Τον Ιούλιο, ο Jassy προήγαγε τον SVP και επικεφαλής επιστήμονα Rohit Prasad για να ηγηθεί μιας νεοσύστατης ομάδας τεχνητής γενικής νοημοσύνης για την κατασκευή των “πιο φιλόδοξων” μεγάλων γλωσσικών μοντέλων της Amazon.
Κριτική και περιορισμοί
Κατά τη διάρκεια της εσωτερικής συνάντησης του δημαρχείου, ο Sirosh άσκησε κριτική στις ελλείψεις της Amazon ως μηχανή αναζήτησης. Είπε ότι η Amazon στην τρέχουσα μορφή της δεν είναι σε θέση να χρησιμοποιήσει δεδομένα αναζήτησης του παρελθόντος για να διατηρήσει το πλαίσιο στα μελλοντικά αποτελέσματα, επειδή «κάθε αναζήτηση είναι νέα» στην Amazon.
Δεδομένου του εντεινόμενου ανταγωνισμού, η Amazon θα πρέπει να κινηθεί γρήγορα, πρόσθεσε ο Sirosh, αν και τα ζητήματα ασφάλειας και συμμόρφωσης θα μπορούσαν να το καταστήσουν αυτό δύσκολο.
«Δυστυχώς, θα περιοριστούμε στο να κάνουμε πράγματα όπως το GPT και το OpenAI για λόγους ασφαλείας των δεδομένων. Πολλοί από τους ανταγωνιστές μας δεν θα είναι και έχουν λιγότερα να χάσουν», δήλωσε ο Sirosh, σύμφωνα με το κείμενο που απέκτησε το Insider.
Παρόλα αυτά, ο Sirosh ήταν σίγουρος για το ρόλο της AI στη δραματική αλλαγή της επιχείρησης αναζήτησης της Amazon και της συνολικής εμπειρίας αγορών.
«Η γενεσιουργός AI είναι η νέα κανονικότητα», δήλωσε ο Sirosh στη συνάντηση. «Στον κόσμο του λογισμικού, όλα όσα κάνουμε θα αλλάξουν ριζικά».
Διαβάστε ακόμη
Οι τράπεζες «ανακαλύπτουν» ξανά το Χρηματιστήριο: Η Optima Βank και οι επόμενες υποψήφιες
Αναζητούνται 2 δισ. από φοροφυγάδες για να χρηματοδοτηθούν πρόσθετες παροχές
Πολυτελή ρολόγια: Οι «φτωχοί συγγενείς» των Rolex ρίχνουν τις τιμές (γράφημα)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ