Η παγκόσμια εναέρια κυκλοφορία δεν θα επιστρέψει στα επίπεδα που είχε προ της πανδημίας του νέου κορονοϊού για τα επόμενα δύο με τρία χρόνια, εκτίμησε σήμερα ο Ντέιβιντ Καλχούν, ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing, στην ετήσια συνάντηση της εταιρείας.
Παράλληλα ανακοίνωσε ότι θα χρειαστούν τρία έως πέντε χρόνια για να αποκατασταθούν τα μερίσματα της Boeing, καθώς ο αμερικανικός κατασκευαστής αεροσκαφών έχει υποστεί τον πλήρη αντίκτυπο της κρίσης Covid-19. Αυτές οι δυσκολίες προστίθενται στις αποτυχίες της εταιρείας στο 737 MAX.
«Η υγειονομική κρίση δεν μοιάζει σε τίποτε με ό,τι έχουμε βιώσει στο παρελθόν», δήλωσε ο Καλχούν. «Θα χρειαστούν αρκετά χρόνια πριν επιστρέψει (η εναέρια κυκλοφορία) στα επίπεδα προ πανδημίας», πρόσθεσε.
Σκιαγράφησε μια ζοφερή εικόνα των προοπτικών για τον κλάδο αερομεταφορών γενικά και ειδικότερα για την Boeing.
Η προτεραιότητά του φαίνεται να είναι η αποπληρωμή των χρεών και η διατήρηση της εφοδιαστικής αλυσίδας του ομίλου.
«Γνωρίζουμε ότι θα πρέπει να δανειστούμε χρήματα μέσα στους επόμενους έξι μήνες», τόνισε.
Ήδη σε μεγάλη δυσκολία με την κρίση του 737 MAX, καθηλωμένα στο έδαφος για περισσότερο από ένα χρόνο μετά από δύο θανατηφόρα ατυχήματα που στοίχισαν τη ζωή σε 346 ανθρώπους, ο αμερικανικός κατασκευαστής αεροσκαφών φοβάται ότι θα χάσει επιπλέον δισεκατομμύρια δολάρια λόγω της πανδημίας, η οποία έχει αναστείλει τις παγκόσμιες μεταφορές.
Η εταιρεία αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα συζητήσεις με το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών για πιθανά ομοσπονδιακά μέτρα οικονομικής στήριξης.
Η Boeing έχει ήδη λάβει περίπου 17 δισεκατομμύρια δολάρια μέσω ενός γιγαντιαίου πακέτου διάσωσης που εγκρίθηκε στα τέλη Μαρτίου που περιορίζει τα μερίσματα και τις επαναγορές μετοχών για εταιρείες που λαμβάνουν κρατική ενίσχυση.
Ο αμερικανικός κατασκευαστής αεροσκαφών πρέπει να ανακοινώσει τα τριμηνιαία αποτελέσματα την Τετάρτη πριν από το άνοιγμα της Wall Street.
Από την αρχή του έτους, η μετοχή της εταιρείας έχει χάσει περισσότερο από 60% στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, ενώ η αγοραία αξία έχει καταρρεύσει πάνω από 110 δισεκατομμύρια δολάρια.