Η τοποθέτηση ευδιάκριτων προειδοποιητικών για την υγεία ετικετών στα αλκοολούχα ποτά είναι ζωτικής σημασίας για την ενίσχυση της ευαισθητοποίησης σχετικά με τη σύνδεση της κατανάλωσής τους με τον καρκίνο. Αυτό το απλό μέτρο θα μπορούσε να ενδυναμώσει τους καταναλωτές, παρέχοντας τους την απαραίτητη πληροφορία για να κάνουν πιο συνειδητές επιλογές, συμβάλλοντας στη μείωση των βλαβών που σχετίζονται με το αλκοόλ.

Η νέα έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) Ευρώπης, με τίτλο «Προειδοποιητικές ετικέτες αλκοόλ για την υγεία: Μια προοπτική δημόσιας υγείας για την Ευρώπη», υπογραμμίζει την επείγουσα ανάγκη για υποχρεωτική και τυποποιημένη επισήμανση στα αλκοολούχα ποτά.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το αλκοόλ ευθύνεται για περίπου 800.000 θανάτους ετησίως στην Ευρωπαϊκή Περιφέρεια του ΠΟΥ, στην οποία καταγράφεται ο υψηλότερος βαθμός κατανάλωσης στον κόσμο. Παρά τη ανάδειξη του καρκίνου ως κύρια αιτία θανάτου από αλκοόλ στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τη σύνδεση αλκοόλ και καρκίνου παραμένει ανησυχητικά χαμηλή.

 Ανησυχητικό το χάσμα πληροφόρησης

Ένα επιπλέον στοιχείο, από μελέτη του ΠΟΥ που πραγματοποιήθηκε σε 14 χώρες της Ευρωπαϊκής Περιφέρειας, αποκαλύπτει ένα αξιοσημείωτο κενό γνώσης: μόλις το 15% των ερωτηθέντων ήταν ενήμερο για την πιθανότητα καρκίνου του μαστού από την κατανάλωση αλκοόλ και μόλις το 39% γνώριζε τη σύνδεση του αλκοόλ με τον καρκίνο του παχέος εντέρου. Αυτοί οι τύποι της νόσου αντιπροσωπεύουν τα υψηλότερα ποσοστά από τους καρκίνους που συνδέονται με το αλκοόλ στην ΕΕ, τόσο στις γυναίκες (καρκίνος του μαστού) όσο και τους άνδρες (καρκίνος του παχέος εντέρου).

«Οι σαφείς και ευδιάκριτες προειδοποιητικές ετικέτες, οι οποίες θα περιλαμβάνουν ειδική αναφορά για τον καρκίνο, αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο του δικαιώματος στην υγεία. Παρέχουν στα άτομα τη δυνατότητα να αποκτούν ζωτικής σημασίας πληροφορίες, ώστε να λαμβάνουν συνειδητές αποφάσεις σχετικά με τους κινδύνους που ελλοχεύουν στα αλκοολούχα προϊόντα. Η παροχή αυτών των πληροφοριών δεν στερεί τίποτα από τους καταναλωτές. Αντίθετα, τους οπλίζει με γνώση -και η γνώση είναι δύναμη», ανέφερε ο Dr. Hans Henri P. Kluge, Περιφερειακός Διευθυντής του ΠΟΥ στην Ευρώπη.

Διαβάστε τη συνέχεια στο ygeiamou.gr