Τρέχουν και δε φτάνουν οι εργαζόμενοι στα διαλυτήρια της δυτικής Τουρκίας, όπου πέντε τεράστια κρουαζιερόπλοια αποσυναρμολογούνται και γίνονται παλιοσίδερα, καθώς ο COVID-19 αποδεκάτισε τον τομέα της κρουαζιέρας, ανακοίνωσε ο επικεφαλής εκπρόσωπος των δυαλυτών.
Ορισμένα από τα κρουαζιερόπλοια φιλοξένησαν τα πρώτα κρούσματα COVID-19, καθώς η πανδημία άρχισε να επεκτείνεται στις αρχές του έτους. Τον Μάρτιο, οι αρχές των ΗΠΑ εξέδωσαν απαγορευτική οδηγία για όλα τα κρουαζιερόπλοια.
Την Παρασκευή, δεκάδες εργάτες, αποσυναρμολόγησαν τοίχους, παράθυρα, δάπεδα και κιγκλιδώματα από πολλά σκάφη στην αποβάθρα της Αλιάγα, ενός λιμανιού βόρεια της Σμύρνης στη δυτική ακτή της Τουρκίας απέναντι από τη Λέσβο. Τρία ακόμα πλοία περιμένουν τη σειρά τους για τη διαδικασία «διάλυσης».
Πριν από την πανδημία, τα ναυπηγεία της Τουρκίας συνήθως ανακύκλωναν φορτηγά και εμπορικά πλοία, δήλωσε στο Reuters ο Καμίλ Ονάλ, πρόεδρος της ένωσης βιομηχάνων ανακύκλωσης.
Αλλά μετά την πανδημία, τα κρουαζιερόπλοια άλλαξαν την μοίρα της Αλιάγα με πολύ σημαντικό τρόπο», είπε. «Υπήρξε ανάπτυξη στον τομέα λόγω της κρίσης. Καθώς τα πλοία παρέμεναν ανενεργά, στράφηκαν στην αποσυναρμολόγηση. ”
Ο Ονάλ είπε ότι περίπου 2.500 άτομα εργάστηκαν στο ναυπηγείο σε ομάδες, όπου χρειάζονται περίπου έξι μήνες για να διαλύσουν ένα πλήρες επιβατηγό πλοίο, μερικά εξ’ αυτών έφτασαν από τη Βρετανία, την Ιταλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Το ναυπηγείο στοχεύει να αυξήσει τον όγκο των παλιοσίδερων σε 1,1 εκατομμύρια τόνους έως το τέλος του έτους, από 700.000 τόνους τον Ιανουάριο, είπε.
«Προσπαθούμε να μετατρέψουμε την κρίση σε ευκαιρία», ενώ πρόσθεσε πως δεν πετούν ακόμη και τα μη μεταλλικά εξαρτήματα των πλοίων, καθώς ξενοδόχοι επισκέπτονται το ναυπηγείο με σκοπό να αγοράσουν ό,τι τους φανεί χρήσιμο.