Ο χώρος του κρασιού εξελίσσεται και οι υπεύθυνοι μάρκετινγκ αναζητούν νέους, ελκυστικούς για τους καταναλωτές τρόπους για να το πλασάρουν στην αγορά.

Το ποτό και κυρίως το κρασί έχουν συνδεθεί με την καλή παρέα και τη διασκέδαση. Πλέον, όλο και περισσότερα προϊόντα συνδέονται με αυτή την τάση, όπως οι μπύρες και τα αλκοολούχα ροφήματα.

Οι διαφημιστές λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τις ανάγκες αλλά και τις περιορισμένες δυνατότητες των νέων, της λεγόμενης γενιάς των «Millennials», που αναζητούν μικρότερες συσκευασίες προϊόντων με σαφώς μικρότερο κόστος. Τα προϊόντα αυτά, προσαρμόζονται πλήρως στο νομαδικό τρόπο ζωής τους αλλά παράλληλα σέβονται το μικρό τους πορτοφόλι. Πλέον, όλο και περισσότερα καταστήματα προσαρμόζονται σε αυτή τη νέα τάση. Στην Αυστραλία, καταστήματα πωλούν μισά μπουκάλια κρασιού ενώ στη Γαλλία μπορείς να αγοράσεις ένα ποτήρι κρασί από κάβα. Ωστόσο, εδώ ελλοχεύει κίνδυνος για τους καταναλωτές, καθώς οι μικρές συσκευασίες μπορεί κάποιες φορές να πωλούνται πολύ πιο ακριβά από τις κανονικές.

Ο καταναλωτής δεν μπορεί να περιμένει και μάλιστα θέλει να εξυπηρετηθεί αμέσως μόλις κάνει την παραγγελία του. Αυτή η απαίτηση, που θέλει τον πελάτη να έχει πάντα δίκιο, λαμβάνεται πολύ σοβαρά υπόψη από τους ανθρώπους του μάρκετινγκ, που συμβουλεύουν ακόμη και την άμεση παράδοση προϊόντων μετά από παραγγελία σε online κατάστημα, κάτι που σε κάποιες περιπτώσεις ήδη εφαρμόζεται-όσο ανέφικτο και αν φαντάζει με την πρώτη ματιά.

Οι καταναλωτές αγαπούν την εξειδίκευση και αισθάνονται χαμένοι όταν πρέπει να διαλέξουν ένα προϊόν από μια ποικιλία επιλογών. Σημαντική λοιπόν είναι και η εξειδίκευση στο χώρο του κρασιού, όπως π.χ. κατάλογος κρασιών στα εστιατόρια που ταιριάζουν με συγκεκριμένα φαγητά ή προτάσεις σχετικά με το ποιο κρασί ταιριάζει με ποιο φαγητό κ.α.

Πρόκειται για μια τάση που εφαρμόζεται στο χώρο της ένδυσης και της υπόδησης αλλά πλέον φαίνεται πως κατακτά και τον χώρο του κρασιού. Οι προτάσεις που εξατομικεύουν τις προτιμήσεις κάθε καταναλωτή φαίνεται πως αποτελούν μια αναδυόμενη τάση στον χώρο του κρασιού και πλέον αρκετές είναι οι εταιρίες που δημιουργούν κρασιά με βάση ένα συγκεκριμένο καταναλωτικό προφίλ.

Σκοπός των διαφημιστών είναι η μετάδοση ενός καθαρού μηνύματος στον καταναλωτή κυρίως σε σχέση με τις τιμές. Σήμερα, το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι online παραγγελίες, δίνουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές να κάνουν άμεσα συγκρίσεις αναφορικά με τις τιμές των προϊόντων διαφόρων εταιριών αλλά και να πληροφορούνται από όπου και αν βρίσκονται λεπτομέρειες για τα συστατικά και τις συνθήκες μεταφοράς και αποθήκευσης. Είναι σημαντική επομένως, η ευδιάκριτη αναγραφή των πληροφοριών αυτών που δεν θα λειτουργήσουν αποτρεπτικά για τον πελάτη αλλά θα τον κάνουν να επιλέξει το συγκεκριμένο προϊόν έναντι κάποιου άλλου.