Φάρμακα όπως το Ozempic έχουν οδηγήσει σε σημαντική απώλεια βάρους των ανθρώπων που τα χρησιμοποιούν. Έτσι, έχει μειωθεί η ζήτηση για προγράμματα διατροφής και οι εταιρίες τροφίμων έχουν αναγκαστεί να προσαρμοστούν ανάλογα για τους ανθρώπους που τρώνε λιγότερο. Αντίστοιχα, οι πωλητές ρούχων διαπιστώνουν ότι εκατομμύρια αδυνατισμένοι Αμερικανοί θέλουν να αγοράσουν νέα ρούχα.
Οι πιο αδύνατοι άνθρωποι δεν ανανεώνουν απλώς τις ντουλάπες τους, αλλά πολλοί προτιμούν και πιο εφαρμοστά σχήματα και ριψοκίνδυνα σχέδια, σύμφωνα με στελέχη της βιομηχανίας και αγοραστές. Ορισμένες μάρκες ανταποκρίνονται αντικαθιστώντας τα φερμουάρ με ρυθμιζόμενους κορσέδες και προσθέτοντας πιο διαφανείς εμφανίσεις.
Η τάση αυτή για μικρότερα ρούχα συμβαίνει σε όλες τις μάρκες και τους τύπους ενδυμάτων. Στελέχη της βιομηχανίας δήλωσαν ότι δεν μπορούν να είναι βέβαιοι ότι η αιτία είναι τα φάρμακα για την απώλεια βάρους, αλλά πρόσθεσαν ότι η συγκεκριμένη αλλαγή είναι κάτι που βλέπουν για πρώτη φορά. Είναι επίσης αντίθετο σε σχέση με τα τελευταία χρόνια, όταν πολλοί λιανοπωλητές έσπευσαν να προσθέσουν μεγαλύτερα μεγέθη για να εξυπηρετήσουν τους ανθρώπους που φορούσαν μεγαλύτερα νούμερα στα ρούχα τους.
«Περίπου το 5% των πελατών της Lafayette 148 αγοράζουν νέα ρούχα επειδή έχουν χάσει βάρος, αντικαθιστώντας συχνά τα ρούχα μεγέθους XL με ρούχα μεγέθους S ή M», σύμφωνα με την Ντίρντρε Κουίν, διευθύνουσα σύμβουλο της μάρκας. «Το όφελος είναι διπλό: εκτός από την αύξηση των πωλήσεων, η Lafayette 148 εξοικονομεί χρήματα επειδή τα μικρότερα μεγέθη χρησιμοποιούν λιγότερο ύφασμα», δήλωσε η Κουίν.
«Περισσότερες πελάτισσες της εταιρείας ενοικίασης ρούχων Rent the Runway ενδιαφέρονται για μικρότερα μεγέθη πιο πολύ από κάθε άλλη φορά τα τελευταία 15 χρόνια», δήλωσε η Τζένιφερ Χάιμαν, συνιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος. «Αυτές οι πελάτισσες δείχνουν επίσης μεγαλύτερη προθυμία να πειραματιστούν με διαφορετικά στυλ, όπως τα κοψίματα και άλλα χαρακτηριστικά που αποκαλύπτουν το σώμα. «Όταν αισθάνεστε πιο άνετα στο δέρμα σας, είστε πιο πρόθυμες να δοκιμάσετε πιο ακραίες εμφανίσεις», δήλωσε η ίδια.
Για τη Μάγκι Ρέζεκ, το να ντύνεται κάποτε σήμαινε ότι έκρυβε το επιπλέον βάρος της με υπερμεγέθη πουκάμισα και φαρδιά παντελόνια. Από τότε που έχασε 60 κιλά με το Ozempic, η 32χρονη, που ασχολείται με το μάρκετινγκ για ένα ινστιτούτο ομορφιάς, έχει αγοράσει μια εντελώς νέα γκαρνταρόμπα. Τώρα, τα βασικά της ρούχα αποτελούνται από κοντά μπλουζάκια και τζιν σορτς. Έχει αντικαταστήσει τα αθλητικά της παπούτσια με ψηλοτάκουνα.
«Πριν, ήμουν ανασφαλής με το σώμα μου», δήλωσε η Ρέζεκ, η οποία ζει στην Ιντιανάπολη. «Τώρα, νιώθω ότι μου ταιριάζουν καλύτερα τα ρούχα. Αυτό μου δίνει την αυτοπεποίθηση να ντύνομαι και να είμαι πιο κομψή».
Περίπου 15,5 εκατομμύρια άνθρωποι, ή το 6% των ενηλίκων των ΗΠΑ, δηλώνουν ότι έχουν δοκιμάσει ενέσιμα φάρμακα για την απώλεια βάρους για να αδυνατίσουν, σύμφωνα με έρευνα σε περισσότερους από 5.500 Αμερικανούς που διεξήχθη τον Μάρτιο από την εταιρεία δημοσκοπήσεων Gallup. Σχεδόν τα τρία τέταρτα των σημερινών χρηστών δήλωσαν ότι τα φάρμακα -μια κατηγορία γνωστών ως GLP-1 που αναπτύχθηκαν αρχικά για τη θεραπεία του διαβήτη– είναι «εξαιρετικά αποτελεσματικά» στο να τους βοηθήσουν να χάσουν κιλά.
Τα φάρμακα για την απώλεια βάρους δεν λειτουργούν για όλους και το κόστος μπορεί μερικές φορές να υπερβαίνει τα 1.000 δολάρια το μήνα, ζορίζοντας τους καταναλωτές. Η πλήρης τιμή δεν καλύπτεται πάντα από την ασφάλιση. Επιπλέον, οι άνθρωποι δυσκολεύονται να διατηρήσουν το βάρος τους μόλις σταματήσουν τη χρήση των φαρμάκων.
Παρόλα αυτά, ορισμένες εταιρείες αναμένουν ότι η αγορά για αυτά τα φάρμακα θα είναι αρκετά μεγάλη. Η WW International, πρώην γνωστή ως Weight Watchers, απέκτησε μια συνδρομητική υπηρεσία που προσφέρει επισκέψεις τηλεϊατρικής με γιατρούς οι οποίοι μπορούν να συνταγογραφήσουν φάρμακα όπως το Ozempic. Η Nestlé εισάγει φέτος μια νέα σειρά τροφίμων σχεδιασμένη για άτομα που λαμβάνουν φάρμακα για την απώλεια βάρους.
Οι πωλήσεις ενδυμάτων μειώθηκαν κατά 4% από τον Απρίλιο του 2023 μέχρι τον Απρίλιο του 2024 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς Circana, καθώς οι άνθρωποι δίνουν προτεραιότητα στις δαπάνες τους για τα απαραίτητα.
Βγαίνοντας από την πανδημία Covid-19, το Amarra, που πουλά βραδινές τουαλέτες και άλλα επίσημα ρούχα σε 800 καταστήματα λιανικής πώλησης στις ΗΠΑ, τον Καναδά και την Αυστραλία, είδε αυξημένη ζήτηση για μεγαλύτερα μεγέθη. Τώρα, η τάση αυτή έχει αντιστραφεί.
«Τον τελευταίο χρόνο, οι λιανοπωλητές μας μάς λένε ότι χρειάζονται μικρότερα μεγέθη», δήλωσε ο Άμπι Μαντάν, συνιδρυτής και δημιουργικός διευθυντής του Amarra. Το Amarra, που οποία εδρεύει στο Νιου Τζέρσεϋ, έχει προσθέσει μεγέθη τόσο μικρά όσο το 3XS. Λέει επίσης ότι πουλάει περισσότερα μεγέθη στη σειρά XS-M και λιγότερα στη σειρά plus-size 2XL-4XL.
Ο Μαντάν δήλωσε ότι η αλλαγή αυτή «αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο το Amarra σχεδιάζει τα φορέματα. Αντικαθιστά τα φερμουάρ με κορσέδες με κορδόνια, οι οποίοι μπορούν να προσαρμόζονται ευκολότερα στα μεταβαλλόμενα βάρη, επειδή τα κορδόνια μπορούν να σφίγγουν ή να χαλαρώνουν. Προσθέτει επίσης πιο διαφανή πλαϊνά πάνελ που δίνουν μια εμφάνιση που αγκαλιάζει τη σιλουέτα».
«Η AllStar Logo, η οποία πουλάει πουκάμισα πόλο, μπουφάν fleece και άλλα είδη σε μεγάλες εταιρείες, είδε τη ζήτηση για τα μεγαλύτερα μεγέθη της να μειώνεται κατά 50% τον τελευταίο χρόνο», σύμφωνα με τον Έντμοντ Μος, διευθυντή πωλήσεων.
«Συνηθίζαμε να πουλάμε πολλά μπουφάν fleece σε 2XL», δήλωσε ο Μος. «Τώρα όλα έχουν μειωθεί κατά τουλάχιστον ένα μέγεθος».
Οι πωλήσεις των τριών μεγαλύτερων μεγεθών των γυναικείων πουκαμίσων με κουμπιά μειώθηκαν κατά 10,9% τους πρώτους τρεις μήνες του 2024 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022 σε δώδεκα μάρκες, σύμφωνα με την Impact Analytics, η οποία βοηθά τους λιανοπωλητές να διαχειρίζονται τα αποθέματα και την κατανομή των μεγεθών τους.
Οι πωλήσεις των ίδιων πουκαμίσων με κουμπιά στα τρία μικρότερα μεγέθη αυξήθηκαν κατά 12,1% την ίδια περίοδο. Η Impact Analytics ανέλυσε τις αγορές σε φυσικά καταστήματα που βρίσκονται στο Upper East Side του Μανχάταν. Επικέντρωσε την έρευνά της σε αυτή την περιοχή επειδή έχει τη μεγαλύτερη συγκέντρωση ατόμων στη Νέα Υόρκη που λαμβάνουν αυτά τα φάρμακα ειδικά για την απώλεια βάρους, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς Trilliant Health.
Μια παρόμοια τάση παρατηρήθηκε και στα γυναικεία φορέματα και πουλόβερ, καθώς και για τα ανδρικά πουκάμισα πόλο, φούτερ και μπλουζάκια, σύμφωνα με την Impact Analytics.
Ο Πρασάντ Αγκραουάλ, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Impact Analytics, δήλωσε ότι «δεν ήταν δυνατόν να γνωρίζουμε αν οι αλλαγές στο μέγεθος προέκυψαν από την απώλεια βάρους των ανθρώπων ή από την αλλαγή στο στυλ των ρούχων, αλλά μια τόσο έντονη αλλαγή είναι ασυνήθιστη. Δεν είναι κάτι που έχουμε ξαναδεί», δήλωσε.
Ορισμένα στελέχη ανησυχούν ότι η αλλαγή αυτή θα μπορούσε να μειώσει τη ζήτηση για ρούχα plus-size.
«Προσπαθώ να καταλάβω για τι πρέπει να ανησυχούμε στο μέλλον», δήλωσε ο Νταγκ Γουντ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας λιανικής πώλησης ρούχων Tommy Bahama, σημειώνοντας ότι καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι χάνουν βάρος θα μπορούσε να πλήξει τις πωλήσεις της συλλογής «Big & Tall» που έχει σχεδιαστεί για πολύ μεγαλόσωμους άνδρες.
Η Τζίλιαν Στέρμπα πήγε από το νούμερο S στο νούμερο M μετά τη γέννηση του παιδιού της. Όταν το βάρος δεν έφυγε με δίαιτα και άσκηση, άρχισε ενέσεις αδυνατίσματος τον Οκτώβριο. Από τότε, η Στέρμπα, η οποία είναι 36 ετών και ζει στο Όστιν, έχει χάσει 35 κιλά. Τώρα έχει μέγεθος XS. «Σχεδόν τα μισά ρούχα μου δεν μπορούν να φορεθούν», είπε.
Αγόρασε νέα τζιν, μπλούζες, σουτιέν και εσώρουχα. «Πριν φορούσα φαρδιές μπλούζες, αλλά τώρα φοράω εφαρμοστά πουκάμισα», είπε. Παρ’ όλα αυτά, η Στέρμπα είπε ότι κρατάει το 80% των παλιών ρούχων της «σε περίπτωση που ξαναπάρει βάρος».
Διαβάστε ακόμη
Helleniq Energy: Όλα τα σενάρια που είναι στο τραπέζι για Elpedison και ΔΕΠΑ Εμπορίας
Οδυσσέας Αθανασίου: «Τα Χριστούγεννα του 2026 το project του Ελληνικού θα έχει ζωή»
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ