search icon

Διεθνή

Πώς η μόδα του «quiet luxury» καταλαμβάνει… διακριτικά τα χαρτοφυλάκια των επενδυτών

Πάνε οι μέρες των δυνατών και φανταχτερών επιδείξεων πλούτου στη μόδα - Τώρα όλα αφορούν τη διακριτικότητα και τον μινιμαλισμό

Η διακριτική πολυτέλεια ήταν μια από τις μεγαλύτερες τάσεις μόδας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το TikTok και το Instagram, και συνεχίζει και επικρατεί μέχρι και σήμερα.

Τι είναι λοιπόν η «διακριτική πολυτέλεια»;

Η τάση αφορά την ανεπαίσθητη, δικαριτική επίδειξη χλιδής. Πολλές δημοφιλείς εκπομπές, όπως η σειρά «Succession» της HBO, έχουν επίσης παίξει ρόλο στην ενίσχυση της δημοτικότητάς της.

Αλλά η τάση αυτή δεν έχει κερδίσει έδαφος μόνο στον κόσμο της μόδας. Ακόμη και οι επενδυτές έχουν αρχίσει να την προσέχουν.

Ενίσχυση της μάρκας

Οι μετοχές πολυτελείας θεωρούνται εδώ και καιρό από ορισμένους ως ένα αποτελεσματικό μέσο αντιστάθμισης του πληθωρισμού. Αυτό έχει να κάνει σε μεγάλο βαθμό με την υψηλή τιμολόγηση του τομέα που σπάνια αποθαρρύνει την εύπορη πελατειακή βάση του και τα πολύ υψηλότερα περιθώρια κέρδους σε σχέση με πολλά άλλα καταναλωτικά προϊόντα, όπως οι τηλεοράσεις ή τα τηλέφωνα.

Ορισμένες από τις κορυφαίες εταιρείες που έχουν επωφεληθεί από αυτό το νέο κύμα είναι η Hermes , η Miu Miu που ανήκει στην Prada, η Brunello Cucinelli , η Compagnie Financière Richemont και η Swatch Group, σύμφωνα με την DBS.

«Η μόδα της διακριτικής πολυτέλειας φέρνει στην επιφάνεια την αυξανόμενη προτίμηση των καταναλωτών για διακριτικότητα στην κατανάλωση πολυτελείας. Οι εταιρείες που εστιάζουν στη διακριτική κομψότητα και τη διαχρονική ποιότητα θα έχουν απήχηση στους καταναλωτές, επωφελούμενες από αυτή την τάση», δήλωσε ο Χου Γουέι Φουκ, επικεφαλής επενδύσεων της DBS Bank.

«Ως εκ τούτου, το 2023, οι εταιρείες που εφάρμοσαν τη διακριτική πολυτέλεια σημείωσαν αξιοσημείωτη απόδοση κατά 23% σε σχέση με άλλες εταιρίες στον τομέα της μόδας».

Σύμφωνα με την DBS, μια εταιρεία θεωρείται πως εφαρμόζει τη «διακριτική πολυτέλεια» εάν τα κομμάτια δεν έχουν πολύ μεγάλα και έντονα στοιχεία, και επικεντρώνεται στην υψηλή ποιότητα, διατηρώντας παράλληλα την αποκλειστικότητα και τη σπανιότητα.

Ορισμένες από τις κορυφαίες επιλογές της τράπεζας περιλαμβάνουν τις μάρκες Hermes, LVMH, Richemont, Swatch, Brunello Cucinelli και Ermenegildo Zegna.

Στο άλλο άκρο

Σε αντίθεση με τις πολλές τάσεις που έρχονται και φεύγουν, οι επενδυτές εξετάζουν αυτές τις εταιρείες με πολύ πιο μακροπρόθεσμη προοπτική.

«Επικρατεί το σκεπτικό ότι: «Έχω κουραστεί από όλα τα προϊόντα με τα μεγάλα λογότυπα»», δήλωσε ο Μάρκους Χάνσεν, διαχειριστής χαρτοφυλακίου της Vontobel Quality Growth Boutique, σημειώνοντας ότι οι καταναλωτές και οι επενδυτές θέλουν πλέον ένα προϊόν υψηλότερης ποιότητας, σύμφωνα με το CNBC.

Στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, η ζήτηση για τα είδη πολυτελείας θα μπορούσε να μετατοπιστεί λόγω της άνισης ανάκαμψης της Κίνας μετά την πανδημία και την υποτονική εγχώρια ζήτηση.

Αν και η κινέζικη αγορά δεν έχει στρέψει εντελώς την προσοχή της στα προϊόντα διακριτικής πολυτέλειας, οι μάρκες πολυτελείας διευρύνουν τους ορίζοντές τους για να καλύψουν άλλες μεγάλες αγορές στην Ασία.

«Στην Ασία, ώριμες αγορές όπως η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία βλέπουν αυξανόμενη ζήτηση για αγαθά πολυτελείας», δήλωσε ο Χάνσεν. «Η Ινδία είναι για παράδειγμα μια τεράστια αγορά, όχι μόνο από άποψη πληθυσμού, αλλά και από άποψη αυξανόμενου πλούτου του πληθυσμού».

Μια πρόσφατη έκθεση της Goldman Sachs προέβλεψε ότι περίπου 100 εκατομμύρια άνθρωποι στην Ινδία θα καταταχθούν στην «εύπορη» κατηγορία μέχρι το 2027 – που ορίζεται από την αμερικανική επενδυτική τράπεζα ως εκείνοι που κερδίζουν ετήσιο εισόδημα άνω των 10.000 δολαρίων. Επί του παρόντος, 60 εκατομμύρια άνθρωποι στην πέμπτη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου κερδίζουν περισσότερα από 10.000 δολάρια, ανέφερε η έκθεση.

Ο μαξιμαλισμός είναι εκτός μόδας

Οι μετοχές για τη διακριτική πολυτέλεια μπήκαν δυναμικά στα χαρτοφυλάκια πέρυσι, «ακυρώνοντας» τις μάρκες που θεωρήθηκαν πιο «κραυγαλέες».

Ως αποτέλεσμα, η Kering, η Gucci και η Burberry έπεσαν χαμηλότερα στην παγκόσμια κατάταξη των μετοχών πολυτελείας, έδειξε έρευνα της Bank of America Securities.

«Πιστεύουμε ότι καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους οι μάρκες θα πρέπει να προσαρμοστούν, προκειμένου να προσελκύσουν ξανά τους πελάτες τους και να αυξήσουν την επισκεψιμότητα», δήλωσε η αναλύτρια έρευνας της BofA, Άσλεϊ Γουάλας, σημειώνοντας ότι οι εταιρείες που προσανατολίζονται στη διακριτική πολυτέλεια είναι καλύτερα τοποθετημένες φέτος.

Η BofA δήλωσε ότι προτίμησε εταιρείες όπως η LVMH και η Hermes έναντι των Gucci, Kering και Burberry.

Διαβάστε ακόμη:

Κίνδυνος ύφεσης στην Ευρωζώνη: Η (εντυπωσιακή) αντιστροφή ρόλων για Γερμανία και Ελλάδα (χάρτης)

Μελίνα Τραυλού: Η συνεργασία είναι το κλειδί για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας

«Εξοικονομώ – Αλλάζω συσκευή» για επιχειρήσεις: Έως 10.000 ευρώ η ενίσχυση – Οι δικαιούχοι

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφθείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version