Είτε πρόκειται για τη σαμπάνια Moët που σερβίρεται στους εορτασμούς, είτε για τα ειδικά διαμορφωμένα μπαούλα που έφτιαξε η Louis Vuitton για τις τελετές απονομής των μεταλλίων, η πολυτέλεια ήταν σε πλήρη επίδειξη στους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες του 2024 στο Παρίσι.

Για την Κάρλι Ντούγκιντ, τη δημιουργική διευθύντρια του τένις και του αστέρα της μόδας Ναόμι Οσάκα, η πολυτέλεια και ο αθλητισμός «είναι ο τέλειος συνδυασμός».

«Υπάρχει ένας ισχυρός παραλληλισμός μεταξύ των αθλητών και των εμπορικών σημάτων όσον αφορά τη δέσμευσή τους στην ποιότητα και την αριστεία», δήλωσε η Ντούγκιντ στο CNBC.

Στην εποχή των influencers, η μόδα αγκάλιασε γρήγορα τον αθλητικό κόσμο και ανέδειξε τους αθλητές ως «fashion tastemakers». Αυτοί οι παγκόσμιοι αστέρες βοηθούν στη σύνδεση των εμπορικών σημάτων με μια εντελώς νέα αγορά οπαδών και δυνητικών νέων αγοραστών.

Η Οσάκα ήταν η πρώτη αθλήτρια που συνεργάστηκε με τη Louis Vuitton, όπως και μετά ακολούθησαν οι Βίκτορ Γουεμπανιάμα, ο Κάρλος Αλκαράζ και πολλοί Γάλλοι Ολυμπιονίκες και Παραολυμπιονίκες.

Η LVMH δεν είναι η μόνη. Η Gucci έχει συμβόλαιο με τον Βρετανό ποδοσφαιριστή Τζακ Γκρέαλις. Έτσι, τοποθέτησε διαφημιστικές πινακίδες σε όλες τις πόλεις με τον Ιταλό πρωταθλητή του τένις Τζάνικ Σκίνερ. Στο WNBA του 2024, η Κέιτλιν Κλαρκ ήταν η πρώτη επαγγελματίας μπασκετμπολίστρια που ντύθηκε με Prada και συνεχίζει να φοράει κλασικά ρούχα του σχεδιαστή όλη τη σεζόν.

Δεκάδες σχεδιαστές πολυτελείας έντυσαν για πρώτη φορά τις εθνικές ομάδες για την τελετή έναρξης, σηματοδοτώντας όχι μόνο νέους δεσμούς μεταξύ αθλητισμού και μόδας, αλλά και μεταξύ αθλητισμού και Ολυμπιακών Αγώνων.

Η LVMH προσπάθησε να κάνει ένα μεγάλο βήμα πέρα από τις συνεργασίες με τους αθλητές, καθώς έγινε η πρώτη μάρκα πολυτελείας που είναι χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων.

Η επένδυση ύψους περίπου 160 εκατομμυρίων δολαρίων, η οποία αντιπροσωπεύει σχεδόν το 1% των κερδών της LVMH για το 2023, ως μητρικής εταιρείας εμπορικών σημάτων όπως η Celine, η Louis Vuitton, η Loewe, η Sephora και η Dom Perignon, προσέφερε μία έξτρα δόση πολυτέλειας στους Αγώνες. Από τα μετάλλια που σχεδίασε η Chaumet μέχρι τους Γάλλους αθλητές που φορούσαν ρούχα σχεδιασμένα από την Berluti στην τελετή έναρξης και τους μεταφορείς μεταλλίων που φορούσαν στολές σε vintage στυλ, ήταν όλα παραπάνω από προσεγμένα.

Αγορές πολυτελείας και ανάπτυξη των Ολυμπιακών Αγώνων από την LVMH

Η σύνδεση με τα πιο κορυφαία αθλητικά γεγονότα του κόσμου μπορεί να δώσει ώθηση στη LVMH, καθώς οι συνολικές δαπάνες για πολυτέλεια επιβραδύνονται.

Η LVMH δεν πέτυχε τους στόχους της για τις πωλήσεις και τα έσοδα του δεύτερου τριμήνου του 2024. Γενικότερα, ο τομέας της πολυτέλειας βρίσκεται σε κρίση λόγω μείωσης της παγκόσμιας ζήτησης. Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω της αυξημένης οικονομικής αστάθειας και της συρρίκνωσης της αγοράς των καταναλωτών που για πρώτη φορά αγοράζουν designer.

Ο Μίλτον Πεντράζα, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων της βιομηχανίας πολυτελείας The Luxury Institute, δήλωσε ότι οι νέοι δυνητικοί αγοραστές, αντί να αγοράσουν μια «απλή ζώνη χωρίς logo», θα δουν τους αθλητές στους Ολυμπιακούς Αγώνες να περιβάλλονται από την επωνυμία LVMH «και θα επιδιώξουν αυτά τα είδη πολυτελείας».

Οι μάρκες πολυτελείας κάποτε ασχολούνταν κυρίως με τα πιο ακριβά και αποκλειστικά αθλήματα, όπως το τένις και η ιστιοπλοΐα, αλλά τώρα επεκτείνονται.

«Σήμερα, επειδή πολλοί από τους ανερχόμενους πλούσιους είναι αθλητές, ηθοποιοί, influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, υπάρχει πολύ περισσότερο η ιδέα ότι ανεξάρτητα από τη φυλή, το θρήσκευμα, το φύλο ή οποιοδήποτε άλλο υπόβαθρο που τυχαίνει να έχεις, μπορείς κι εσύ να συμμετέχεις στην πολυτέλεια, αν έχεις την οικονομική… ικανότητα», δήλωσε ο Πεντράζα.

 

Μια νέα εποχή του αθλητισμού

Η LVMH έχει προσδώσει στους παγκόσμιους αγώνες μια κλασική γαλλική αίγλη από την τελετή έναρξης, αλλά η εμβέλεια της μάρκας ξεπερνά κατά πολύ τη γαλλική κουλτούρα.

«Ο αθλητισμός, η πολυτέλεια και η μόδα μας φέρνουν κοντά… Η κοινή κουλτούρα είναι ο στόχος για να βεβαιωθούμε ότι οι μάρκες πολυτελείας… επεκτείνονται», δήλωσε ο Πεντράζα.

Το βράδυ πριν από την τελετή έναρξης, η Οσάκα παρευρέθηκε σε ένα πάρτι γεμάτο αθλητές σταρς στο «Fondation Louis Vuitton» στην καρδιά του Παρισιού μαζί με τον ΛεΜπρόν Τζέιμς και τη Σερένα Γουίλιαμς, καθώς και με ηθοποιούς, καλλιτέχνες και άλλους μεγιστάνες του επιχειρηματικού κόσμου που φορούσαν LVMH.

Η Ντούγκιντ το χαρακτήρισε «την τέλεια ευκαιρία για τους πρεσβευτές των αθλητών να εμφανιστούν και να υποστηρίξουν τις συνεργασίες τους με την LVMH, ενώ παράλληλα γιόρταζαν την έναρξη των Αγώνων».

Καθώς κάθε δίσκος με μετάλλια που μεταφέρεται στο βάθρο των πρωταθλητών είναι στο καρό μοτίβο που έχει από καιρό καθορίσει το εμπορικό σήμα, «η παρουσία της LVMH θα είναι αισθητή σε κάθε έκφανση των Αγώνων», δήλωσε η Ντούγκιντ.

Διαβάστε ακόμη

Ηλεκτρική ενέργεια: «Φωτιά» στις τιμές που πέταξαν στα 146 ευρώ/MWh

ΑΑΔΕ: Έλεγχοι και πρόστιμα για 2.500 μεταβιβάσεις ακινήτων

Χρηματιστήριο Αθηνών: Το rebound μετά το sell off – Ποιες μετοχές είχαν «αντισώματα»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ