Μια νέα έκθεση, που παρουσιάστηκε στην έναρξη της Εβδομάδας Μόδας του Μιλάνου από την Global Fashion Agenda και την PwC, καλεί σε συνεργασία τις μάρκες μόδας και τους παραγωγούς στην Ιταλία για να διασφαλιστεί η ισότητα των αμοιβών μεταξύ των δύο φύλων μέσω της μόδας.
Στόχος της έκθεσης είναι να ενθαρρύνει τις μάρκες να υιοθετήσουν τη μισθολογική ισότητα ως βασικό στοιχείο των προγραμμάτων τους για τη βιωσιμότητα. Τα Ηνωμένα Έθνη περιλαμβάνουν την ισότητα των φύλων ως έναν από τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης για έναν πιο ειρηνικό και ευημερούντα κόσμο.
Μεταξύ 2020 και 2023, η εκπροσώπηση των γυναικών στα διοικητικά συμβούλια των μεγάλων ιταλικών οίκων μόδας αυξήθηκε από 21,3% σε 27% χάρη στην αυξανόμενη ευαισθητοποίηση για το θέμα. Ωστόσο, στον κατασκευαστικό τομέα της μόδας, μόνο 1 στις 5 εταιρείες παρακολουθεί και αναφέρει το μισθολογικό χάσμα μεταξύ των δύο φύλων, γεγονός που καθιστά δύσκολη την παρακολούθηση της προόδου που συντελείται, σύμφωνα με την έκθεση της Global Fashion Agenda και της PwC με την υποστήριξη της Camera Nazionale della Moda Italiana. Σημειώνεται ότι το 80% των ιταλικών παραγωγών είναι πολύ μικρές επιχειρήσεις, που αποτελούνται από λιγότερους από 10 εργαζόμενους. Αυτό τις απαλλάσσει από τους νόμους της ΕΕ και της Ιταλίας που απαιτούν την υποβολή εκθέσεων σχετικά με το μισθολογικό χάσμα μεταξύ των φύλων.
Η Έρικα Ανδρέττα, εταίρος της PwC Italia EMEA, επικεφαλής της κοινότητας πολυτελείας, δήλωσε: «Μόνο το 50% των μεγάλων εταιρειών παρακολουθούν και αναφέρουν τις μισθολογικές ανισότητες. Όσον αφορά τις πολύ μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αυτές που τα αναφέρουν είναι λιγότερες από τις μισές. Υπάρχει επείγουσα ανάγκη για περισσότερη διαφάνεια σε όλη τη βιομηχανία».
Η έκθεση, η οποία διεξήγαγε έρευνα σε 105 Ιταλούς παραγωγούς, παρουσιάζει επίσης διαφορετικές απόψεις που επικρατούν όσον αφορά τις μισθολογικές διαφορές μεταξύ των CEOs και των στελεχών ανθρώπινου δυναμικού: Δύο στους τρεις επαγγελματίες του τομέα ανθρώπινου δυναμικού και το 50% των επαγγελματιών σε θέματα πολυμορφίας, ισότητας και ένταξης, δήλωσαν ότι «υπάρχουν μισθολογικές ανισότητες σε βάρος των γυναικών». Από την άλλη, μόνο το 20% των CEOs συμφώνησε με αυτή την άποψη. Παρομοίως, το 82% των CEOs πιστεύει ότι οι ευκαιρίες στην επαγγελματική εξέλιξη «είναι ίσες μεταξύ ανδρών και γυναικών». Με αυτή την άποψη συμφωνεί μόνο το 50% των επαγγελματιών του Ανθρώπινου Δυναμικού.
Η έρευνα για την έκθεση περιελάμβανε επίσης 25 συνεντεύξεις με γνωστά brands και δύο ομαδικές συζητήσεις μεταξύ στελεχών της βιομηχανίας της μόδας, σύμφωνα με το Forbes.
Η έλλειψη γυναικών σε υψηλόβαθμες θέσεις στη βιομηχανία της μόδας αποτέλεσε ένα πολυσυζητημένο θέμα το τελευταίο έτος. Όταν ο Σον ΜακΓκιρ διορίστηκε creative director της Alexander McQueen τον περασμένο Οκτώβριο, αντικαθιστώντας τη Σάρα Μπάρτον, άρχισε να συζητιέται έντονα το γεγονός ότι με την κίνηση αυτή, κάθε μάρκα που ανήκει στην Kering διευθύνεται πλέον από έναν άνδρα creative director.
Στον ιταλικό οίκο μόδας Valentino απονεμήθηκε τον Ιανουάριο η πιστοποίηση ισότητας των φύλων για το έργο του στην κάλυψη του μισθολογικού χάσματος. Η νέα έκθεση όμως δίνει έμφαση στην ανάγκη να επεκταθούν οι συζητήσεις και το έργο αυτό και στην αλυσίδα εφοδιασμού, ώστε να υιοθετηθεί η ισότητα των φύλων σε ολόκληρο τον τομέα.
Η έκθεση συνοψίζει τέσσερις συστάσεις για δράση:
- Αλλαγή οπτικής γωνίας: Υποστήριξη μιας κουλτούρας χωρίς αποκλεισμούς στο χώρο εργασίας, η οποία εκτιμά τα δύο φύλα ισάξια και υποστηρίζει ευέλικτες ρυθμίσεις εργασίας για την αντιμετώπιση των οικογενειακών υποχρεώσεων.
- Περισσότερη διαφάνεια: Εξασφάλιση πλήρους διαφάνειας και παρακολούθησης σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού, ιδίως μεταξύ των υπεργολάβων, για να διασφαλιστούν δίκαιοι μισθοί και ηθικές εργασιακές πρακτικές.
- Τυποποιημένα εργαλεία: Ανάπτυξη κατάλληλων εργαλείων και διαδικασιών για την αξιολόγηση της μισθολογικής ισότητας που να αντιπροσωπεύουν την ιταλική βιομηχανία παραγωγής μόδας, ώστε να ενισχυθεί η υιοθέτηση και η κατανόηση των μισθολογικών συστημάτων των προμηθευτών.
- Ενιαία προσέγγιση: Ενθάρρυνση συνεργασιών μεταξύ εμπορικών σημάτων, εμπορικών ενώσεων και κατασκευαστών με σκοπό την ενοποίηση και τον εκσυγχρονισμό και την αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος σε ολόκληρο τον κλάδο.
Η Φεντερίκα Μαρκιόννι, διευθύνουσα σύμβουλος της Global Fashion Agenda, δήλωσε: «Η αντιμετώπιση του μισθολογικού χάσματος μεταξύ ανδρών και γυναικών στην Ιταλία και στον ευρύτερο κλάδο της μόδας απαιτεί ενιαία δέσμευση από όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς. Ο κλάδος πρέπει να θέσει ως προτεραιότητα τη διαφάνεια, τις ίσες ευκαιρίες και τη δίκαιη αποζημίωση σε ολόκληρη την βιομηχανία. Υιοθετώντας τυποποιημένα εργαλεία και προσεγγίσεις και επηρεάζοντας τις πολιτισμικές αξίες, πιστεύω ότι η ιταλική βιομηχανία μόδας μπορεί να δει πραγματική αλλαγή».
Διαβάστε ακόμη:
Οι δράσεις των τραπεζών για την κλιματική αλλαγή
Ποτοποιία Μαυράκη: Μια εταιρεία που δίνει κέφι στην αγορά εδώ και 160 χρόνια
Φόροι: Ποιες αλλαγές φέρνει το 2025 για μισθωτούς, επιχειρηματίες και ιδιοκτήτες ακινήτων
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα