Η διαδικτυακή εταιρεία λιανικής πώλησης Shein «φλερτάρει» εμπορικά σήματα όπως ο όμιλος οδοντόκρεμας Colgate-Palmolive και η εταιρεία παιχνιδιών Hasbro, καθώς προσπαθεί να πουλήσει περισσότερα γνωστά ονόματα στην πλατφόρμα της.
Γνωστή για τα φθηνά της ρούχα και αξεσουάρ, η Shein κινείται και σε άλλους κλάδους και έχει δώσει πρόσβαση σε εμπορικά σήματα και λιανοπωλητές στην πλατφόρμα της σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες μέχρι στιγμής, έχοντας κάνει το ίδιο στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Βραζιλία και το Μεξικό πέρυσι.
Η στρατηγική αυτή, έχει στόχο η Shein να γίνει πιο αξιόπιστη και να ανταγωνιστεί καλύτερα την Amazon. Μέσα από αυτό το σχέδιο, η Shein μπορεί να επεκταθεί και να αναπτύξει νέους τρόπους πώλησης αγαθών ενόψει της προγραμματισμένης εισαγωγής της στο χρηματιστήριο αργότερα φέτος.
Η εταιρία γρήγορης μόδας παρουσίασε τις υπηρεσίες της αγοράς της σε εκδήλωση στη Μαδρίτη τον περασμένο μήνα μαζί με την Colgate-Palmolive, τη Hasbro, την εταιρεία παραγωγής Orangina Suntory Beverage & Food και την ισπανική μάρκα καλλυντικών Bella Aurora.
«Όλοι συνδέουν τη Shein με τη μόδα, αλλά εμείς ασχολούμαστε με όλους τους τομείς», δήλωσε η Κριστίνα Φοντάνα, ανώτερη διευθύντρια του τμήματος brand operations για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική της Shein, σε συνέδριο στο Παρίσι στις 17 Απριλίου.
«Βλέποντας τους αγοραστές να μπαίνουν στο Shein και να αναζητούν άλλες μάρκες, δόθηκε το έναυσμα», δήλωσε η Φοντάνα.
«Αφού οι καταναλωτές μας θέλουν μάρκες, θα τους δώσουμε μάρκες».
Η Φοντάνα, η οποία στο παρελθόν εργαζόταν για την Alibaba, είναι μία από τους πολλούς ειδικούς της αγοράς που έχει αποσπάσει η Shein από τον κινεζικό γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου και άλλες επιχειρήσεις.
Αυτή η πρόσληψη βοήθησε στην ταχεία επέκταση. Η Shein είχε κατά μέσο όρο 108 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά τους έξι μήνες έως τις 31 Ιανουαρίου.
Όμως η ανάπτυξη της εταιρείας έφερε νέες επιπλοκές, όπως οι νέοι κανόνες της ΕΕ που απαιτούν από αυτήν να ελέγχει την πλατφόρμα της για παράνομα ή επιβλαβή προϊόντα.
Στην Ευρώπη, η αγορά της Shein είναι μέχρι στιγμής διαθέσιμη στη Βρετανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, τις Κάτω Χώρες, την Πολωνία, την Πορτογαλία, την Ισπανία και τη Σουηδία.
«Το αν οι νέες αγορές πετύχουν και επιτρέψουν στη Shein να ανταγωνιστεί την Amazon και την AliExpress θα εξαρτηθεί από το ποιες μάρκες μπορεί να προσελκύσει η εταιρεία», λένε οι ειδικοί.
«Αν η Shein θέλει να κάνει ανταγωνισμό ως μια αξιόπιστη πλατφόρμα αγοράς, χρειάζεται πραγματικά την υποστήριξη γνωστών εμπορικών σημάτων», δήλωσε ο Σιαοφένγκ Γουάνγκ, αναλυτής ηλεκτρονικού εμπορίου της Forrester στη Σιγκαπούρη.
ΥΠΕΡΦΌΡΤΩΣΗ ΤΩΝ ΠΩΛΉΣΕΩΝ
Σε ένα διαδικτυακό σεμινάριο Zoom που απευθυνόταν σε δυνητικούς πωλητές στις Ηνωμένες Πολιτείες την Πέμπτη, η επικεφαλής μάρκετινγκ πωλητών της Shein, Κλερ Λιν, παρουσίασε μια ευκαιρία για τις μάρκες να προσεγγίσουν εκατομμύρια αγοραστές και να «εκτοξεύσουν» τις πωλήσεις.
«Η αγοραστική μας εμπειρία είναι πολύ έντονη, είναι σε μεγάλο βαθμό παιχνιδοποιημένη», είπε. «Είναι διασκεδαστικό να ψωνίζεις στον ιστότοπό μας, οπότε αυτό που βλέπουμε είναι ότι ο ελάχιστος χρόνος αγορών είναι περίπου οκτώ λεπτά, πολύ πάνω από τον μέσο όρο του κλάδου».
«Οι αγοραστές της Shein είναι της γενιάς Z και κατά κύριο λόγο γυναίκες, καθώς αποτελούν το 80% όσων επισκέπτονται την πλατφόρμα», δήλωσε η Λιν.
«Τα είδη σπιτιού, τα ηλεκτρονικά γκάτζετ και τα είδη ομορφιάς και υγείας είναι οι κατηγορίες με τις καλύτερες επιδόσεις», είπε, «και η μόνη κατηγορία που δεν προσφέρει η Shein είναι τα τρόφιμα και τα ποτά».
Η συνολική αξία των προϊόντων που πωλούνται στα είδη σπιτιού τριπλασιάστηκε το 2023, ενώ τα ηλεκτρονικά αυξήθηκαν κατά 2,5 φορές και η ομορφιά & υγεία κατά 2,1 φορές, σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια του διαδικτυακού σεμιναρίου.
Η Shein έχει προσελκύσει πολλούς λιανοπωλητές τρίτων
Προϊόντα από μάρκες ομορφιάς και περιποίησης δέρματος όπως οι Caudalie, CeraVe, La Roche-Posay, Shiseido, The Ordinary, Rimmel και Weleda πωλούνται επί του παρόντος στην πλατφόρμα της Shein στις ΗΠΑ, τη Βρετανία, τη Βραζιλία και το Μεξικό μέσω τρίτων λιανοπωλητών.
Η Τζέιν Στέρλαντ, υπεύθυνη για το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, δήλωσε ότι η ελβετική μάρκα καλλυντικών Weleda «δεν εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει απευθείας στη Shein».
«Σε μια αγορά, η φήμη, η αντίληψη και ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος είναι οι πιο βασικά στοιχεία που εξετάζει η μάρκα», πρόσθεσε η Στέρλαντ, επισημαίνοντας τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας στις οποίες εργάζεται η Weleda με την Amazon, όπου πωλεί απευθείας.
Η Colgate-Palmolive δεν απάντησε σε αίτημα σχολιασμού. Εκπρόσωπος της Hasbro δήλωσε ότι η εταιρεία συμμετείχε στην εκδήλωση της Μαδρίτης «για να μιλήσει γενικά για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των αγορών».
Εκπρόσωπος της Suntory δήλωσε: «Η Suntory δεν έχει καμία σχέση με την αγορά: «Δεν πουλάμε κανένα από τα ποτά μας στη Shein και δεν σχεδιάζουμε κάτι τέτοιο για το μέλλον, ήταν απλώς μια ευκαιρία να μοιραστούμε τις βέλτιστες πρακτικές».
Διαβάστε ακόμη
Καλώδιο Κρήτης – Κύπρου: Τελεσίγραφο Nexans σε ΑΔΜΗΕ «ή πληρώνετε τις δόσεις ή σταματώ το έργο»
«Ηράκλειον» – «Δελφίς»: Δύο ιστορικά ξενοδοχεία που αναζητούν… «δεύτερη ζωή»
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ