«Θέλετε περισσότερα ή λιγότερα SUV στο Παρίσι;».
Το απλό αυτό ερώτημα έθεσε σήμερα η δήμαρχος του Παρισιού, Αν Ινταλγκό, ανακοινώνοντας την πρόθεση της να οργανώσει δημοψήφισμα με ερώτημα την κάθετη αύξηση των τιμών πάρκινγκ για τα αυτοκίνητα SUV, προκειμένου να περιορίσει την παρουσία τους στους δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας ενόψει και της προετοιμασίας της για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024.
«Πολλοί από σας διαμαρτύρονται πως υπάρχει ακόμη πολύ μεγάλος αριθμός από ογκώδη και ρυπογόνα SUVs που πιάνουν χώρο στους δρόμους μας και στα πεζοδρόμια μας» τόνισε χαρακτηριστικά σε βίντεο που ανέβασε στο Διαδίκτυο.
Plus ou moins de SUV à Paris ?
Voici la question que je vous pose pour cette deuxième votation citoyenne.
Le 4 février prochain, c’est vous qui décidez. ⤵ pic.twitter.com/G1r7jGlgEO
— Anne Hidalgo (@Anne_Hidalgo) November 14, 2023
Για το σκοπό αυτό αποφάσισε να βάλει στο τραπέζι την επιβολή πολύ μεγάλης αύξησης, το ύψος της οποίας δεν διευκρίνισε, στις τιμές πάρκινγκ για τα SUV που κυκλοφορούν στην πόλη. Μάλιστα, το ερώτημα θα τεθεί απευθείας στους πολίτες της πρωτεύουσας σε δημοψήφισμα που θα οργανωθεί στις 4 Φεβρουαρίου.
Με τον τρόπο αυτό, όπως τόνισε, ελπίζεται να αποθαρρύνει τον κόσμο από το να συνεχίσει να αγοράζει ογκώδη, ακριβά και ρυπογόνα οχήματα.
Σύμφωνα με τις τοπικές αρχές, αν και τα μέτρα που έχουν ληφθεί, όπως η στήριξη της χρήσης ποδηλάτων, έχουν βοηθήσει στο να μειωθεί το κυκλοφοριακό στους δρόμους, διαπιστώθηκε πως το μέγεθος των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν έχει αυξηθεί επιβαρύνοντας την κατάσταση.
Αν και η ακτιβιστική ένωση για την προστασία των πεζών καλωσόρισε την ιδέα, οι πρώτες αντιδράσεις από τους ιδιοκτήτες δεν ήταν θετική.
Μάλιστα, πολλοί διαμαρτυρήθηκαν ότι είναι άδικη η στοχοποίηση των SUVs.
Θυμίζουμε πως νωρίτερα φέτος οι κάτοικοι του Παρισιού, σε ανάλογο δημοψήφισμα, υπερψήφισαν την πρόταση να απαγορευτούν τα ηλεκτρικά πατίνια, λόγω κακής οδικής συμπεριφοράς και αυξημένων ατυχημάτων. Η απαγόρευση τέθηκε σε εφαρμογή από την 1η Σεπτεμβρίου κάνοντας το Παρίσι την πρώτη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που απαγορεύει την κυκλοφορία τους.
Η συζήτηση για το κυκλοφοριακό στη γαλλική πρωτεύουσα έχει φουντώσει εν όψει της Ολυμπιάδας, το ερχόμενο καλοκαίρι, οπότε το Παρίσι αναμένεται να «βουλιάξει» από κόσμο υποδεχόμενο πάνω από μισό εκατομμύριο επισκέπτες.
Διαβάστε ακόμη
Goldman Sachs: Γιατί αναμένει υπεραπόδοση στα ελληνικά ομόλογα το 2024 (πίνακας)
ΔΝΤ για Ελλάδα: Εύσημα για χρέος και ρυθμό ανάπτυξης 2,5% το 2023 – Ανθεκτικό το τραπεζικό σύστημα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ