Στην κατασκευή του ηλεκτρικού αεροσκάφους της Archer Aviation θα βοηθήσει η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis και θα αυξήσει το μερίδιό της στην αμερικανική εταιρεία, δήλωσαν οι δύο εταιρείες την Τετάρτη, οδηγώντας τις μετοχές της Archer σε άνοδο σχεδόν 17%.

Βιομηχανικές εταιρείες και νέες startups συρρέουν για να επενδύσουν σε αεροταξί, τα οποία μπορούν να απογειώνονται και να προσγειώνονται κάθετα για να μεταφέρουν ταξιδιώτες σε αεροδρόμια ή σε σύντομα ταξίδια μεταξύ πόλεων, επιτρέποντάς τους να προλάβουν την κίνηση.

Τα αεροσκάφη Midnight με κάθετη απογείωση και προσγείωση (eVTOL), τα οποία μπορούν να μεταφέρουν τέσσερις επιβάτες και έναν πιλότο με εμβέλεια 100 μιλίων (161 χλμ.), θα κατασκευάζονται στο Κόβινγκτον της Τζόρτζια από το 2024, με στόχο την παραγωγή 2.300 αεροσκαφών ετησίως, ανέφεραν η Archer και η Stellantis σε κοινή δήλωσή τους.

Είναι σχεδιασμένο για διαδοχικά ταξίδια μικρών αποστάσεων περίπου 20 μιλίων, με χρόνο φόρτισης περίπου 10 λεπτών ενδιάμεσα.

«Ο στόχος είναι η Stellantis να παράγει μαζικά το αεροσκάφος eVTOL της Archer ως αποκλειστικός συμβατικός κατασκευαστής του», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Η Stellantis, η οποία δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler και της γαλλικής Peugeot, θα παρέχει έως και 150 εκατομμύρια δολάρια σε μετοχικό κεφάλαιο για πιθανή αξιοποίηση από την Archer κατά τη διακριτική ευχέρειά της το 2023 και το 2024, υπό τον όρο της επίτευξης ορισμένων επιχειρηματικών στόχων.

Η Stellantis θα αυξήσει επίσης το υφιστάμενο μερίδιό της στην Archer μέσω αγορών μετοχών στην ανοικτή αγορά, αν και ο διευθύνων σύμβουλός της Carlos Tavares δήλωσε ότι επιθυμεί να διατηρήσει μειοψηφική συμμετοχή.

«Είμαστε εδώ για να υποστηρίξουμε, όχι για να ελέγξουμε», δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου στην έδρα της Archer στο Σαν Φρανσίσκο.

Η Stellantis στοχεύει να γίνει μακροπρόθεσμος, βασικός επενδυτής στην Archer, δήλωσαν οι εταιρείες.

Σχετικά με το γιατί η αυτοκινητοβιομηχανία επεκτείνεται στην κατασκευή αεροσκαφών, ο Ταβάρες δήλωσε: «Μπορείτε να απολαμβάνετε την ελευθερία της κινητικότητας με κάθε είδους εργαλείο κινητικότητας».

«Μπορεί να είναι ένα ποδήλατο, μπορεί να είναι ένα αυτοκίνητο, μπορεί να είναι ένα αεροσκάφος, μπορεί να είναι οτιδήποτε άλλο, οπότε οποιοσδήποτε εξοπλισμός υψηλής τεχνολογίας που μπορεί να προσφέρει την ελευθερία της κινητικότητας με ασφάλεια, καθαρότητα και προσιτή τιμή, είναι αυτό στο οποίο δεσμευόμαστε».

Άλλα εγχειρήματα eVTOL με τη συμμετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας περιλαμβάνουν μια συνεργασία μεταξύ της μονάδας αεροταξί του ομίλου Hyundai Motor Group και του αεροδιαστημικού προμηθευτή Honeywell International για την ανάπτυξη συστημάτων αεροηλεκτρονικής.

Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι πολύ μπροστά στο σχεδιασμό μπαταριών, αλλά το βάρος των μπαταριών σημερινής γενιάς θεωρείται περιοριστικός παράγοντας για την εμβέλεια και το ωφέλιμο φορτίο των νέων οχημάτων.

Τον Νοέμβριο, η ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία Airbus σύναψε συνεργασία με τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault για την ανάπτυξη μιας νέας γενιάς ηλεκτρικών μπαταριών και υβριδικής τεχνολογίας για αυτοκίνητα και αεροπλάνα.

 

Διαβάστε ακόμη

Ποιες επιδοτήσεις τρέχουν για όσους δεν τα «βγάζουν πέρα» με τις τράπεζες

Η επιστροφή της… Επιστρεπτέας Προκαταβολής: Ποιοι γλιτώνουν και ποιοι πληρώνουν

Ο χρησμός Μ.Μ για τα Γλυπτά, ο «από μέσα» εκπρόσωπος, ο ΟΤΕ στο real estate, ο Ευτύχης και τα οικόπεδα στη Βοιωτία