Το 2016, ο Μαρκ Λεμουάν γύρισε από τη δουλειά και είπε στη σύζυγό του Κάρλα Λεμουάν ότι ήθελε να παραιτηθεί από τη δουλειά του και να αγοράσει ένα κάμπινγκ.
Πολλά διακυβεύονταν: Ο Μαρκ έβγαζε 200.000 δολάρια ετησίως δουλεύοντας για την πολιτειακή κυβέρνηση του Μίσιγκαν και η Κάρλα ήταν μητέρα που έμενε στο σπίτι. Τα δύο από τα τέσσερα παιδιά τους ήταν στο κολέγιο. Και οι δύο ήταν λάτρεις της κατασκήνωσης, αλλά δεν είχαν ποτέ αποκτήσει επιχείρηση, σύμφωνα με το CNBC.
Η Κάρλα, επηρεασμένη από την υπόσχεση της περιπέτειας, συμφώνησε. Μέσα σε έξι μήνες, βρήκαν μια τοποθεσία της Kampgrounds of America που πωλούνταν με franchising στο Μπέντον Χάρμπορ του Μίσιγκαν, μια αγροτική πόλη της λίμνης που βρίσκεται ανάμεσα στο Γκραντ Ράπιντς και το Σικάγο.
Οι Λεμουάν έβγαλαν το σπίτι τους στην αγορά, απέσυραν όλες τις οικονομίες τους και «πουλήσαμε ό,τι είχαμε για να αγοράσουμε το κάμπινγκ» για 1,6 εκατομμύρια δολάρια, λέει ο Μαρκ.
Αυτό δεν ήταν το μοναδικό τους έξοδο: Σύμφωνα με έγγραφα που εξέτασε το CNBC Make It, το κόστος της ετήσιας συντήρησης ανέρχεται σε 700.000 δολάρια ετησίως.
Όλες αυτές οι επενδύσεις αποδίδουν. Ο κατασκηνωτικός χώρος αξίζει τώρα 6 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με πρόσφατη αποτίμηση της Kampgrounds of America. Έφερε έσοδα 1,2 εκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι, αρκετά για να μπορέσουν οι Λεμουάν να έχουν για τους εαυτούς τους συνολικά 150.000 δολάρια μισθό.
Αν και 50.000 δολάρια λιγότερα από το προηγούμενο ετήσιο εισόδημά τους, λένε ότι σκοπεύουν να συνεχίσουν να λειτουργούν το κάμπινγκ για έναν απλό λόγο: Είναι πιο ευτυχισμένοι.
«Είδαμε τη φθορά της εργασίας για την εταιρική Αμερική στον Μαρκ και στη δυναμική της οικογένειάς μας», λέει η Κάρλα. «Τώρα, έχοντας την επιχείρησή μας, είμαστε εμείς τα αφεντικά. Εμείς δημιουργούμε και διαχειριζόμαστε το άγχος. Για εμάς, είναι ένας πιο υγιεινός τρόπος ζωής».
Χρησιμοποίησαν όλους τους πόρους τους
Όταν ο Μαρκ και η Κάρλα αποφάσισαν για πρώτη φορά να αγοράσουν τον κατασκηνωτικό χώρο -που επίσημα ονομάζεται «Coloma/St. Joseph KOA Holiday site», απείχαν πέντε χρόνια από την αποπληρωμή του σπιτιού τους στο Ρόκφορντ του Μίσιγκαν. Αυτό σήμαινε ότι έπρεπε να γίνουν δημιουργικοί για να βρουν τα 1,6 εκατομμύρια δολάρια.
Πούλησαν το αυτοκίνητό τους και έβγαλαν 1.500 δολάρια πουλώντας τα πράγματά τους σε ένα μπαζάρ στο γκαράζ. Πήραν 20.000 δολάρια από τις προσωπικές τους αποταμιεύσεις και τους Roth IRAs και 200.000 δολάρια από τα 400.000 που είχαν στην άκρη. Πούλησαν το σπίτι τους για άλλα 180.000 δολάρια και κάλυψαν το υπόλοιπο με τραπεζικό δάνειο, όπως λένε.
Αφού πούλησαν το σπίτι τους, οι Λεμουάν μετακόμισαν με τα δύο παιδιά τους σε ένα διαμέρισμα τεσσάρων υπνοδωματίων πάνω από ένα από τα γενικά καταστήματα του κάμπινγκ. «Χρειάστηκε χρόνος για να προσαρμοστούν τα παιδιά», λέει η Κάρλα, αλλά το ζευγάρι ήξερε ότι η απόφαση αυτή θα μείωνε τελικά την πίεση στην οικογένειά τους.
«Οι άνθρωποι πιστεύουν ότι μια σταθερή δουλειά, ένας σταθερός μισθός και ένας καλός εργοδότης είναι ασφάλεια», λέει η Κάρλα. «Ο Μαρκ είχε περάσει δυσκολίες στην καριέρα του και νομίζω ότι συνειδητοποιήσαμε ότι δεν μπορείς πάντα να βασίζεσαι σε αυτά τα πράγματα. Αποφασίσαμε να πάρουμε τον έλεγχο του μέλλοντός μας, του πεπρωμένου μας».
Προσθήκη μη παραδοσιακών πηγών εσόδων
Όταν οι Λεμουάν αγόρασαν το κάμπινγκ, αυτό λειτουργούσε εδώ και 48 χρόνια. Ήταν εξοπλισμένο με καμπίνες και καθορισμένες ζώνες για σκηνές και χώρους στάθμευσης τροχόσπιτων, αλλά σχεδόν όλα χρειάζονταν ενημέρωση.
Αμέσως ανακαίνισαν τα μπάνια και ανακαίνισαν πλήρως το γενικό κατάστημα. Έφτιαξαν ένα «στιβαρό καφέ», λέει ο Μαρκ, προσθέτοντας άλλη μια πηγή εσόδων που διπλασιάζεται ως μέρος για τους κατασκηνωτές για να πάρουν ένα σνακ ή έναν καφέ.
Η απόδοση δεν ήταν άμεση. Κατά την πρώτη περίοδο κατασκήνωσης – από τον Απρίλιο έως τον Οκτώβριο – το πάρκο απέφερε 390.000 δολάρια. Έβαλαν σχεδόν κάθε δεκάρα πίσω στο κάμπινγκ.
Η στρατηγική λειτούργησε: Τα ετήσια έσοδα του κάμπινγκ αυξήθηκαν. Έτσι, το 2021, το δοκίμασαν ξανά, παίρνοντας υποθήκη 300.000 δολαρίων για να προσθέσουν πέντε πολυτελείς καμπίνες.
«Οι ανακαινίσεις οδήγησαν περισσότερες επιχειρήσεις στον κατασκηνωτικό χώρο. Βοήθησε σίγουρα και το γεγονός ότι μετά από την πανδημία εκείνης της εποχής οι άνθρωποι ήθελαν έξω εκείνο το καλοκαίρι», λέει ο Μαρκ. Ο χώρος απέφερε έσοδα σχεδόν 1 εκατομμύριο δολάρια το 2021, περίπου 150.000 δολάρια περισσότερα από ό,τι το 2020.
Αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται για τα χρήματα
Το 2021, αφού και τα τέσσερα παιδιά Λεμουάν μετακόμισαν επίσημα, ο Μαρκ και η Κάρλα αγόρασαν και μετακόμισαν σε ένα τροχόσπιτο 10,5 μέτρων. Περνούν κάθε offseason, από τον Νοέμβριο έως τον Μάρτιο, ταξιδεύοντας στη χώρα.
Τα έσοδα του κάμπινγκ δεν τους έχουν κάνει ακριβώς πλούσιους. Θεωρούν το ακίνητο το συνταξιοδοτικό τους κεφάλαιο, αφού εξαργύρωσαν τα 400.000 δολάρια τους για να το αγοράσουν εξαρχής. Αλλά μια μέρα, σκοπεύουν να πουλήσουν τον χώρο – και ακόμη και με τη σημερινή αποτίμηση, τα 6 εκατομμύρια δολάρια θα αποτελούσαν σημαντική απόδοση της επένδυσής τους.
«Δεν είναι σαν να κάναμε μεγάλες διακοπές ή να αγοράσαμε ένα σπίτι που δεν μπορούμε να το αντέξουμε οικονομικά», λέει ο Μαρκ. «Αγοράσαμε κάτι που μας φέρνει εισόδημα, οπότε το χρέος δεν μας φοβίζει τόσο πολύ».
Προς το παρόν, οι Λεμουάν λένε ότι θα συνεχίσουν να λειτουργούν και να αναπτύσσουν το κάμπινγκ και να ταξιδεύουν όποτε μπορούν. «Ακόμα και χωρίς να υπολογίζουν μια πιθανή πώληση, η αλλαγή του τρόπου ζωής άξιζε κάθε δεκάρα», λένε.
«Το περιγράφουμε ως μια επαναφορά στη κανονική ζωή μας, όπου απλά πατήσαμε το κουμπί και κάναμε τα πάντα πολύ διαφορετικά», λέει ο Μαρκ. «Και όταν όλα όσα σου ανήκουν βρίσκονται κυριολεκτικά κάτω από τα πόδια σου, πρέπει να βρεις τρόπο να το κάνεις να δουλέψουν για εσένα».
Διαβάστε ακόμη
Το νέο χρονοδιάγραμμα για τη σύνδεση ταμειακών και POS
Η έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης επανακάμπτει το 2024 ως «προσιτή» εκδήλωση
Βρετανία: Συμφωνία ύψους £12 τρισ. για ένταξη στην εμπορική ένωση Ινδίας – Ειρηνικού CPTPP
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ