To ηλεκτρονικό εμπόριο… καλά κρατεί, ιδιαίτερα στην εποχή της πανδημίας, καθώς προκαλούν εμπορική φρενίτιδα στη μητρόπολη της Νέα Υόρκης, δημιουργώντας καθημερινά πανδαιμόνιο στους δρόμους της πόλης. Amazon, Hello Fresh, Stitch Fix. Οι μεγάλες γνωστές πλατφόρμες διακίνησης αγαθών παίρνουν φωτιά στο διαδίκτυο από τα εκατομμύρια κλικ των Νεοϋρκέζων για παραγγελίες. Κάθε κτύπημα στο πληκτρολόγιο φέρνει το πακέτο στο σπίτι σε τρεις μέχρι πέντε ημέρες, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και σε ένα 24ωρο.
Σωροί από πακέτα και ακόμη περισσότερα πακέτα με αγαθά από όλο τον κόσμο, που παραδίδονται μετά από μερικά μόνο κλικ. Ομως αυτό το πανδαιμόνιο παραγγελιών που με τόση ευκολία έρχεται μπροστά στην πόρτα του σπιτιού περιπλέκει την αστική ζωή εδώ και λίγα χρόνια, προκαλώντας αυξημένες κλοπές, μεγάλη κίνηση, απορρίμματα συσκευασιών ενώ προκαλεί ασφυξία και στις τοπικές επιχειρήσεις. Ορισμένες πόλεις, ιδιαίτερα στην Ευρώπη και την Ιαπωνία, εφαρμόζουν κανονισμούς που περιορίζουν δραματικά το άγχος που σχετίζεται με τα πακέτα. Όχι όμως η Νέα Υόρκη, τουλάχιστον όχι ακόμα.
Και αυτό μετράει μόνο τα τυπικά πακέτα ηλεκτρονικού εμπορίου , λέει ο Χοσέ Χολγκίν Βέρας, διευθυντής του κέντρου. Συνολικά, με είδη παντοπωλείου και έτοιμα τρόφιμα, οι συνολικές ημερήσιες παραδόσεις ανέρχονται σε περισσότερα από 3,7 εκατομμύρια πακέτα εκτιμά το κέντρο. Αυτό ισοδυναμεί με το να παραδίδετε κάθε μέρα από ένα αντικείμενο στο μισό πληθυσμό της Νέας Υόρκης. Δύο χρόνια μετά την πανδημία, τον Μάρτιο του 2022, ο αριθμός είχε μόλις μειωθεί, σε κάτι λιγότερο από 3,6 εκατομμύρια πακέτα. Οι άνθρωποι, υποθέτει ο Χολγκίν Βέρας απλά συνήθισαν να παραγγέλνουν τα πάντα στην πόρτα τους.
«Είναι λογικό», λέει . Εξάλλου, η πανδημία ανέτρεψε τον τρόπο με τον οποίο κινούμαστε σε όλο τον κόσμο, ειδικά όταν πρόκειται για ψώνια και φαγητό έξω. Ομως το ηλεκτρονικό εμπόριο συνοδεύεται από σημαντικό κόστος που δεν αντικατοπτρίζεται στην τιμή αγοράς. Για παράδειγμα, μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι η Νέα Υόρκη κατατάσσεται ως η πόλη με τη μεγαλύτερη κυκλοφοριακή συμφόρηση στις ΗΠΑ. Στο συγκεκριμένο πρόβλημα, η παράδοση εμπορευμάτων παίζει σημαντικό ρόλο:
Μια έκθεση του Νοεμβρίου του 2021 εκτιμά ότι η παράδοση περισσότερων από 2 εκατομμυρίων δεμάτων ηλεκτρονικού εμπορίου την ημέρα απαιτεί περίπου 7.800 φορτηγά οχήματα, καθένα από τα οποία καταλαμβάνει μεγάλους και μικρούς δρόμους της πόλης για οκτώ ώρες. Αυτό συνολικά ισοδυναμεί με περισσότερες από 60.000 ώρες κυκλοφορίας οχημάτων κάθε μέρα.
Παρατηρώντας την αύξηση της κυκλοφορίας για παραδόσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, ο τότε δήμαρχος Μπίλ Ντε Μπλάσιο διέθεσε 38 εκατομμύρια δολάρια στον προϋπολογισμό του Νοεμβρίου 2021 για την αποστολή αυτών των πακέτων μέσω του «μπλε αυτοκινητόδρομου» – με πλοία αντί φορτηγών
Ακόμη μερικές προσπάθειες μείωσης της συμφόρησης των φορτηγών παράδοσης έχουν εμφανιστεί. Υπάρχουν ποδήλατα φορτίου, για παράδειγμα, και μια επιβάρυνση 3 δολαρίων την ημέρα για κάθε “μη απαραίτητο” πακέτο που παραδίδεται.
Οι θυρίδες είναι επίσης ένας βασικός παίκτης καθώς βοηθούν στην αντιμετώπιση του προβλήματος του «τελευταίου μιλίου» ή του τελευταίου σκέλους της διαδικασίας παράδοσης— συγκεντρώνοντας τα πακέτα σε συγκεκριμένα σημεία ώστε να αποφεύγεται η παράδοση από πόρτα σε πόρτα.
Αποκλειστικές θυρίδες- ντουλάπια διαθέτει η Amazon ζουν στα καταστήματα 7-Elevens, Rite-Aids, Whole Foods και Chase Banks. Υπάρχουν όμως και υπηρεσίες θυρίδων λιανεμπορίου όπως η Stowfly. Οι θυρίδες αυτής της εταιρείας βρίσκονται σε μια σειρά από μικρότερα καταστήματα.. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stowfly, Σιντ Χάτρι , λέει ότι η προσέγγιση αυτή λύνει δύο προβλήματα ταυτόχρονα: συγκεντρώνει τις παραδόσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου βοηθώντας παράλληλα τις τοπικές επιχειρήσεις «να αποκτήσουν επιπλέον εισόδημα και κίνηση σε μια εποχή που το φυσικό λιανεμπόριο είναι νεκρό».
Διαβάστε ακόμη:
Το χειρότερο δυνατό σενάριο – Η Κομισιόν δεν περιμένει επαναλειτουργία του Nord Stream