Στα 152 δισ. δολάρια οι ζημιές στην Ουκρανία από την ρωσική εισβολή, σύμφωνα με κοινή έκθεση της ουκρανικής κυβέρνησης, της Παγκόσμιας Τράπεζας, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του ΟΗΕ που δημοσιεύθηκε σήμερα.
Οι τομείς της στέγασης, των μεταφορών, του εμπορίου, της βιομηχανίας, της γεωργίας και της ενέργειας έχουν επηρεαστεί περισσότερο, επισημαίνει η έκθεση, με το μεγαλύτερο μέρος των ζημιών να επικεντρώνεται στις περιοχές Ντονέτσκ, Χάρκοβο, Λουχάνσκ, Ζαπορίζια, Χερσώνα και Κίεβο.
Στις 31 Δεκεμβρίου 2023 το κόστος για την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας υπολογιζόταν τουλάχιστον στα 486 δισ. δολάρια για τα επόμενα δέκα χρόνια. Οι υπολογισμοί αυτοί βασίζονταν στην περίοδο από την έναρξη του πολέμου, στις 24 Φεβρουαρίου 2022, ως τις 31 Δεκεμβρίου 2023.
Οι οικονομικές απώλειες που προκάλεσε ο πόλεμος αυτή το διάστημα εκτιμώνται στα 499 δισεκ. δολάρια.
«Η έκθεση υπογραμμίζει επίσης ένα κενό χρηματοδότησης ύψους 9,5 δισεκ. δολαρίων για τη χρηματοδότηση το 2024 των άμεσων προτεραιοτήτων ανάκαμψης και ανοικοδόμησης», σημειώνεται στην έκθεση.
Λόγω των μικρών αλλαγών στο πεδίο της μάχης, οι άμεσες ζημιές στην Ουκρανία δεν αυξήθηκαν πολύ στη διάρκεια του 2023 σε σχέση με το 2022, όταν είχαν εκτιμηθεί στα 135 δισεκ. δολάρια. Ωστόσο οι καταστροφές στην Ουκρανία είναι τεράστιες.
«Οι τακτικές σφοδρές επιθέσεις εναντίον των υποδομών συνεχίστηκαν το 2023 με τις απρόβλεπτες αεροπορικές επιθέσεις και επιθέσεις με drones να επεκτείνονται πέρα από τις (…) εμπόλεμες ζώνες και να επηρεάζουν πόλεις όπως το Κίεβο, η Οδησσός και η Λβιβ», αναφέρουν οι συντάκτες της έκθεσης.
Οι απώλειες που καταγράφει η έκθεση είναι τεράστιες, με περίπου 2 εκατομμύρια κατοικίες – περίπου το 10% του συνόλου στην Ουκρανία- να έχουν υποστεί ζημιές ή να έχουν καταστραφεί. Εξάλλου περίπου 8.400 χιλιόμετρα εθνικών δρόμων, πάνω από 200 σιδηροδρομικοί σταθμοί και 150 σιδηροδρομικές γέφυρες έχουν επίσης υποστεί ζημιές.
Στις 31 Δεκεμβρίου 2023, 5,8 εκατ. άνθρωποι ήταν καταγεγραμμένοι ως πρόσφυγες στην Ευρώπη, ενώ άλλοι 3,7 εκατ. ήταν εσωτερικά εκτοπισμένοι στην Ουκρανία.
Διαβάστε ακόμη
Γιατί η ΒοfA δεν «βλέπει» φούσκα στα Χρηματιστήρια (πίνακες)
ΔΕΗ: Υλοποιεί την «πράσινη» μετάβασή της με δύο νέα έργα ΑΠΕ στη Δυτική Μακεδονία (pics)
ΔΕΠΑ: Φέρνει το πρώτο φορτίο LNG στον FSRU Αλεξανδρούπολης
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ