Η Wish, η αυτοκρατορία ηλεκτρονικού εμπορίου, έκανε το ντεμπούτο της ως δημόσια εταιρεία την Τετάρτη, συγκεντρώνοντας 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια.
Το ποσό αναμένεται να βοηθήσει σημαντικά την ανάπτυξη της ψηφιακής πλατφόρμας. Πουλά προϊόντα χαμηλού κόστους διαφημίζοντας τα μέσω φωτογραφιών.
Η αρχική δημόσια προσφορά πρόσθεσε δισεκατομμύρια στις τσέπες των ιδρυτών, στελεχών και βασικών επενδυτών της επιχείρησης.
Μέσα σε αυτούς συγκαταλέγεται και ο όχι τόσο γνωστός συνιδρυτή της Wish, Ντάνι Ζάνγκ.
Πρόκειται για τον πρώην επικεφαλής της Wish. Έφυγε από την επιχείρηση στα πλαίσια μιας οικειοθελούς αποχώρησης τον Φεβρουάριο του 2019 για να «αναζητήσει και να επιδιώξει και άλλα συμφέροντα εκτός του ηλεκτρονικού εμπορίου», όπως δήλωσε εκπρόσωπος της Wish στο Business Insider.
Από τότε που έφυγε, δεν αναφέρθηκαν πολλά για το όνομα του, ούτε και στο φάκελο της εταιρείας όταν εκείνη επρόκειτο να ενταχθεί στο χρηματιστήριο.
Αναμφίβολα, όμως και ο Ζανγκ βγήκε κερδισμένος μετά από την ένταξη της Wish στο χρηματιστήριο – συγκεκριμένα κατά πολλά εκατομμύρια δολάρια πλουσιότερος.
Το μερίδιο του Ζάνγκ αντιστοιχεί σε ακριβώς 26.691.290 μετοχές, σύμφωνα με ανακοίνωση της Wish.
Η Wish άνοιξε στα 22,75 δολάρια ανά μετοχή και έπεσε στα 20,53 δολάρια στις ενδοημερήσιες συναλλαγές. Γενικότερα, κυμάνθηκε περίπου στα 21 δολάρια.
Σε αυτή τη βάση, το πλήρες μερίδιο του Ζάνγκ αντιστοιχεί σε περίπου 560 εκατομμύρια δολάρια.
Η σχέση του με τον σημερινό CEO της Wish
Ο Ζανγκ, ο οποίος κατάγεται από την Κίνα, γνώρισε με τον συνιδρυτή και Ceo της Wish, Πίτερ Ζουλτσέφσκι σε ένα μάθημα μαθηματικών και πληροφορικής που και οι δυο τους παρακολουθούσαν στο Πανεπιστήμιο του Waterloo, όταν ήταν ακόμη φοιτητές.
Αργότερα, ο Ζανγκ συνέχισε τις σπουδές του στην επιστήμη των υπολογιστών, ενώ ο Ζουλτσέφσκι ξεκίνησε να εργάζεται στη Google.
Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του, ο Ζανγκ δούλεψε για την Yahoo και παρέμεινε σε αυτή για 4 χρόνια.
Το 2011, ο Ζανγκ επικοινώνησε ξανά με τον παλιό του φίλο.
Ο Ζουλτσέφσκι είχε κερδίσει αρκετά χρήματα. Έτσι, εγκατέλειψε την Google. Ξεκίνησε να σχεδιάζει την ανοικοδόμηση της νέας του επιχείρησης.
Βασική ιδέα της επιχείρησης ήταν να εμφανίζει διαφημίσεις στους χρήστες με βάση την περιήγησή τους στο διαδίκτυο. Ζήτησε από τον Ζάνγκ να συνεργαστούν για την δημιουργία της Wish.
Σήμερα, η Wish είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα γνωστή για την πώληση αγαθών χαμηλού κόστους που κατασκευάζονται στην Κίνα και έχει γίνει από τους πλέον δημοφιλής προορισμός διαδικτυακών αγορών για κυνηγούς ευκαιριών.
Η εταιρεία ανέφερε ζημία ύψους 120 εκατομμυρίων δολαρίων σε έσοδα 1,75 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τους πρώτους εννέα μήνες του τρέχοντος έτους.
Ο Ζάνγκ ωστόσο παραμένει φίλος και υποστηρικτής της Wish.
Διαβάστε ακόμη:
ΥΠΟΙΚ: Διαγράφονται τα πρόστιμα για τις συγκεντρωτικές καταστάσεις του 2014
Brexit: Δικαίωμα για tax free αγορές στην Ελλάδα για τους ταξιδιώτες από το Ην. Βασίλειο
Έρευνα EY: Έκρηξη της ιδιοκτησίας αυτοκινήτων λόγω Covid με τους millennials στο «τιμόνι»