Με στόχο να κάνουν come-back τα διασκεδαστικά κοινωνικά μέσα, μια νέα εφαρμογή που ονομάζεται «noplace» είναι το κορυφαίο στο App Store. Σχεδιασμένο για να απευθύνεται σε ένα νεανικό κοινό – ή σε οποιονδήποτε θέλει να συνδεθεί με φίλους ή γύρω από κοινά ενδιαφέροντα – το noplace είναι μια εφαρμογή με πολύχρωμα, προσαρμόσιμα προφίλ που επιτρέπουν στους ανθρώπους να μοιράζονται τα πάντα- από την κατάσταση της σχέσης τους, μέχρι το τι μουσική ακούν, τι παρακολουθούν, τι διαβάζουν ή κάνουν και πολλά άλλα.

Το noplace είχε ήδη γίνει viral πριν από το δημόσιο λανσάρισμά του λόγω της λειτουργίας του που επιτρέπει στους χρήστες να εκφράζονται προσαρμόζοντας τα χρώματα του προφίλ τους. Αν και η γενιά Z μπορεί να μην έχει μεγαλώσει με το Myspace και όλες τις χαοτικές προσαρμογές του, υπάρχει ακόμα μια αίσθηση νοσταλγίας για μια εμπειρία κοινωνικής δικτύωσης που δεν είχαν ποτέ.

«Νομίζω ότι αυτή η πλευρά του διαδικτύου έχει χαθεί τώρα. Όλα είναι πολύ ομοιόμορφα», λέει η ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος Τίφανι Ζονγκ, η οποία στο παρελθόν ίδρυσε την Pineapple Capital, και, στην εφηβεία της, εργάστηκε στην Binary Capital.

Έχοντας δοκιμάσει κάθε κοινωνική εφαρμογή την τελευταία δεκαετία, η Ζονγκ έχει καλό μάτι για την επόμενη μεγάλη επιτυχία. Για παράδειγμα, χαρακτήρισε το Musical.ly το 2015 ως τη νεοσύστατη επιχείρηση που θα γινόταν το επόμενο Snap ή Twitter, αφού συνειδητοποίησε πόση έλξη είχε στα παιδιά και σε άλλους νεότερους χρήστες.

Επίσης, συχνά έγραφε στο Twitter τις ιδέες και τις αναλύσεις της για τα προϊόντα, ιδίως για τέτοιου είδους εφαρμογές, κερδίζοντας έτσι ένα κοινό που την υποστήριζε. Δεδομένου του ιστορικού της, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Ζονγκ έχει καλά αναπτυγμένες ιδέες σχετικά με το τι θα μπορούσε να προσελκύσει τους σημερινούς νεότερους χρήστες σε μια νέα εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με το techcrunch.com.

«Πάντα μου άρεσε η κοινωνική ζωή», λέει, αλλά προσθέτει ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης «δεν μοιάζουν πια κοινωνικά».

«Εν μέρει, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι όλο το περιεχόμενό μας είναι πλέον εξαιρετικά εξατομικευμένο», λέει. «Παρακολουθούμε διαφορετικό περιεχόμενο και ακολουθούμε διαφορετικά ενδιαφέροντα από τους φίλους μας, οπότε μια κοινότητα με κοινά ενδιαφέροντα είναι πιο δύσκολο να βρεθεί», λέει.

Το noplace έχει σαν στόχο να συνδέει ανθρώπους που μπορούν να ακολουθούν τους φίλους τους, αλλά και να βρίσκουν άλλους που μοιράζονται τα ενδιαφέροντά τους.

Η εφαρμογή προσφέρει ένα μίνι προφίλ που μπορεί να το προσαρμόσει ο κάθε ένας όπως επιθυμεί, μέσα από το οποίο μπορούν να μοιραστούν τι κάνουν αυτή τη στιγμή και να το προσαρμόσουν ώστε να αντικατοπτρίζει τα ενδιαφέροντά τους. Τα προφίλ των χρηστών μπορούν να διαθέτουν ετικέτες, τις οποίες η εφαρμογή αποκαλεί «αστέρια», που είναι τα ενδιαφέροντα ή τα θέματα που τους ενδιαφέρουν. Για παράδειγμα, οι χρήστες μπορούν να προσθέσουν στο προφίλ τους το ζώδιό τους, τα χόμπι τους ή τα fandoms τους, γεγονός που βοηθά άλλους με παρόμοια ενδιαφέροντα να τους βρουν. Διαθέτει ακόμη και μια ενότητα «top 10 φίλων», που θυμίζει το top 8 του Myspace.

Όμως το noplace μοιάζει περισσότερο με μια παγκόσμια ομαδική συνομιλία, όπως το Twitter (πλέον X), καθώς επικεντρώνεται σε ενημερώσεις με βάση το κείμενο και δεν υποστηρίζει προς το παρόν ούτε φωτογραφίες ούτε βίντεο.

«Το Facebook πριν από 10 χρόνια – ήταν γεμάτο με cool ενημερώσεις για τον κόσμο και γενικά τη ζωή», λέει η Ζονγκ. «Δεν το έχουμε αυτό πια, σωστά; Μπορείτε να ακολουθήσετε τους φίλους σας στο Instagram, αλλά εξακολουθούν να μην υπάρχουν ενημερώσεις».

Επίσης, στο noplace, οι χρήστες έχουν σκοπό να μοιράζονται αυτό που κάνουν εκείνη τη στιγμή, όχι αυτά που έχουν ήδη κάνει. Αν βρίσκεστε σε μια νέα πόλη ή παρακολουθείτε μια παράσταση ή τσεκάρετε μια νέα μπάντα, αυτά θα μπορούσαν να είναι ενημερώσεις. Η εφαρμογή προσφέρει δύο «ροές»: μία με τους φίλους σας και μία άλλη από όλους όσους βρίσκονται στην εφαρμογή. Επίσης δεν υπάρχουν ιδιωτικά προφίλ.

Αντί για αλγορίθμους, το noplace αξιοποιεί την τεχνολογία AI για την προώθηση προτάσεων και την επιμέλεια. Η εφαρμογή δεν επεξεργάζεται τη ροή «για εσάς», αλλά χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να κάνει πράγματα όπως το να προσφέρει περιλήψεις όσων χάσατε.

«Το κάναμε αυτό σκόπιμα … η ύπαρξη μιας παγκόσμιας, δημόσιας ροής είναι αυτό που την κάνει τόσο διασκεδαστική», σημειώνει η Ζονγκ. «Οι άνθρωποι διασκεδάζουν. Λένε: «Δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο»».

Η ιδρύτρια με έδρα το Τόκιο και το Σαν Φρανσίσκο άρχισε να εργάζεται για πρώτη φορά στο noplace κατά το δεύτερο εξάμηνο του περασμένου έτους μαζί με μια απομακρυσμένη ομάδα επτά ατόμων πλήρους απασχόλησης. Στα τέλη του περασμένου έτους, το noplace ξεκίνησε μια beta φάση μόνο με πρόσκληση και «κατά λάθος έγινε viral», λέει η Ζονγκ, ωθώντας την ομάδα να διανείμει μερικούς κωδικούς πρόσκλησης σε πρώτους χρήστες, στους οποίους συμπεριλαμβάνονταν και μερικοί οπαδοί της K-pop.

Η εφαρμογή είναι τώρα έτοιμη να προσφέρει στους νεότερους χρήστες του Twitter μια εναλλακτική λύση στο δίκτυο που είναι πλέον γνωστό ως X υπό τον Έλον Μασκ, και προσφέρει την ίδια δυνατότητα να δημοσιεύει σε μια ροή με βάση το κείμενο, αλλά το συνδυάζει με λειτουργίες εύρεσης φίλων και επιλογές προσαρμογής που απευθύνονται στη δημογραφική τους ομάδα.

Η εφαρμογή είναι δωρεάν για λήψη στο iOS και είναι διαθέσιμη σε λειτουργία μόνο για ανάγνωση στον ιστό. Το noplace ανταγωνίζεται άλλες εφαρμογές εύρεσης φίλων που απευθύνονται στη Gen Z, όπως οι Wizz, Yubo, purp, LMK και άλλες.

Η startup υποστηρίζεται από χρηματοδότηση από επενδυτές όπως η 776 (Alexis Ohanian), η Forerunner Ventures και άλλοι. Σύμφωνα με τα στοιχεία του PitchBook, η εταιρεία άντλησε 15 εκατ. δολάρια, με αποτίμηση 75 εκατ. δολαρίων.

Διαβάστε ακόμη 

Σκυλακάκης: Τα τρία μέτρα στήριξης για το ρεύμα – Τι ισχύει για την επιδότηση τον Αύγουστο 

Eurostat: Στο 2,5% ο πληθωρισμός σε Ελλάδα και Eυρωζώνη τον Ιούνιο (πίνακες) 

Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν: Χάνει την υπόθεση διαφάνειας των συμβάσεων εμβολίων covid

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ