search icon

Διεθνή

Νέοι, πλούσιοι Κινέζοι τουρίστες με δίψα για ακριβά ψώνια!

Σαν ένα μεγάλο εκπτωτικό χωριό βλέπουν την Ευρώπη οι Κινέζοι, οι οποίοι επιδίδονται σε ξέφρενο κυνήγι αγορών, αφού τα πανάκριβα προϊόντα που επιθυμούν οπουδήποτε εκτός Κίνας είναι πολύ φθηνότερα

Της Όλγας Μπαλαφούτη 

Ρωτήστε μια μπουτίκ με επώνυμα και πανάκριβα προϊόντα στη Γαλλία ή στην Ιταλία ποιοι είναι οι καλύτεροι πελάτες τους. Η απάντηση είναι ξεκάθαρα οι πλούσιοι Κινέζοι τουρίστες, καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια οι Κινέζοι επιδίδονται σε ξέφρενο κυνήγι αγορών βλέποντας την Ευρώπη σαν το μεγαλύτερο εκπτωτικό χωριό του κόσμου.

Παγκοσμίως αντιπροσωπεύουν το 30% των δαπανών που πραγματοποιούνται για προσωπικά είδη πολυτελείας, με το μεγαλύτερο μέρος των αγορών τους εκτός Κίνας. Ο βασικός λόγος που προτιμούν να αποκτήσουν μία τσάντα Louis Vuitton ή ένα ζευγάρι παπούτσια Prada κατά τη διάρκεια των διακοπών τους είναι γιατί οπουδήποτε εκτός Κίνας θα τα βρουν πολύ πιο φθηνά. Πρόσφατη έρευνα της Exane BNP Paribas αποκαλύπτει ότι οι τιμές στα είδη πολυτελείας στην Κίνα είναι κατά 21% πιο ακριβές σε σχέση με τον παγκόσμιο μέσο όρο. Αντίθετα, στη Γαλλία και την Ιταλία είναι φθηνότερες κατά 22%.

Η μεγάλη διαφορά στο κόστος των προϊόντων οφείλεται κυρίως στους υψηλούς κινεζικούς φόρους και δασμούς, στο αδύναμο γουάν αλλά και στα ακριβά μεταφορικά για αποστολή προϊόντων στην Κίνα.

Millennials με όρεξη για ψώνια!

Το μέλλον του κλάδου των ειδών πολυτελείας βρίσκεται στα χέρια των Κινέζων millennials, δηλαδή των 20άρηδων και των 30άρηδων. Ταξιδεύουν συχνά, είναι εύποροι στην πλειονότητά τους, πρόθυμοι να ξοδέψουν πολλά για προϊόντα πολυτελείας αλλά και για μια χλιδάτη διαμονή. Οπως δείχνουν έρευνες, οι μισοί από τους πλούσιους Κινέζους τουρίστες είναι ηλικίας από 15 έως 29 ετών και είναι πιο διψασμένοι από τις προηγούμενες γενιές για την εμπειρία του ταξιδιού.

Η πολιτική του ενός παιδιού έχει παίξει τον ρόλο της. Τα μοναχοπαίδια στην Κίνα απολαμβάνουν την αποκλειστική προσοχή όπως και το χαρτζιλίκι τόσο των γονιών όσο και των παππούδων τους. Δεν πληρώνουν οι ίδιοι τα δίδακτρα για τις σπουδές, σε αντίθεση με τους Αμερικανούς συνομηλίκους τους και δεν έχουν δάνεια στο όνομά τους. Οσο για τις πιστωτικές κάρτες, μπορεί να τις «φουσκώνουν» αλλά ξέρουν ότι οι γονείς τους θα επέμβουν αν χρειαστεί για να καλύψουν τυχόν χρωστούμενα. Τα στοιχεία δείχνουν ότι ο μέσος εύπορος Κινέζος millennial έχει επισκεφθεί 13 χώρες και ταξιδεύει στο εξωτερικό 3,3 φορές για αναψυχή μέσα σε έναν χρόνο, με μέση διάρκεια διαμονής τις 25 μέρες. Οι περισσότεροι έχουν υψηλά εισοδήματα, ζουν σε μεγάλες αστικές περιοχές της Κίνας και θέλουν να επιδεικνύουν το γούστο, το στυλ και τον ακριβό τρόπο ζωής τους.

Οταν ταξιδεύουν δεν επιδίδονται μόνο σε αγορές πανάκριβων ρούχων και κοσμημάτων, αλλά τρώνε στα καλύτερα εστιατόρια και μένουν σε πολυτελέστατα ξενοδοχεία.

Το εντυπωσιακό είναι ότι το 2016 οι δαπάνες των Κινέζων τουριστών όλων των ηλικιακών ομάδων, ανεξαρτήτως εισοδήματος, αυξήθηκε σε επίπεδα ρεκόρ, φτάνοντας για πρώτη φορά τα 261 δισ. δολάρια. Οσο για τον αριθμό των ταξιδιωτών, αυτός πέρσι ενισχύθηκε κατά 6% ή αλλιώς κατά 135 εκατομμύρια τουρίστες. Σε λιγότερο από μία δεκαετία, οι Κινέζοι καταναλωτές αγαθών πολυτελείας αναμένεται να είναι κατά μέσο όρο 10 χρόνια νεότεροι από τους Ευρωπαίους ομολόγους τους και 15 χρόνια νεότεροι σε σχέση με αυτούς των ΗΠΑ.
Επιπλέον, εκτιμάται ότι το μέγεθος της τάξης αυτής μακροπρόθεσμα θα αυξηθεί περαιτέρω, δημιουργώντας νέες γεωγραφικές αγορές περίπου 300 εκατομμυρίων υποψήφιων αγοραστών αγαθών πολυτελείας.

Το φαινόμενο «daigou»

Με τις περισσότερες χώρες του ευρωπαϊκού Νότου ακόμα σε κρίση, τα καταστήματα βασίζονται κυρίως στα πορτοφόλια των τουριστών που προέρχονται από χώρες εκτός Ε.Ε. Το 70% των αγορών πολυτελών αγαθών στην Ιταλία και τη Γαλλία πραγματοποιείται από μη Ευρωπαίους τουρίστες (κυρίως Κινέζους), ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ελβετία το ποσοστό ξεπερνά το 50%.

Ταυτόχρονα με την αύξηση των πλούσιων Κινέζων τουριστών, παρατηρείται και μία νέα τάση. Ειδικοί «απεσταλμένοι» ταξιδεύουν από την Κίνα με προορισμό κάποια χώρα της Ευρώπης ή της Αμερικής και αγοράζουν κατά παραγγελία πολυτελή προϊόντα. Πρόκειται για μία ομάδα προσωπικών βοηθών ή «personal shoppers» που στα κινεζικά ονομάζονται «daigou». Το φαινόμενο παρατηρείται κυρίως στο Λονδίνο.

Η κινεζική κυβέρνηση καταβάλλει προσπάθειες τόσο για να περιορίσει τους daigou όσο και για να δώσει κίνητρα στους πλούσιους πολίτες της να ξοδεύουν περισσότερα εντός συνόρων. Μάλιστα πέρυσι -για πρώτη φορά από το 2001- οι δαπάνες για είδη πολυτελείας ενισχύθηκαν περισσότερο στην Κίνα από ό,τι στο εξωτερικό. Σε αυτό ίσως να συνέβαλαν και τα τρομοκρατικά χτυπήματα που έπληξαν τον τουρισμό σε μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Παράλληλα, το Πεκίνο θέλοντας να τονώσει τις εγχώριες πωλήσεις, αύξησε τη φορολογία στις εισαγωγές αγαθών αξίας μεγαλύτερης από 750 δολάρια, τα οποία είτε αποστέλλονται ταχυδρομικά είτε τα φέρνουν μαζί τους αεροπορικώς οι ίδιοι οι αγοραστές.

ΕΛΛΑΔΑ – Το 31% των αγορών Tax Free από Κινέζους

Το α’ τρίμηνο του 2017 το 31% των συναλλαγών Tax Free στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε από Κινέζους τουρίστες, με μέσο όρο αγορών τα 330€ και με ιδιαίτερη προτίμηση στο κόσμημα και στο ρουχισμό. Σύμφωνα με στοιχεία από την Premier Tax Free Greece, οι επισκέπτες από την Κίνα επέστρεψαν φέτος στην κορυφή των εθνικοτήτων που επέλεξαν την Ελλάδα, μετά από πτώση που καταγράφηκε το 2016. Πιο αναλυτικά, οι συναλλαγές αυξήθηκαν από Κινέζους 109%, από Ρώσους 65%, και από Αμερικάνους 87%.

Exit mobile version