search icon

Διεθνή

Νέα κρίση στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα διαβλέπουν οι αναλυτές (πίνακες)

Μειωμένος ο εμπορικός όγκος στα λιμάνια των ΗΠΑ σε σχέση με πέρυσι - Τα PMI παραμένουν σε χαμηλά στοιχεία παρά το άνοιγμα της οικονομίας της Κίνας

Τη στιγμή που τα μεγαλύτερα λιμάνια των ΗΠΑ ανταγωνίζονται το ένα το άλλο όσον αφορά τον όγκο των φορτίων, η «πίτα» του εμπορίου γίνεται ολοένα και μικρότερη λόγω της συρρίκνωσης της οικονομίας.

Σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα εμπορικά δεδομένα του λιμανιού της Νέας Υόρκης και του Νιού Τζέρσι (N.Y./N.J) το οποίο είναι και τo μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ, παρατηρήθηκε περιορισμένη αύξηση στον όγκο διαχείρισης των εμπορευματοκιβωτίων, αν και οι μελλοντικές παραγγελίες συνεχίζουν και καταγράφουν μείωση.

Τα στοιχεία Μαρτίου υποδεικνύουν πως τα λιμάνια αυτά διαχειρίστηκαν 574.452 εμπορευματοκιβώτια TEUs (20 ποδών), αγγίζοντας την τρίτη θέση της αμερικανικής κατάταξης. Η διαφορά μεταξύ των TEUs του λιμανιού του Λος Άντζελες το οποίο βρίσκεται στην πρώτη θέση και του λιμανιού της Νέας Υόρκης/Νιού Τζέρσι, όμως, κυμάνθηκε μόλις στα 48.781 εμπορευματοκιβώτια.

Το α’ τρίμηνο του 2023, το λιμάνι N.Y./N.J. ήταν το δεύτερο πιο πολυσύχναστο εμπορικό λιμάνι με συνολική διαχείριση 1,8 εκατομμυρίων TEUs, σε παρόμοια επίπεδα με αυτά του 2019.

Η μείωση της ροής των εμπορευματοκιβωτίων η οποία παρατηρείται εδώ και μήνες είναι πασιφανής και σε πρόσφατη ανάλυση του CNBC, ενώ συνδυάζεται με μείωση των βιομηχανικών παραγγελιών η οποία προϊδεάζει για περαιτέρω μείωση της μεταφοράς φορτίων μέσω οδικών αρτηριών και σιδηροδρόμων.

Σύμφωνα με την πρόεδρο της εταιρείας μεταφορών JB Hunt, Σέλι Σίμπσον, ο συγκεκριμένος επιχειρηματικός κλάδος βρίσκεται εν μέσω «ύφεσης μεταφορών εμπορευμάτων».

Τα δεδομένα του CNBC Supply Chain Heat Map υποδεικνύουν και την αστάθεια του τομέα. Σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2022, οι παραγγελίες φορτίων μέσω της θαλάσσιας οδού οι οποίες καταλήγουν στα λιμάνια των ΗΠΑ έχουν μειωθεί στο ήμισυ. Η μείωση αυτή γίνεται, επίσης, αισθητή και στις εταιρείες μεταφορών.

Τα δεδομένα της βιομηχανικής παραγωγής της Κίνας έχουν ανακάμψει μερικώς λόγω του ανοίγματος της οικονομίας από τα lockdowns της πανδημίας, αλλά δεν αποδεικνύονται αρκετά για να εξισορροπήσουν τα τρέχοντα απογοητευτικά εμπορικά δεδομένα τα οποία υποδεικνύουν συρρίκνωση της παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας, σύμφωνα με τον Chief Investment Officer του Bleakley Financial Group, Πίτερ Μπούκβαρ.

«Παρατηρούμε συρρίκνωση στα παγκόσμια PMI η οποία πιστεύω πως οφείλεται στα περιορισμένα καταναλωτικά έξοδα για τα αγαθά και την αναγκαστική μείωση των αποθεμάτων των εταιρειών. Οι καταναλωτές συνεχίζουν να ξοδεύουν σε τομείς όπως ο τουρισμός, η διασκέδαση και η εστίαση αλλά παραμένουν προσηλωμένοι στην αγορά μόνο των βασικών αγαθών, κάτι το οποίο καταλήγει να επηρεάζει και τη γενικότερη εφοδιαστική αλυσίδα», συμπλήρωσε ο Μπούκβαρ.

Διαβάστε ακόμη

«Παράθυρο» για νέες παροχές και αυξήσεις σε μισθούς, συντάξεις, προνοιακά επιδόματα

Το blame game με Βαρουφάκη, τα μπλουζάκια του ΠΑΣΟΚ, τα γεμάτα ξενοδοχεία και τα δυο «σφυριά» στα αρχοντικά της Κηφισιάς

Υδροπλάνα-υδατοδρόμια: Πόσο κοντά είναι τελικά η έναρξη των πρώτων πτήσεων (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version