search icon

Διεθνή

Μία «πρωτοφανώς πλούσια» γενιά: Πώς η Gen Z αλλάζει το καταναλωτικό τοπίο (γραφήματα)

Με αγοραστική δύναμη που θα ξεπεράσει τα 12 τρισ. δολάρια μέχρι το 2030, η γενιά Ζ θα είναι κυρίαρχη στην κατανάλωση - Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά των Ζ καταναλωτών και πώς επιλέγουν τα προϊόντα που θα αγοράσουν

«Η κατανόηση του τι κάνει αυτή τη γενιά διαφορετική, είναι το κλειδί για να ξεκλειδώσουμε μια ευκαιρία ανάπτυξης που ξεπερνά τα 12 τρισεκατομμύρια δολάρια», δήλωσε η Tracey Massey, chief operating officer της NIQ στην παρουσίαση της έκθεσης «Spend Z: A Global Report» που εκπόνησαν από κοινού οι εταιρείες NielsenIQ, GfK και World Data Lab (WDL).

Η έκθεση αποτελεί μια ακτινογραφία της Gen Z, δηλαδή των ανθρώπων που γεννήθηκαν μεταξύ 1997 – 2012 και αποτελούν το 25% του παγκόσμιου πληθυσμού (2 δισεκατομμύρια).

Η παγκόσμια αγοραστική τους δύναμη προβλέπεται να αυξηθεί σε 12 τρισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2030, καθιστώντας τους την πλουσιότερη γενιά του κόσμου. Μέχρι το 2034, η γενιά Z θα ξοδέψει πάνω από 9 τρισεκατομμύρια δολάρια, περισσότερα από οποιαδήποτε άλλη γενιά.

«Η γενιά Z είναι πρωτοφανώς πλούσια. Ο μέσος 25χρονος Αμερικανός έχει ετήσιο εισόδημα πάνω από 40.000 δολάρια. Έχουν περισσότερα χρήματα από ό,τι είχαν οι Millennials στην ίδια ηλικία, και 50% μεγαλύτερο εισόδημα από τους boomers όταν αυτοί ήταν 25 ετών. Την επόμενη δεκαετία, οι κατά κεφαλήν δαπάνες της γενιάς Z θα αυξηθούν με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 4,02% -δηλαδή με διπλάσια ταχύτητα από τις προηγούμενες γενιές», τονίζουν οι συγγραφείς της έκθεσης.

Η γενιά Z είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη γενιά και θα ξοδεύει με πρωτοφανείς ρυθμούς

Μοναχικοί, λιγότεροι «πιστοί» και οικολόγοι «στα λόγια»

Τα βασικότερα συμπεράσματα της έκθεσης για την Gen Z είναι:

Απαιτούν αυθεντικότητα: «Να είσαι αληθινά ο εαυτός σου» είναι για τη Gen Z η κυρίαρχη περιγραφή της επιτυχίας παγκοσμίως. Στις επιλογές τους επηρεάζονται περισσότερο από influencer με τους οποίους νοιώθουν ότι έχουν μια πιο άμεση επαφή, παρά από διασημότητες του Χόλιγουντ και των μίντια.

Επίσης, ζώντας τη μοναξιά που γεννά η κυριαρχία της τεχνολογίας, η «αίσθηση του ανήκειν» και η αυτοεκτίμηση αναδεικνύονται ως κορυφαίες αξίες όταν επιλέγουν προϊόντα από τους κατασκευαστές και τους λιανοπωλητές.

Οικολόγοι «στα λόγια»: Οι Gen Zers αναφέρουν ότι ανησυχούν για το κλίμα και το περιβάλλον (με το 77% να δηλώνουν ότι δεν θα αγοράζουν από χώρες με φτωχά περιβαλλοντικά πρότυπα), αλλά η υπερβολική τους κατανάλωση γρήγορης μόδας και της τελευταίας τεχνολογίας έρχονται σε αντίθεση με αυτές τις δηλώσεις – αποκαλύπτοντας έτσι ένα σαφές “Say-Do” χάσμα μεταξύ λόγων και πράξεων.

Αναζητώντας το καινούργιο και το διασκεδαστικό: Οι Gen Zers είναι λιγότεροι «πιστοί» στις γνωστές μάρκες και δεν διστάζουν να πειραματιστούν με νέες και άγνωστες εταιρείες. Αναζητούν το καινούριο αλλά και το διασκεδαστικό ακόμα και σε προϊόντα καθημερινής χρήσης.

Κατάταξη των τάσεων ανά γενιά. Πηγή: GfK Consumer Life Global 2023, E1/J1/M1 (global = 18 countries): *Με βάση μια λίστα με 43 δηλώσεις συμπεριφοράς

Η κυριαρχία του omnichannel: Οι περισσότεροι Gen Zers ξεκινούν το ταξίδι των αγορών τους διαδικτυακά, υπογραμμίζοντας πόσο σημαντικά είναι τα ψηφιακά κανάλια για τους εμπόρους. Επίσης, το 53% δηλώνουν ότι έχουν χρησιμοποιήσει το κουμπί αγορών “buy” στα κοινωνικά δίκτυα. Η Gen Z κατατάσσει τις online κριτικές από άλλους καταναλωτές ως τον πιο σημαντικό παράγοντα για την επιλογή προϊόντων.

Μια ενδιαφέρουσα διαπίστωση είναι ότι παρόλο που οι καταναλωτές της γενιάς Z ξεκινούν το ταξίδι των αγορών στο διαδίκτυο και επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι αγορές τους σε φυσικά καταστήματα είναι περισσότερες από ό,τι των προηγούμενων γενεών και ανέρχονται περίπου στο 50% των συνολικών αγορών τους, αποδεικνύοντας ότι τα φυσικά καταστήματα παραμένουν ζωτικής σημασίας.

Υγεία, ομορφιά και ευεξία: Η πιο δυναμική αύξηση της ζήτησης από τους καταναλωτές της Gen Z αφορά στις κατηγορίες υγείας και ομορφιάς, καθώς και στο αλκοόλ / ποτά. Το 81% των πωλήσεων του TikTok αναμένεται να προέλθει από την υγεία και την ομορφιά. Πάνω από το 50% της Gen Z έχει χρησιμοποιήσει μια εφαρμογή γυμναστικής ή άσκησης και το 17% έχει χρησιμοποιήσει ένα fitness band για την παρακολούθηση πληροφοριών υγείας και φυσικής κατάστασης.

Η υποχώρηση της Δύσης: Μόνο το 10% των Gen Z είναι από τη Βόρεια Αμερική ή την Ευρώπη και μόνο 44% των συνολικών δαπανών της Gen Z προέρχεται από τις δυτικές χώρες (Βόρεια Αμερική και ΕΕ), γεγονός που την καθιστά την πρώτη γενιά που έχει λιγότερο από το μισό των δαπανών της από τα δυτικά έθνη.

Η γενιά Z είναι η λιγότερο δυτική γενιά (Πηγή: World Data Lab, Generations Forecasts)

«Η γενιά Z είναι η πιο συνδεδεμένη, μεγαλύτερη σε αριθμό και με τη μεγαλύτερη επιρροή γενιά μέχρι σήμερα», δήλωσε η Marta Cyhan-Bowles, επικεφαλής επικοινωνίας της NIQ. «Η Gen Z θα αποκτήσει λιγότερα παιδιά και σε μεγαλύτερη ηλικία, θα έχει πρωτοφανή αγοραστική δύναμη και θα συνεχίσει να δίνει προτεραιότητα σε ορισμένες κατηγορίες, όπως η υγεία και η ευεξία, σε βαθμό που δεν το έκαναν οι προηγούμενες γενιές. Η ανάλυσή μας δεν αφήνει καμία αμφιβολία: η επένδυση στη Gen Z σήμερα θα αποδώσει αύριο».

«Η Gen Z είναι η μεγαλύτερη, η πλουσιότερη και η πιο παγκόσμια γενιά που υπήρξε ποτέ» δήλωσε ο Wolfgang Fengler, διευθύνων σύμβουλος του World Data Lab. «Οι επιχειρήσεις πρέπει να γνωρίζουν ότι η Gen Z είναι 2 δισεκατομμύρια άνθρωποι και η ικανοποίηση των αναγκών τους είναι απαραίτητη».

Διαβάστε ακόμη

Γαλλία: Τα τέσσερα σενάρια για τις εκλογές από την πλευρά των αγορών (γράφημα)

Υπό έλεγχο η φωτιά στη Σέριφο – Ολονύχτια μάχη με τις φλόγες και τους ανέμους (tweets + vid)

ΠΑΣΟΚ: Στην Κεντρική Επιτροπή η απόφαση για εκλογή αρχηγού

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

 

Exit mobile version