Η βιομηχανία μεταπώλησης αναπτύσσεται εκρηκτικά, με τις πωλήσεις να επιταχύνονται κατά τη διάρκεια της πανδημίας και οι μάρκες πολυτελείας έχουν ανάμικτα συναισθήματα γι ‘αυτό. Άλλες ισχυρίζονται ότι τα καταστήματα με μεταχειρισμένα ρούχα δημιουργούν πρόβλημα στην φήμη τους, ενώ άλλες δεν αντιστέκονται ούτε αγνοούν τη μεταπώληση, αλλά την «αγκαλιάζουν».
Μάλιστα, η «πιο μεταπωλημένη» μάρκα στην αγορά, βάσει ανάλυσης από ιστότοπους μεταπώλησης όπως το Depop, το eBay και το ASOS Marketplace, η Nike έχει χαρακτηριστεί ως «μακράν το πιο πωλημένο εμπορικό σήμα στον κόσμο, με 1,16 εκατομμύρια καταχωρήσεις συνολικά στις λίστες», όπως αποκαλύπτει νέα έκθεση που κυκλοφόρησε από την πλατφόρμα ενεργειακών πόρων SaveOnEnergy.
A new report finds that Nike is the most resold brand on the market, followed by Zara and Topshop. https://t.co/4Lvs1J54WM pic.twitter.com/Mt6XqioPOP
— The Fashion Law (@TheFashionLaw) June 17, 2021
Μετά τον γίγαντα των αθλητικών ειδών είναι οι Zara, Topshop, ASOS, και ο σκληρός αντίπαλος Adidas. Αν και δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι μάρκες όπως η Nike και η Adidas είναι τόσο σε ζήτηση, δεδομένης της διαφημιστικής εκστρατείας για τα αθλητικά παπούτσια τα τελευταία χρόνια, είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί πόσο συχνά πωλούνται επίσης προϊόντα από μάρκες γρήγορης μόδας (fast fashion).
Αυτή η άνοδος θα μπορούσε να αποδοθεί στην τάση Gen Z του «thrifting» ή στην ώθηση των millennials να επαναχρησιμοποιήσουν, να ανακυκλώσουν και να είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον.
Είναι σίγουρα ενδιαφέρον ότι οι άνθρωποι πληρώνουν για μεταχειρισμένα ρούχα από λιανοπωλητές γρήγορης μόδας, δεδομένου ότι αυτά τα ρούχα συχνά δεν αντέχουν για πολύ.
Οι καταναλωτές προσπαθούν να «αυξήσουν τη ζωή των προϊόντων τους», ακόμη και αν προέρχονται από fast fashion ετικέτες, όπως το PrettyLittleThing με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο. Η ετικέτα έχει καταχωρηθεί ως μία από τις πιο ευπώληπτες μάρκες στον κόσμο, με 502.510 συνολικές καταχωρίσεις. Άλλες μάρκες των παρόμοιων, όπως οι Boohoo και Missguided, είναι επίσης μεταξύ των 20 κορυφαίων εμπορικών σημάτων.
Αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μια ενθαρρυντική τάση, με τους νεότερους καταναλωτές να αναβαθμίζουν τα μεταχειρισμένα ρούχα τους. Ωστόσο, όπως θέτει η Input, θα μπορούσε επίσης να είναι ένα ενδεικτικό σημάδι για το πόσα κομμάτια παράγουν οι αλυσίδες μόδας.
Διαβάστε ακόμα
ΓΣΕΕ: Πώς αμείβονται οι εργαζόμενοι για την αργία του Αγίου Πνεύματος
Λιανεμπόριο: Αύξηση τζίρου 52% τον Απρίλιο