search icon

Διεθνή

Μελέτη του MIT: Κατά πόσο πρέπει να φοβόμαστε τα ταξίδια με αεροπλάνα

Σε έρευνα που διεξήχθη τον Ιούνιο, ένας στους πέντε ταξιδιώτες δήλωσε ότι το ψάχνει περισσότερο όσον αφορά τον τύπο του αεροσκάφους

Τα συνεχή προβλήματα τα οποία έχει στο ενεργητικό της το τελευταίο διάστημα η Boeing έχουν κλονίσει την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού. Το στρες που ίσως προκαλεί σε κάποιους το να κλείσουν εγκαίρως αεροπορικά εισιτήρια και να προλάβουν την πτήση, ενισχύθηκε από ακόμα έναν παράγοντα, αυτόν της ασφάλειας του αεροσκάφους.

Σε έρευνα που διεξήχθη τον Ιούνιο, ένας στους πέντε ταξιδιώτες δήλωσε ότι το ψάχνει περισσότερο όσον αφορά τον τύπο του αεροσκάφους, πριν προχωρήσει σε κράτηση, ενώ το 22% δήλωσε ότι περιορίζει τα αεροπορικά ταξίδια για το υπόλοιπο του έτους.

Το 55% των ταξιδιωτών δήλωσε ότι έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο κάνει κρατήσεις πτήσεων, λόγω των πρόσφατων ειδήσεων σχετικά με τα αεροσκάφη και τις αεροπορικές εταιρείες.

Η έρευνα έδειξε επίσης ότι το 13% των ερωτηθέντων αποφεύγει τους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, προκειμένου να αισθάνεται μεγαλύτερη ασφάλεια στις πτήσεις, όπως μεταδίδει το CNBC.

Ωστόσο, μελέτες έχουν δείξει ότι κάτι τέτοιο, απλώς δεν έχει πραγματικό νόημα, αν σκεφτεί κανείς ότι πολλές αεροπορικές χαμηλού κόστους χρησιμοποιούν Airbus (A320) και όχι Boeing (737), ιδιαίτερα στην Ασία. Μια νέα μελέτη του ΜΙΤ έρχεται να μειώσει τους φόβους των επιβατών.

Οι φόβοι ενισχύονται, οι κίνδυνοι μειώνονται

Όση ανασφάλεια και αν προκαλούν οι πρόσφατοι τίτλοι για την Boeing, η ασφάλεια των αερομεταφορών βελτιώνεται από δεκαετία σε δεκαετία, σύμφωνα με τον Arnold Barnett, καθηγητή στατιστικής στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης και ενός από τους συγγραφείς έρευνας σχετικά με τους κινδύνους των εμπορικών πτήσεων.

Το έγγραφο, που δημοσιεύθηκε στο Journal of Air Transport Management τον Αύγουστο, αναφέρει ότι ο κίνδυνος θανάτου σε μια εμπορική πτήση παγκοσμίως ήταν 1 ανά 13,7 εκατομμύρια επιβιβάσεις επιβατών από το 2018 έως το 2022 – μια σημαντική βελτίωση σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία και πολύ μακριά από τον ένα θάνατο ανά 350.000 επιβιβάσεις που σημειώθηκε μεταξύ 1968-1977.

Γεωγραφικές ανισότητες

Ωστόσο, υπάρχουν γεωγραφικές ανισότητες, σύμφωνα με την έκθεση, η οποία χωρίζει τον κόσμο σε τρεις βαθμίδες όσον αφορά την ασφάλεια των πτήσεων:

Βαθμίδα 1: Ηνωμένες Πολιτείες, Ευρώπη, Αυστραλία, Καναδάς, Κίνα, Ισραήλ, Ιαπωνία και Νέα Ζηλανδία.

Βαθμίδα 2: Μπαχρέιν, Βοσνία, Βραζιλία, Μπρουνέι, Χιλή, Χονγκ Κονγκ, Ινδία, Ιορδανία, Κουβέιτ, Μαλαισία, Μεξικό, Φιλιππίνες, Κατάρ, Σιγκαπούρη, Νότια Αφρική, Νότια Κορέα, Ταϊβάν, Ταϊλάνδη, Τουρκία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Βαθμίδα 3: Υπόλοιπες χώρες

Για τις κατηγορίες 1 και 2, ο κίνδυνος θανάτου για τις πτήσεις μεταξύ 2018-22 μειώνεται σε 1 ανά 80 εκατομμύρια επιβιβάσεις επιβατών, σύμφωνα με τους ερευνητές του ΜΙΤ.

Στις χώρες της βαθμίδας 3, ο κίνδυνος θανάτου ήταν 36 φορές υψηλότερος από αυτόν των χωρών της βαθμίδας 1 από το 2018-2022, σύμφωνα με την έκθεση. Αλλά ακόμη και μεταξύ αυτών των χωρών, οι θάνατοι ανά επιβίβαση μειώθηκαν σχεδόν στο μισό κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Πάντως, ακόμα και σε επείγοντα περιστατικά, όπως σε ένα της Alaska Airlines, οι πιλότοι ανταποκρίθηκαν αμέσως και προσγείωσαν το αεροπλάνο με ασφάλεια. Επομένως, σύμφωνα με τους ερευνητές, ακόμη και όταν τα πράγματα πάνε τρομερά στραβά, άλλα στοιχεία του συστήματος αεροπορικής ασφάλειας συνήθως αποτρέπουν την καταστροφή.

Κυρίαρχη η Boeing

Αν και ο ανταγωνισμός μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών είναι έντονος, η κατασκευή αεροσκαφών κυριαρχείται εδώ και καιρό από την αιωνόβια εταιρεία Boeing των Ηνωμένων Πολιτειών και την ευρωπαϊκή ανταγωνίστριά της, Airbus. Μαζί, οι δύο εταιρείες κατασκευάζουν σχεδόν όλα τα μεγάλα επιβατικά αεροσκάφη.

Έτσι, η αποφυγή αεροσκαφών που κατασκευάζονται από την Boeing είναι δυνατή, αλλά όχι απαραίτητα εύκολη. Πολλές πλατφόρμες, όπως η Kayak και η Alternative Airlines, επιτρέπουν στους ταξιδιώτες να φιλτράρουν τις πτήσεις με βάση το αεροσκάφος, μια επιλογή που προστέθηκε μετά τη συντριβή δύο αεροσκαφών Boeing 737 Max μέσα σε διάστημα έξι μηνών το 2018 και το 2019.

Ένας μέσος ταξιδιώτης δεν θα είχε πρόβλημα να επιλέξει ανάμεσα σε διαφορετικές εταιρείες αλλά για τους συχνούς ταξιδιώτες, κάτι τέτοιο δεν τους εξυπηρετεί και μπορεί να τους φαίνεται λιγότερο ελκυστικό.
Ταξιδιώτης πλήρωσε επιπλέον τετραψήφιο ποσό, προκειμένου να πετάξει η οικογένειά του από Σιγκαπούρη προς ΗΠΑ, για να αποφύγουν να ταξιδέψουν με Boeing 737 Max, την εποχή που είχε συντριβεί η πτήση 302 της Ethiopian Airlines στις 10 Μαρτίου 2019.

Πριν από την ημερομηνία αναχώρησης, η αεροπορική εταιρεία έστειλε email με μικρές αλλαγές στην ώρα αναχώρησης και μια άλλη αλλαγή που προηγουμένως δεν θα αποτελούσε θέμα: αλλαγή αεροσκάφους.
Το νέο αεροπλάνο; Ένα Boeing 737 Max…

Διαβάστε ακόμη

Πράσινο φως από ΕΕ για το 4ο αίτημα επιχορηγήσεων 1 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης

ΟΠΕΚΑ: Πότε ξεκινά η διανομή αδιάθετων δελτίων κοινωνικού και ιαματικού Τουρισμού, εκδρομών και θεάτρου

Lidl Ελλάς: Επιπρόσθετες παροχές 1 εκατ. ευρώ στους εργαζόμενους

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version