Oι μεγάλες μάρκες πολυτελείας αντιμετωπίζουν μια μεγάλη μείωση της ζήτησης για τα συνήθη προϊόντα τους, συμπεριλαμβανομένων των τσαντών αξίας 3.000 δολαρίων και άνω και των κασμιρένιων σακακιών αξίας 4.000 δολαρίων και άνω. Τώρα, δίνουν όλο και περισσότερη έμφαση σε μικρότερα προϊόντα, όπως κασκόλ, ζώνες, πορτοφόλια και είδη σπιτιού σε τιμές 500 δολαρίων και κάτω.
Η νέα αυτή στρατηγική, έχει ως στόχο να προσελκύσει τους φιλόδοξους πελάτες της μεσαίας τάξης που είναι πιο πρόθυμοι να αγοράσουν τέτοιου είδους πολυτελή προϊόντα. Φυσικά, υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες τα κέρδη των εταιρειών αυτών να μειωθούν σημαντικά.
Μετά από κάποια χρόνια απότομων αυξήσεων των τιμών – με την Chanel, την Prada, την Dior και την LVMH να αυξάνουν τις τιμές των τσαντών κατά 50% στη Γαλλία το 2023 σε σύγκριση με το 2020 – οι πολυτελείς μάρκες βρίσκονται σε κίνδυνο να χάσουν την πλειονότητα της μεσαίας τάξης από πελάτες τους, σύμφωνα με το Reuters.
Πολυτελή προϊόντα κάτω από 500 δολάρια
Τα μικρά δωράκια του οίκου Gucci αυτή τη σεζόν περιλαμβάνουν ένα λουρί για κατοικίδια ζώα αξίας 440 δολαρίων και ένα κουτί με αυτοκόλλητες σημειώσεις καλυμμένες με το λογότυπο του οίκου, στην τιμή των 200 δολαρίων.
Η Louis Vuitton προσφέρει μια θήκη για κάρτες αξίας 360 δολαρίων και ένα βραχιόλι «Monogram Double Spin» από μέταλλο έναντι 395 δολαρίων στην κατηγορία «δώρα» στον ιστότοπό της.
Η Burberry σχεδιάζει να αλλάξει τη διαρρύθμιση των καταστημάτων της, ώστε να δώσει έμφαση στα κασμιρένα κασκόλ, οι τιμές των οποίων κυμαίνονται από 450 έως 1.050 δολάρια.
«Η Kering και η Richemont επιδιώκουν να επαναφέρουν τις σειρές αρωμάτων και καλλυντικών τους στα καταστήματά τους, ενώ η LVMH έχει ανοίξει καφετέριες», δήλωσε ο Τζόναθαν Σιμπόνι, διευθύνων σύμβουλος της Luxurynsight.
Πολυτελή προϊόντα και εκλογές στις ΗΠΑ
Μετά τις αμερικανικές προεδρικές εκλογές της 5ης Νοεμβρίου, «η ζήτηση ειδών πολυτελείας είναι ιδιαίτερα εύθραυστη», ανέφεραν οι αναλυτές της Citi, μια από τις μεγαλύτερες χρηματοπιστωτικές εταιρείες παγκοσμίως.
Έχει παρατηρηθεί μείωση των παγκόσμιων αγοραστών πολυτελείας κατά 60 εκατομμύρια, πέφτοντας στα 355 εκατομμύρια, σύμφωνα με αναλυτές της RBC, οι οποίοι θεώρησαν ότι οι βασικοί λόγοι για την πτώση αυτή αποτελούν ο πληθωρισμός και το αυξανόμενο ενδιαφέρον για δαπάνες σε εμπειρίες παρά σε προϊόντα.
Όσον αφορά την αγορά πολυτελών ρούχων, αξεσουάρ και προϊόντων ομορφιάς, αναμένεται να παραμείνουν σταθερές κατά την περίοδο των διακοπών, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία Bain.
Η Bain προέβλεψε νωρίτερα φέτος ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις προσωπικών ειδών πολυτελείας θα μειωθούν κατά 2% φέτος, με συρρικνωμένη πελατειακή βάση.
Μείωση της ζήτησης στην Κίνα
Η ζήτηση για προϊόντα υψηλής ποιότητας στην Κίνα, μία από τις μεγαλύτερες αγορές της βιομηχανίας ειδών πολυτελείας και κύρια πηγή ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια, έχει εξασθενήσει. Οι αναλυτές της JPMorgan δεν έχουν καθαρή εικόνα για το τι πρόκειται να επικρατήσει στον κλάδο πολυτελών προϊόντων στην Κίνα μετά το 2024, καθώς οι συνεχιζόμενες μακροοικονομικές προκλήσεις στην χώρα γίνονται όλο και περισσότερες.
«Πλέον, οι καταναλωτές πολυτελών ειδών είναι ιδιαίτερα επιλεκτικοί. Δεν θέλουν να αγοράζουν πράγματα που θεωρούνται χαμηλότερης ποιότητας ή παλιού στυλ», δήλωσε η Καρολίν Ρέιλ, επικεφαλής των premium brands στην Pictet Asset Management.
«Οι μάρκες μπορούν να κερδίσουν την προσοχή μέσω εκστρατειών μάρκετινγκ, προσφέροντας μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων στο κοινό, αλλά σε πιο προσιτές τιμές, διατηρώντας την ποιότητά τους», πρόσθεσε η Ρέιλ.
Ο Σιμπόνι, ο οποίος συνδυάζει πληροφορίες που αντλούνται από τους ιστότοπους των εμπορικών σημάτων καθώς και από τις ίδιες τις εταιρείες, έχει δει μια μέση αύξηση 8% των μικρών δερμάτινων ειδών, όπως πορτοφόλια, σε σχέση με τις τσάντες πλήρους μεγέθους του προηγούμενου έτους. Για παράδειγμα, η Luis Vuitton αύξησε την αναλογία των μικρών δερμάτινων ειδών σε τιμές κάτω των 500 ευρώ κατά 9% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Πιθανή μείωση του κέρδους
Η έμφαση σε φθηνότερα προϊόντα, αν και είναι απαραίτητη για να διατηρηθεί η επικαιρότητα σε μια εποχή που οι αγοραστές της μεσαίας τάξης, αλλά και οι πλούσιοι, αποφεύγουν τα προϊόντα σε υψηλές τιμές, είναι πιθανό να διαβρώσει τα περιθώρια κέρδους μαρκών όπως η LVMH και η Kering, οι οποίες ήδη αντιμετωπίζουν πιέσεις λόγω της επιβράδυνσης των πωλήσεων.
«Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να προσφέρουμε ένα μεγαλύτερο εύρος τιμών», δήλωσε ο Άντρεα Γκέρα, διευθύνων σύμβουλος της Prada, στους αναλυτές στα τέλη Οκτωβρίου.
Η εταιρεία LVMH, ωστόσο, που αποτελεί τον κολοσσό του κλάδου, προειδοποίησε για το ενδεχόμενο η μάρκα να χάσει την αίγλη της σε περίπτωση που προσφερθούν πολύ πιο οικονομικά προϊόντα. Ο οικονομικός διευθυντής Ζαν-Ζακ Γκιόνυ δήλωσε ότι ο όμιλος θα απέφευγε να εισαγάγει μια νέα σειρά «πολύ προσιτών προϊόντων».
Διαβάστε ακόμη
Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε για τις κινήσεις των επιτοκίων της ΕΚΤ το 2025 (πίνακες)
Κίνα: Drones ξεδιψούν τουρίστες στο Σινικό Τείχος
Kellogg’s: Πόσα εκατ. λίρες επένδυσε για να αυξήσει τις πωλήσεις
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα