search icon

Διεθνή

«Λύγισε» στην πίεση και συμφώνησε και η GM – Τέλος στη μεγάλη απεργία στο Ντιτρόιτ

Μετά τη Ford Motor και την Stellantis, συμφωνία για νέα συλλογική σύμβαση με ανάλογους όρους επετεύχθη και με την GM - Ικανοποιημένος ο Λευκός Οίκος για τη λήξη της απεργίας, δυσαρεστημένη η Wall Street για την αύξηση του κόστους

Το «τρία στα τρία» πέτυχε το συνδικάτο United Auto Workers με την παρατεταμένη, συντονισμένη απεργία του στον κλάδο αυτοκινήτου να αποδεικνύεται τελικά μια από τις πιο επιτυχημένες των τελευταίων χρόνων, όχι μόνο στον κλάδο, αλλά και ευρύτερα στις ΗΠΑ. Κι αυτό διότι μετά τη Ford Motor και τη Stellantis τελικά και η General Motors «λύγισε» καταλήγοντας σε συμβιβασμό με τους απεργούς.

Η καταρχήν συμφωνία των δύο πλευρών αφορά στην υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης που θα καλύπτει την επόμενη τετραετία αυξάνοντας το ωρομίσθιο κατά 25% και έως 33% για τους παλαιούς εργαζομένους.

Περαιτέρω λεπτομέρειες δεν έγιναν σε πρώτη φάση γνωστές, όμως επισημάνθηκε ότι οι γενικοί όροι είναι ανάλογοι με αυτούς που συμφώνησε και οι άλλες δύο εταιρείες, τις προηγούμενες ημέρες, σε μια προσπάθεια να δοθεί τέλος στις κινητοποιήσεις, οι οποίες μετά από έξι εβδομάδες, είχαν αρχίσει να προκαλούν σημαντική ζημιά στα οικονομικά και την παραγωγική διαδικασία των μεγάλων «αδελφών» του Ντιτρόιτ.

Θυμίζουμε πως την αρχή στον κύκλο των συμφωνιών έκανε η Ford Motor, την περασμένη εβδομάδα, για να ακολουθήσει και η Stellantis μέσα στο Σαββατοκύριακο. Οι συνομιλίες με την GM, ενώ είχαν σημειώσει πρόοδο, «σκάλωσαν» μέσα στο Σαββατοκύριακο, οπότε μετά και το deal με την Stellantis το συνδικάτο έριξε όλο το βάρος του στην GM διευρύνοντας τις κινητοποιήσεις στις μονάδες της προκειμένου να μεγιστοποιήσει την πίεση που δεχόταν η αυτοκινητοβιομηχανία που εξαρχής, εξάλλου, είχε υιοθετήσει την πιο σκληρή στάση στις διαπραγματεύσεις.

Η ασφυκτική πίεση, προφανώς, απέδωσε καρπούς με τους αναλυτές να μιλούν για θρίαμβο του συνδικάτου. Είχε, βέβαια, προηγηθεί μια πολύχρονη περίοδος, κατά την πανδημία και την οικονομική κρίση, όπου το συνδικάτο είχε συναινέσει στις περικοπές και στο πάγωμα των μισθών και των επιδομάτων που είχαν δρομολογήσει οι εταιρείες για να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες. Οπότε, όταν τα οικονομικά των αυτοκινητοβιομηχανιών  ανέκαμψαν και τα κέρδη τους ισχυροποιήθηκαν, το συνδικάτο εμφανίστηκε αποφασισμένο να διεκδικήσει ένα σημαντικό κομμάτι της πίτας προκηρύσσοντας για πρώτη φορά, ταυτόχρονα, απεργία και στις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Πραγματικά, το μεγαλύτερο τμήμα των 150.000 μελών του ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα των κινητοποιήσεων που ξεκίνησαν από τις 15 Σεπτεμβρίου, με το συνδικάτο να τηρεί εξαρχής απόλυτη στάση σε σχέση με την ικανοποίηση των βασικών αιτημάτων του και να απαιτεί ίδιους όρους και από τις τρεις εταιρείες. Και όπως φάνηκε εκ του αποτελέσματος η τακτική της ήταν επιτυχημένη.

Πάντως, οι όροι των νέων συλλογικών συμβάσεων θα πρέπει τώρα να επικυρωθούν, μέσω ψηφοφορίας, από τα μέλη του UAW προκειμένου να τεθούν σε εφαρμογή. Στην περίπτωση της Ford η σχετική ψηφοφορία ήδη ξεκίνησε από χθες, Κυριακή.

Σχολιάζοντας τις συμφωνίες ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν εξέφρασε την ικανοποίηση του, καθώς η κυβέρνηση είχε αρχίσει να ανησυχεί για τις επιπτώσεις που μπορεί να είχε στην οικονομία η παρατεταμένη απεργία. Ωστόσο, η Wall Street δεν χάρηκε ιδιαίτερα από την συναίνεση των εταιρειών στην ουσιαστική αύξηση του εργατικού κόστους, με αποτέλεσμα οι μετοχές τους να κινηθούν σήμερα πτωτικά.

Διαβάστε ακόμα

Οταν οι έρευνες του Μαξίμου δείχνουν Κουτσούμπα, το έμφραγμα της ΕTAΔ στο Αχίλλειο, η εξαφάνιση του κυρ Παντελή, η Αίγλη στο Ζάππειο και τα επώνυμα «σφυριά» 

«Αλέξανδρος Δεσύλλας»: Σφυρί για «ακίνητο – φιλέτο» με… ιστορία 150 χρόνων και ηχηρά ονόματα (pics)

Σήμα ανόδου των τιμών στο ρεύμα δίνει η ανάφλεξη στη Μέση Ανατολή

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version