Την έναρξη μιας ενδελεχούς έρευνας στους όρους της συμφωνίας μεταξύ της Lufthansa και της ITA Airways ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάνοντας λόγο για έντονες επιφυλάξεις αναφορικά με την τήρηση των αρχών ανταγωνισμού.
Θυμίζουμε πως η γερμανική αεροπορική συμφώνησε πέρυσι να εξαγοράσει μειοψηφικό μερίδιο ύψους 41% στην πρώην Alitalia, στο πλαίσιο της οποίας θα επενδύσει 325 εκατ. ευρώ στην ιταλική εταιρεία, ενώ άλλα 250 εκατ. θα διατεθούν από το υπουργείο Οικονομικών για την αναβάθμιση της ITA. Η συμφωνία περιλάμβανε και το option της πλήρους εξαγοράς της ιταλικής αεροπορικής από την Lufthansa σε μεταγενέστερο χρόνο.
Οι αρχές ανταγωνισμού της Κομισιόν επικαλέστηκαν έντονες επιφυλάξεις για την μείωση του ανταγωνισμού στις πτήσεις μικρής διάρκειας ανάμεσα στην Ιταλία και την κεντρική Ευρώπη, όπως αντιστοίχως στις μεγάλες πτήσεις ανάμεσα στην Ιταλία και τις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Ιαπωνία και την Ινδία.
Οι δύο εταιρείες ανταγωνίζονται σήμερα έντονα στις πτήσεις της κεντρικής Ευρώπης, ενώ αντιστοίχως στις υπερατλαντικές πτήσεις υπάρχει έντονος ανταγωνισμός μεταξύ της ιταλικής εταιρείας και της γερμανικής αεροπορικής, όπως και των συνεργατών της, της Air Canada και της United.
Κατά την Κομισιόν, το deal φαίνεται πως ενισχύει περαιτέρω και την ήδη κυρίαρχη θέση που απολαμβάνει η πρώην Alitalia στο αεροδρόμιο Linate του Μιλάνο.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι αρχές ανταγωνισμού είχαν εκφράσει σε προκαταρκτικό στάδιο τις επιφυλάξεις αυτές προς την Lufthansa, χωρίς να λάβουν κάποια ικανοποιητική απάντηση, με αποτέλεσμα να αποφασίσουν να αναλάβουν δράση.
Η ετυμηγορία τους αναμένεται μέχρι τις αρχές Ιουνίου.
Η ανάληψη δράσης από την Κομισιόν φαίνεται πως αιφνιδίασε τη Lufthansa που ήλπιζε σε μια γρήγορη ολοκλήρωση της συμφωνίας. Αυτό ισχύει και για τη Ρώμη, δεδομένου πως η ιταλική κυβέρνηση είχε ανεβάσει στροφές για τη διασφάλιση νέων επενδύσεων και την ενίσχυση της ρευστότητα των ταμείων της.
Διαβάστε ακόμη
Πώς η ΔΕΗ θα γίνει ενεργειακός ηγέτης στην Ν.Α. Ευρώπη με EBITDA €3 δισ.
ΕΚΤ: Στο ναδίρ η ζήτηση πιστώσεων στην Ευρωζώνη σύμφωνα με τις τράπεζες (γραφήματα)
Έρευνα: Γιατί 4 στους 10 εργαζόμενους δεν θέλουν προαγωγή
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ