Όλο και περισσότερα είναι τα εργοστάσια στην Κίνα που… ξεμένουν από πελάτες, καθώς παρουσιάζουν μεγάλη παραγωγή, την ώρα που η αγορά υφίσταται τον αντίκτυπο της οικονομικής επιβράδυνσης. Για να ξεφύγουν από αυτό το πρόβλημα, τα εργοστάσια προσπαθούν να ενισχύσουν τις εξαγωγές, αυξάνοντας όμως παράλληλα τις εμπορικές εντάσεις.
Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, οι εταιρείες που κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ηλιακά πάνελ και άλλα προϊόντα, μειώνουν τις τιμές και προσπαθούν περισσότερο να εισέλθουν σε αγορές του εξωτερικού, καθώς η ζήτηση στην Κίνα εξασθενεί και τα μερίδιά τους στην αγορά απειλούνται.
Οι εντάσεις είναι πιο έντονες στην Ευρώπη, όπου τον Σεπτέμβριο οι ρυθμιστικές Αρχές της ΕΕ παρουσίασαν έρευνα κατά των επιδοτήσεων, αντικατοπτρίζοντας την ανησυχία ότι η Κίνα γεμίζει την αγορά με ηλεκτρικά αυτοκίνητα χαμηλού κόστους.
Πρόσφατα, οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν δασμούς στα μεταλλικά προϊόντα από κασσίτερο με προέλευση την Κίνα και άλλες δύο χώρες, αφού διαπίστωσαν ότι οι χαλυβουργοί πωλούσαν σε υπερβολικά χαμηλές τιμές.
Την ίδια στιγμή, η Ινδία διερευνά το ενδεχόμενο η Κίνα να έχει προωθήσει στη χώρα μια σειρά πολύ φτηνών προϊόντων, από χημικά έως ανταλλακτικά, ενώ τον Σεπτέμβριο το Βιετνάμ άρχισε να εξετάζει το αν οι ανεμογεννήτριες που εισάγει από την Κίνα έχουν προκαλέσει προβλήματα στους εγχώριους κατασκευαστές.
Όπως αναφέρει η Wall Street Journal, αξιωματούχοι της Κίνας δήλωσαν ότι οι κατασκευαστές στη χώρα λειτουργούν με δίκαιους όρους ανταγωνισμού και ότι τα προϊόντα τους κερδίζουν μερίδιο αγοράς στις αγορές του εξωτερικού επειδή είναι ελκυστικά για τους ξένους καταναλωτές. Μάλιστα, το Πεκίνο κατήγγειλε την έρευνα της ΕΕ για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως ξεκάθαρη πράξη προστατευτισμού, που θα προκαλέσει διαταραχές στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού οχημάτων.
Σύμφωνα με την τράπεζα ABN Amro, φέτος οι τιμές των αγαθών που εξάγονται από την Κίνα έχουν μειωθεί περίπου κατά 20%, γεγονός που εν μέρει δείχνει την εξομάλυνση των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά παράλληλα και το ότι οι πωλητές στην Κίνα κάνουν εκπτώσεις για να διατηρήσουν ή να επεκτείνουν τα μερίδια αγοράς τους, σε μια περίοδο που η παγκόσμια ζήτηση είναι μειωμένη.
Μάλιστα, οι τοπικές κυβερνήσεις στην Κίνα επιδοτούν τις εταιρείες που θέλουν να αυξήσουν τις εξαγωγές τους, προκειμένου να κάνουν ταξίδια στο εξωτερικό, όπου τα προϊόντα τους είναι ούτως ή άλλως φθηνότερα λόγω της υποτίμησης του κινεζικού γουάν έναντι του δολαρίου. Ωστόσο, σύμφωνα με οικονομολόγους η υπερβολική παραγωγή των εργοστασίων στην Κίνα μπορεί να έχει και θετικό αντίκτυπο, π.χ. συμβάλλοντας στη μείωση του πληθωρισμού.
Διαβάστε ακόμη
Άλμα 3,4% στον πληθωρισμό τον Οκτώβριο – Σχεδόν 10% η αύξηση στα τρόφιμα, +26% το λάδι
Δεξαμενόπλοιο της χρονιάς ψηφίστηκε το VLCC Antonis I. Angelicoussis
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Μεγάλη άνοδος στις πωλήσεις και τον Οκτώβριο
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ