Η Κίνα κατέθεσε εχθές Τετάρτη 1/10 προσφυγή στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου, ζητώντας από τον διεθνή οργανισμό να αποφανθεί σχετικά με τους πρόσφατους δασμούς που επέβαλε ο Καναδάς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα και τα μεταλλικά προϊόντα.
Τον Αύγουστο, ο Καναδάς ανακοίνωσε ότι θα επιβάλει 100% εισαγωγικούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης που πλήττουν το Πεκίνο με φόρους λόγω ανησυχιών σχετικά με αθέμιτες επιδοτήσεις. Οι δασμοί τέθηκαν σε ισχύ την 1η Οκτωβρίου.
Όπως αναφέρει το CNBC, επικαλούμενο τη σχετική ανακοίνωση, το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας ισχυρίζεται στην προσφυγή του ότι ο Καναδάς «επιμένει να ακολουθεί ορισμένες χώρες σε ό,τι αφορά τη λήψη μονομερών κατασταλτικών μέτρων κατά της Κίνας».
Το υπουργείο είπε ότι κατέθεσε μήνυση στον ΠΟΕ εναντίον αυτού που αποκάλεσε «μονομερείς πρακτικές και εμπορικές προστατευτικές πρακτικές» του Καναδά, προσθέτοντας ότι ξεκίνησε επίσης έρευνα κατά των διακρίσεων για τα περιοριστικά μέτρα της Οτάβα.
Αυτά τα μέτρα θα «διαταράξουν και θα στρεβλώσουν την παγκόσμια βιομηχανική αλυσίδα και την εφοδιαστική αλυσίδα», πρόσθεσε το υπουργείο.
Ο Καναδάς, μια οικονομία που βασίζεται σε εξαγωγές και βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο εμπόριο με τις ΗΠΑ, παρακολουθεί στενά τις κινήσεις της κυβέρνησης Μπάιντεν για την ανέγερση ενός πολύ υψηλότερου δασμολογικού τείχους κατά των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, των μπαταριών, των ηλιακών κυψελών, του χάλυβα και άλλων προϊόντων. Ο τομέας αυτοκινήτων του Καναδά είναι σε μεγάλο βαθμό ενσωματωμένος με αυτόν του πλησιέστερου γείτονά του: Η συντριπτική πλειονότητα της παραγωγής ελαφρών οχημάτων του – η οποία ήταν 1,5 εκατομμύριο μονάδες πέρυσι – εξάγεται στις ΗΠΑ.
Η απόφαση της ΕΕ
Στις 20 Αυγούστου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κοινοποίησε το σχέδιο απόφασης για την επιβολή οριστικών αντισταθμιστικών δασμών στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) από την Κίνα.
Οι κύριες αλλαγές που αποφασίστηκαν ήταν οι ακόλουθες:
- ελαφρά αναπροσαρμογή των προτεινόμενων δασμολογικών συντελεστών με βάση τις τεκμηριωμένες παρατηρήσεις που ελήφθησαν από τα ενδιαφερόμενα μέρη σχετικά με τα προσωρινά μέτρα, καθώς και το συμπέρασμα των ερευνητικών ενεργειών που δεν είχαν ακόμη ολοκληρωθεί στο προσωρινό στάδιο:
- BYD: 17,0 %
- Geely: 19,3 %
- SAIC: 36,3 %
- Άλλες συνεργασθείσες εταιρείες: 21,3 %
- Όλες οι άλλες μη συνεργασθείσες εταιρείες: 36,3%·
- η απόφαση να χορηγηθεί ατομικός δασμολογικός συντελεστής στην Tesla ως εξαγωγέα από την Κίνα, ύψους 9 %, στο παρόν στάδιο·
- η δυνατότητα αρκετών Κινέζων εξαγωγέων και ορισμένων κοινών επιχειρήσεων με παραγωγούς της ΕΕ —οι οποίοι δεν πραγματοποιούσαν ακόμη εξαγωγές κατά την περίοδο της έρευνας— να επωφεληθούν από τον χαμηλότερο δασμολογικό συντελεστή που προβλέπεται για τις συνδεδεμένες συνεργασθείσες εταιρείες τους.
Διαβάστε ακόμη
Στα 7,55 ευρώ κλείδωσε το placement της Εθνικής Τράπεζας
Τέλος στην Ελλάδα οι μεγάλες οικιακές συσκευές Siemens
UBS: Τα σενάρια για τη Μέση Ανατολή και οι επιπτώσεις στις αγορές
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα