search icon

Διεθνή

Κίνα: Η πολυτέλεια σε κρίση – Συνεχίζουν να καταρρέουν τα κέρδη των luxury brands (tweets)

Τα brands πολυτέλειας και ομορφιάς αντιμετωπίζουν προβλήματα με την κερδοφορία τους

Η Shiseido αποτελεί το τελευταίο θύμα της επιβράδυνσης της οικονομίας στην Κίνα που έχει χτυπήσει την κερδοφορία σε πολλές παγκόσμιες εταιρείες καταναλωτικών αγαθών, καθώς η ιαπωνική εταιρεία καλλυντικών ανέφερε πτώση 40% στα ετήσια κέρδη που ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με το Reuters.

Οι αδύναμες καταναλωτικές δαπάνες της Κίνας έπληξαν εξάλλου τα κέρδη της L’Oreal και της Estée Lauder η οποία, όπως και η Shisedo, βάσιζε για χρόνια την ανάπτυξή της στην ακμάζουσα αγορά ομορφιάς αυτής της χώρας. Η Shiseido τόνισε ότι τα λειτουργικά κέρδη υποχώρησαν στα 28,13 δισεκατομμύρια γιεν (188 εκατομμύρια δολάρια) τους 12 μήνες που έληξαν τον Δεκέμβριο, σε σύγκριση με 46,6 δισεκατομμύρια γιεν το προηγούμενο έτος.

Στα ίδια βήματα κινήθηκε και ο όμιλος καλλυντικών L’Oreal ο οποίος ανέφερε βραδύτερη αύξηση πωλήσεων για το τέταρτο τρίμηνο σε σύγκριση με τους προηγούμενους τρεις μήνες, πληγωμένη εν μέρει από την καταστολή της κινεζικής κυβέρνησης στους μεταπωλητές και διαμεσολαβητές ξένων καταναλωτικών αγαθών, των γνωστών ως «daigou». Κάτι που έγινε αφότου η Estée Lauder ανακοίνωσε νωρίτερα αυτόν τον μήνα τα σχέδιά της να περικόψει το εργατικό της δυναμικό κατά 3% έως 5% εν μέσω της δυσοίωνης κινεζικής ζήτησης.

Η αγορά ομορφιάς και προσωπικής περιποίησης της Κίνας, αξίας περίπου 80 δισεκατομμυρίων δολαρίων, έχει υποχωρήσει καθώς οι καταναλωτές «σφίγγουν το ζωνάρι τους» και γίνονται πιο απαιτητικοί για το τι αγοράζουν, οδηγώντας ορισμένες πολυεθνικές μάρκες να προσφέρουν μεγάλες εκπτώσεις.

Ένας άλλος κίνδυνος για τις ξένες μάρκες, που κυριαρχούν στην αγορά ομορφιάς της Κίνας, είναι η αυξανόμενη δυναμική των εγχώριων εμπορικών σημάτων όπως η Proya και η Winona, καθώς ορισμένοι καταναλωτές θεωρούν ότι καλύπτουν καλύτερα τις ανάγκες τους.

Η Κίνα αντιπροσωπεύει περίπου το 25% των πωλήσεων της Shiseido, αλλά η συνολική έκθεση είναι ακόμη μεγαλύτερη όταν συνυπολογίζονται οι αγορές στην Ιαπωνία από Κινέζους τουρίστες, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο αναλυτής Steve Zhou στην πλατφόρμα Smartkarma. Και τα δύο τμήματα έχουν υποφέρει από το ζήτημα του νερού της Φουκουσίμα, το οποίο η Shiseido αναμένει ότι θα παραμείνει μέχρι το δεύτερο τρίμηνο του 2024. «Αν κοιτάξουμε παρόμοια γεγονότα του παρελθόντος, σκάνδαλα σαν αυτό χρειάζονται γενικά 6-12 μήνες για να ανακάμψουν», είπε ο Zhou. «Στην πραγματικότητα, η Shiseido ανέκαμψε γρήγορα στο τελευταίο περιστατικό κατά της Ιαπωνίας το 2012 στην Κίνα».

Διαβάστε ακόμη

Ακραίες διακυμάνσεις και… ασανσέρ (ξανά) το bitcoin (γράφημα)

UniCredit: Αύξηση 16% στα μπόνους μετά τη χρονιά – ρεκόρ – Ποιοι ωφελούνται περισσότερο

Τράπεζα Πειραιώς: Ισχυρή κερδοφορία €800 εκατ. το 2023 – Μείωση 50% στον δείκτη ΝΡΕs

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version