Οι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες σε όλον τον κόσμο περιορίζουν τις προσφερόμενες υπηρεσίες τους και, σε ορισμένες περιπτώσεις, αποσύρονται εντελώς από την Κίνα, καθώς τα μακρύτερα δρομολόγια προς την Ασία μετά το κλείσιμο του ρωσικού εναέριου χώρου έχουν αυξήσει το λειτουργικό κόστος. Την ίδια ώρα, η ζήτηση παραμένει χαμηλή.

Η Virgin Atlantic και η Scandinavian Airlines, για παράδειγμα, αποσύρονται εντελώς από την Κίνα, όπως δείχνουν οι ιστότοποι των εταιρειών, σύμφωνα με το CNBC. Η Virgin Atlantic σταμάτησε όλες τις πτήσεις προς το Χονγκ Κονγκ -και έκλεισε το γραφείο της εκεί- το 2022, τερματίζοντας την 30ετή παρουσία της αεροπορικής εταιρείας στον ασιατικό οικονομικό κόμβο.

Μια έκθεση από τον ιστότοπο ταξιδιωτικών ειδήσεων Skift δείχνει ότι επτά μεγάλες αεροπορικές εταιρείες έχουν αποσυρθεί από τη χώρα τους τελευταίους τέσσερις μήνες. Ο Τζον Γκραντ, επικεφαλής αναλυτής της εταιρείας πληροφοριών αεροπορίας OAG, δήλωσε ότι η κατάσταση «θα γίνει πιο έντονη, πριν βελτιωθεί».

Η British Airlines έχει υποβαθμίσει σταθερά το μέγεθος των αεροσκαφών που πετάει στην Κίνα, δήλωσε ο Γκραντ. Δρομολόγια που πετούσαν με Boeing 747 jumbo jets, αντικαταστάθηκαν από B777 και τελικά ακόμη μικρότερα B787, είπε.

Μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο, μαζί με άλλα δυτικά κράτη, επέβαλαν γενική απαγόρευση πτήσεων στα ρωσικά αεροσκάφη. Η Ρωσία απάντησε με τον ίδιο τρόπο κλείνοντας τον εναέριο χώρο της, αναγκάζοντας πολλούς ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς να πετάξουν μακρύτερα δρομολόγια για να φτάσουν στην Ασία.

Οι πιο μακρινές πτήσεις απαιτούν περισσότερα καύσιμα, τα οποία καθιστούν τις πτήσεις ακριβότερες. Οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες, ωστόσο, δεν υπόκεινται στις απαγορεύσεις του ρωσικού εναέριου χώρου, οπότε μπορούν να πετάξουν τα ίδια δρομολόγια προς την Ευρώπη ταχύτερα και φθηνότερα από τις ευρωπαϊκές αντίστοιχες εταιρείες.

Επιπλέον, «οι αεροπορικές εταιρείες αναγκάστηκαν να λειτουργούν με τετραμελή πληρώματα πτήσεων λόγω των παρατεταμένων ωρών, ενώ, σε ορισμένες περιπτώσεις, θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν ένα πλήρωμα δύο ή τριών ατόμων», δήλωσε ο Γκραντ. «Όταν τα πληρώματα πτήσης είναι λίγα και οι ώρες περιορισμένες, αυτό είναι ένα έξοδο».

Ο Γκραντ δήλωσε ότι οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς έχουν βρει καλύτερες χρήσεις για τα αεροσκάφη που είχαν αναπτυχθεί στην Κίνα. Για παράδειγμα, όταν η British Airlines εγκατέλειψε το δρομολόγιό της στο Πεκίνο, διέθεσε τα αεροπλάνα στο Κέιπ Τάουν, είπε. Οι «συντελεστές πληρότητας» αυξήθηκαν από 55% στο δρομολόγιο του Πεκίνου, σε 90% στις υπηρεσίες του Κέιπ Τάουν, είπε.

Καθώς οι μεγαλύτεροι αερομεταφορείς αποσύρονται από την Κίνα, ορισμένοι προσθέτουν χωρητικότητα σε άλλα μέρη της Ασίας, δείχνοντας ότι το πρόβλημα του ρωσικού εναέριου χώρου δεν είναι από μόνο του πρόβλημα.

Η ζήτηση από και προς την Κίνα είναι ένα άλλο σημαντικό ζήτημα, δήλωσε ο Γκραντ. Τα οικονομικά προβλήματα της χώρας ανατρέπουν τα εξερχόμενα ταξίδια, ενώ το ισχνό διεθνές ενδιαφέρον για επίσκεψη στην Κίνα μειώνει τις εισερχόμενες αφίξεις.

Το 2019, πριν από την πανδημία, η Κίνα υποδέχθηκε περίπου 49,1 εκατομμύρια ταξιδιώτες, ενώ περίπου 17,25 εκατομμύρια ξένοι είχαν φτάσει στην Κίνα φέτος μέχρι τον Ιούλιο, σύμφωνα με την κινεζική κυβέρνηση.

Διαβάστε ακόμη

Morgan Stanley: Η επανεκλογή Τραμπ μπορεί να αλλάξει τον κόσμο – Τα τρία σημεία προσοχής

Eurobank: Προετοιμάζει νέα δημόσια πρόταση μετά την απόκτηση επιπλέον 12,848% της Ελληνικής Τράπεζας

Νέο φορολογικό νομοσχέδιο: Τι πρέπει να γνωρίζετε – 13 ερωτοαπαντήσεις

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα