Σε δεινή θέση βρίσκεται ο δ/νων σύμβουλος της Boeing η ανάκριση του οποίου άρχισε χθες Τρίτη, σχετικά με τα σχέδια για την επίλυση των προβλημάτων κατασκευής των αεροσκαφών της εταιρείας του, μετά την έκθεση 204 σελίδων με νέες καταγγελίες πληροφοριοδοτών.
Οι συγγενείς των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους σε δύο συντριβές αεροσκαφών Boeing 737 Max ήταν παρόντες στην αίθουσα, κρατώντας φωτογραφίες των αγαπημένων τους προσώπων., ενώ επικράτησε ένταση κατά τη διάρκεια των ερωτήσεων που απηύθυναν οι γερουσιαστές στον Ντέιβιντ Καλχούν, κατηγορώντας τον ότι έβαλε τα κέρδη πάνω από την ασφάλεια των επιβατών. Ο Καλχούν απευθύνθηκε στις οικογένειες για να ζητήσει συγγνώμη, αλλά οι νομοθέτες, συμπεριλαμβανομένου του γερουσιαστή Τζος Χόλεϊ, ο οποίος έφτασε στο σημείο να πει ότι ήταν «τραγωδία» που ο διευθύνων σύμβουλος είχε ακόμη τη δουλειά του.
«Είμαι περήφανος που πήρα τη δουλειά…» απάντησε ο Καλχούν. «Και είμαι πολύ περήφανος για τους ανθρώπους της Boeing».
Ο Ντέιβιντ Καλχούν γυρνώντας προς τις οικογένειες ζήτησε συγγνώμη «για τη θλίψη που προκαλέσαμε» και υποσχέθηκε να επικεντρωθεί στην ασφάλεια.
Δεσμεύτηκε να απαντήσει στην επιτροπή σε ερωτήσεις σχετικά με εργαζόμενους που ενδεχομένως απολύθηκαν επειδή εξέφρασαν ανησυχίες για την ασφάλεια.
Ο διευθύνων σύμβουλος αναμένεται να παραιτηθεί μέχρι το τέλος του έτους, στο πλαίσιο ευρύτερων διοικητικών ανακατατάξεων, ανέφερε το Reuters.«Εσύ είσαι το πρόβλημα», είπε αργότερα ο Χόλεϊ. «Και ελπίζω μόνο να μην καταστρέψεις αυτή την εταιρεία πριν μπορέσει να σωθεί».
«Καταργείτε τις διαδικασίες ασφαλείας, τα βάζετε με τους υπαλλήλους σας, μειώνετε τις θέσεις εργασίας επειδή προσπαθείτε να αποσπάσετε κάθε κομμάτι κέρδους που μπορείτε από αυτή την εταιρεία», είπε ο γερουσιαστής και φώναξε: «Εκμεταλλεύεστε την Boeing».
Ο Γερουσιαστής αναφέρθηκε επανειλημμένα στην αποζημίωση του Καλχούν για το 2023, που εκτιμάται σε 32,8 εκατομμύρια δολάρια και ρώτησε τον διευθύνοντα σύμβουλο γιατί δεν παραιτήθηκε
Η ακρόαση σηματοδότησε την πρώτη εμφάνιση υψηλόβαθμου στελέχους της Boeing ενώπιον του Κογκρέσου μετά την έκρηξη ενός πάνελ από ένα 737 Max κατά τη διάρκεια μιας πτήσης της Alaska Airlines τον Ιανουάριο. Κανείς δεν τραυματίστηκε σοβαρά στο περιστατικό, αλλά προκάλεσε νέες ανησυχίες σχετικά με το εμπορικό αεροσκάφος της εταιρείας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing δεν έπεισε τους γερουσιαστές που εξακολουθούν να τον κατηγορούν ότι δεν κάνει αρκετά για να διορθώσει την κουλτούρα αντιποίνων στο εσωτερικό της εταιρείας.
Οι μάρτυρες που βρέθηκαν στην αίθουσα του δικαστηρίου, περιέγραψαν μια ανησυχητική εικόνα της εταιρείας που απέρριψε τα ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια και παραμέρισε τους επικριτές καθώς κυνηγούσε την ταχύτερη παραγωγή και τα μεγαλύτερα κέρδη.
Βασικός μάρτυρας κατηγορίας ήταν ο μηχανικός Σαμ Σάλεπουρ, ο οποίος είπε ότι εξαιτίας των ελαττωματικών διαδικασιών κατασκευής, το Dreamliner θα μπορούσε να υποστεί ένα δυνητικά καταστροφικό ατύχημα λόγω των υπερβολικά μεγάλων κενών στη συναρμολόγηση του αεροπλάνου.
Από τη πλευρά της η Boeing επισήμανε ότι έκανε εκτεταμένες δοκιμές που αποδεικνύουν ότι το 787 είναι ασφαλές αεροπλάνο.
Ο Καλχούν, ο οποίος ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος το 2020 και σχεδιάζει να αποχωρήσει αργότερα φέτος, δήλωσε στην υποεπιτροπή της Γερουσίας ότι ορισμένα προβλήματα προέρχονται από το «ανεκπαίδευτο εργατικό δυναμικό».
Κατηγόρησε τις απολύσεις και την εναλλαγή των εργαζομένων που ταλαιπώρησαν τον κλάδο μετά την Covid, λέγοντας ότι συνέβαλαν στα κατασκευαστικά προβλήματα της εταιρείας.
«Πολλά από αυτά σχετίζονται με ένα ανεκπαίδευτο εργατικό δυναμικό. Όλα έχουν να κάνουν με αυτό, ειλικρινά», δήλωσε.
Η εταιρεία αντιμετώπισε έντονη κριτική πριν από πέντε χρόνια, αφού δύο αεροσκάφη 737 Max χάθηκαν σε ξεχωριστά, αλλά σχεδόν πανομοιότυπα ατυχήματα, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 346 άνθρωποι.
Διαβάστε ακόμη
Αυτά είναι τα 10 πιο «μαγικά» μέρη στον κόσμο – Ο αλγόριθμος μίλησε
Κατακόρυφη αύξηση της κατασκευής νέων εξοχικών κατοικιών στην Ελλάδα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ