Η εταιρεία μόδας Chanel έχασε την δικαστική μάχη με την κινεζική εταιρεία τεχνολογίας Huawei για το διάσημο λογότυπό της.
Η γαλλική εταιρεία πολυτελών ειδών και ενδυμάτων είχε καταθέσει αγωγή, ισχυριζόμενη ότι τα λογότυπα των δύο εταιρειών παρουσιάζουν μεγάλη ομοιότητα, με κίνδυνο να μπερδέψουν τους καταναλωτές, όμως κορυφαίο ευρωπαϊκό δικαστήριο απεφάνθη ότι τα λογότυπά δεν έχουν ομοιότητες μεταξύ τους.
Η ιστορία της διαμάχης αυτής αρχίζει από το 2017, όταν η Huawei κατέθεσε αίτηση στο Γραφείο Πνευματικής Ιδιοκτησίας (EUIPO) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για να κάνει εγγραφή του λογότυπού της που χρησιμοποιεί στα εξαρτήματά της για υπολογιστές και το οποίο έχει δύο διασταυρούμενα ημικύκλια κάθετη κατεύθυνση (δεν έχει σχέση με το κλασσικό λογότυπό της).
Η Chanel υποστήριξε ότι το λογότυπο της Huawei αυτό είναι πανομοιότυπο με το δικό της των δύο διασταυρούμενων ημικυκλίων οριζόντια όμως κατεύθυνση, ένα λογότυπο που χρησιμοποιεί στα αρώματά της, στα καλλυντικά, στα κοσμήματα, στα δερμάτινα προϊόντα και στα ρούχα.
Το 2019 το EUIPO απέρριψε την αγωγή της Chanel, αναφέροντας στην απόφασή του ότι τα δύο λογότυπα δεν έμοιαζαν και κατά συνέπεια δεν υπήρχε πιθανότητα οι καταναλωτές να μπερδέψουν τις δύο εταιρείες, των οποίων άλλωστε τα προϊόντα δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους.
Η γαλλική εταιρεία στη συνέχεια αποτάθηκε στο Ανώτερο Δικαστήριο του Λουξεμβούργου, το οποίο και απέρριψε την έφεση της Chanel, όπως έκανε γνωστό με τη σημερινή του ανακοίνωση.
«Τα δύο σχήματα δεν είναι ίδια. Τα λογότυπα πρέπει να συγκρίνονται όταν κατατίθενται για την εγγραφή τους και να μην παραβλέπεται η κατεύθυνσή τους», αναφέρεται στο πόρισμα των δικαστών, στο οποίο επίσης επισημαίνεται ότι οι διαφορές στα δύο λογότυπα είναι σημαντικές.
«Ειδικότερα τα σχήματα της Chanel είναι περισσότερο καμπυλωτά, έχουν πιο λεπτές γραμμές και οριζόντια κατεύθυνση, ενώ η κατεύθυνση του σχήματος της Huawei είναι κάθετη. Συνεπακόλουθα, το Γενικό Δικαστήριο, συμπεραίνει ότι τα δύο σχήματα είναι διαφορετικά», υπογραμμίζεται στο τελικό συμπέρασμα του δικαστικού σώματος.
Η Chanel έχει δικαίωμα να εφεσιβάλλει εκ νέου την απόφαση και να καταφύγει στο ευρωπαϊκό Ανώτατο Δικαστήριο.
Διαβάστε ακόμα
Μπαράζ ελαφρύνσεων: Στο 22% ο φορολογικός συντελεστής – Μόνιμη η μείωση προκαταβολής φόρου
Εστίαση: Πώς θα γίνει το άνοιγμα – Τα «αγκάθια» και οι ανησυχίες των επιχειρηματιών (vid)