Σημαντικές ενστάσεις από τις αρχές ανταγωνισμού των Βρυξελλών αναμένεται να αντιμετωπίσει η δεύτερη απόπειρα της IAG Group, ιδιοκτήτριας της British Airways, να εξαγοράσει την ισπανική Air Europa. Μάλιστα, δεν αποκλείεται το deal να μην πάρει τελικά το πράσινο φως.
Το πρόβλημα έχει να κάνει με το γεγονός ότι η IAG ελέγχει ήδη την ισπανική Iberia. Έτσι, αν προχωρήσει η ύψους 400 εκατ. ευρώ συμφωνία για την απόκτηση του 80% της Air Europa, όμιλος θα βρεθεί να ελέγχει ένα πολύ σημαντικό τμήμα της αγοράς και μαζί και τα επίπεδα των τιμών.
H IAG αποτελεί ήδη τον μεγαλύτερο παίχτη στους ισπανικούς αιθέρες, με την Air Europa να κατέχει την τρίτη θέση στην αγορά.
Πάντως, στόχος της IAG δεν είναι τόσο η ισπανική αγορά όσο η ενίσχυση της πρόσβασης της στην συνεχώς ανερχόμενη αγορά της Λατινικής Αμερικής, με την Μαδρίτη να μπορεί να εξελιχτεί σε κορυφαίο ευρωπαϊκό hub για τις πτήσεις προς τις χώρες της περιοχής.
Δεν είναι τυχαίο ότι πρόκειται για τη δεύτερη φορά που η IAG επιχειρεί να προχωρήσει στην πλήρη απορρόφηση της Air Europa. Κατά την πρώτη απόπειρα της, το 2021, δεν τα κατάφερε ακριβώς λόγω των ενστάσεων των αρχών ανταγωνισμού.
Για να περάσει τώρα τον ίδιο σκόπελο, ο όμιλος είναι πρόθυμος να προχωρήσει σε σημαντικές αλλαγές και παραχωρήσεις, καθώς οι εποπτικές αρχές θα βάλουν στο μικροσκόπιο κυριολεκτικά κάθε διαδρομή. Όμως, και πάλι η όλη διαδικασία για την εξέταση της συμφωνίας θα είναι δύσκολη και σίγουρα χρονοβόρα.
Θυμίζουμε ότι οι αρμόδιες αρχές ανταγωνισμού έχουν στο παρελθόν μπλοκάρει ανάλογες συμφωνίες, όπως η απόπειρα της Ryannair να εξαγοράσει την ιρλανδική ανταγωνιστική της Aer Lingus.
Διαβάστε ακόμη
Ευφορία στα ελληνικά ομόλογα – Δανειζόμαστε φθηνότερα από την… «investment grade» Ιταλία (πίνακες)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ