Παγκόσμια διακοπή στις ψηφιακές υπηρεσίες τους αντιμετώπισαν για σύντομο χρονικό διάστημα σήμερα οι ιστότοποι πολλών δεκάδων μεγάλων ομίλων, μεταξύ των οποίων αεροπορικές εταιρείες, τράπεζες και τεχνολογικές εταιρείες, από τον αμερικανικό πάροχο υπηρεσιών Akamai, που ανέφερε ότι η βλάβη αποκαταστάθηκε.

Περίπου στις 19:30 ώρα Ελλάδας, η Akamai ανακοίνωσε στο Twitter ότι παρατήρησε διαταράξεις στην εξυπηρέτηση πελατών της, χωρίς να δώσει περαιτέρω διευκρινίσεις.

Ταυτόχρονα, αρκετές μεγάλες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των αμερικανικών αεροπορικών εταιρειών Southwest, Delta Air Lines, και των εταιρειών Costco Wholesale Corp, American Express, Airbnb, ανέφεραν δυσκολίες σύνδεσης στους ιστότοπους και τις εφαρμογές τους.

Η Akamai παρέχει διάφορες υπηρεσίες πληροφορικής, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο και υπηρεσιών βελτιστοποίησης της πρόσβασης σε ιστότοπους, οι οποίες, θεωρητικά, επιτρέπουν τη διατήρηση της πρόσβασης χάρη, εν μέρει, στο cloud (υπολογιστικό νέφος).

Λίγο πριν τις 20:00 ώρα Ελλάδας, η Akamai ανακοίνωσε ότι επιδιόρθωσε τις αιτίες αυτής της διακοπής. «Συνεχίζουμε να παρακολουθούμε την κατάσταση και μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι αυτή δεν είναι αποτέλεσμα επίθεσης στον κυβερνοχώρο στην πλατφόρμα Akamai», διαβεβαίωσε η εταιρεία.

Η μετοχή Akamai Technologies κατέγραφε απώλειες 0,50% φτάνοντας σε τιμή μετοχής 117 δολάρια στο δείκτη Nasdaq.

Στα μέσα Ιουνίου, μια βλάβη σε παγκόσμιο επίπεδο επηρέασε τις διαδικτυακές υπηρεσίες περίπου 500 πελατών της Akamai, που στερήθηκαν για ώρες σύνδεση στο διαδίκτυο.

Η εταιρεία, με έδρα το Κέιμπριτζ της Μασαχουσέτης (βορειοανατολικές Ηνωμένες Πολιτείες), στη συνέχεια διαβεβαίωσε ότι η βλάβη, που διήρκεσε τέσσερις ώρες και επηρέασε αρκετές αεροπορικές εταιρείες και μεγάλες τράπεζες, δεν έγινε από επίθεση στον κυβερνοχώρο.

Στις αρχές Ιουνίου αντιμετώπισε διακοπές στη λειτουργία της και η Fastly, ένας άλλος πάροχος της οποίας το όνομα, όπως και της Akamai, είναι σχεδόν άγνωστο στο ευρύ κοινό αλλά απαραίτητο για την προσβασιμότητα και τη λειτουργία πολλών ιστότοπων μεγάλης επισκεψιμότητας.

Η εταιρεία, εξειδικευμένη στο «cloud», εξήγησε ότι το περιστατικό, που επιλύθηκε σε περίπου μία ώρα και επηρέασε κυρίως τους ιστότοπους της Amazon και των New York Times, οφειλόταν σε σφάλμα ενός λογισμικού της.

Διαβάστε ακόμη

78 κροίσοι ετοιμάζουν βαλίτσες για Ελλάδα

Pimco για ΕΚΤ: Με τα ίδια εργαλεία οραματίζεται έναν πιο φιλόδοξο στόχο

eΕΦΚΑ: Ξεκινούν οι αιτήσεις για τον α’ κύκλο εκπαίδευσης σε δικηγόρους και λογιστές