search icon

Διεθνή

ΗΠΑ: Να οργανώσει συνδικαλιστικά τους εργαζόμενους κι άλλων εταιρειών αυτοκινήτου σκοπεύει το UAW

Όταν θα επιστρέψουμε και πάλι στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων το 2028, αυτές δεν θα αφορούν μόνο τις Big Three, αλλά τις Big Five ή τις Big Six, τόνισε ο πρόεδρος του συνδικάτου - Ήδη η Toyota δήλωσε ότι θα προχωρήσει επίσης σε αυξήσεις μισθών

Να αφυπνίσει και να… οργανώσει τους εργαζόμενους ξένων βιομηχανιών αυτοκινήτου που διατηρούν μονάδες στις ΗΠΑ ή εταιρειών που δεν διαθέτουν συνδικάτο, είναι ο νέος μεγάλος στόχος του United Auto Workers, όπως εξηγεί το Reuters, μετά την ιστορική επιτυχία του στην αναμέτρηση του με τις μεγάλες «αδελφές» του Ντιτρόιτ.

Το πρώτο παράδειγμα ήρθε με την απόφαση της Toyota Motor να αυξήσει τους μισθούς για τους εργαζόμενους στις μονάδες της στις ΗΠΑ κατά περίπου 9% από την 1η Ιανουαρίου, μόλις λίγες ημέρες μετά το deal των αυξήσεων που διασφάλισε το UAW με την Ford, την GM και την Stellantis.

Σχολιάζοντας την εξέλιξη, ο οργανωτικός διευθυντής του συνδικάτου, Μπράιαν Σέπερντ, με ανάρτηση του επεσήμανε το πόσα θα μπορούσαν να κερδίσουν οι εργαζόμενοι της Toyota στηρίζοντας την καμπάνια του συνδικάτου, που μετά την παρατεταμένη απεργία που οργάνωσε ταυτόχρονα και στους τρεις αμερικανικούς γίγαντες πέτυχε σε μεγάλο βαθμό τους στόχους του.

Ήδη, σύμφωνα με δημοσιεύματα, κι άλλες εταιρείες του κλάδου πιέζονται να προχωρήσουν σε αυξήσεις μισθών, μεταξύ τους η Honda.

Η Toyota, η Honda και έτερες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν διαθέτουν οργανωμένο συνδικάτο στις ΗΠΑ και το ίδιο ισχύει και για την Tesla, δεδομένης της λίαν επιθετικής διάθεσης της διοίκησης και του Έλον Μασκ προσωπικά απέναντι σε φαινόμενα συνδικαλισμού στις εταιρείες του.

Είναι ένα κενό που το UAW θέλει να προσπαθήσει να καλύψει δημιουργώντας οργανωμένα συνδικαλιστικά σχήματα στους κόλπους τους, με στόχο την ισχυροποίηση συνολικά των εργαζομένων του κλάδου.

«Ένας από τους μεγαλύτερους στόχους μας μετά την ιστορική νίκη που πετύχαμε είναι να οργανωθούμε, όπως δεν έχουμε κάνει ποτέ μέχρι σήμερα. Οπότε, όταν θα επιστρέψουμε και πάλι στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων το 2028 (οπότε και λήγει η τετραετής συμφωνία) αυτές δεν θα αφορούν μόνο τις Big Three, αλλά τις Big Five ή τις Big Six» τόνισε χαρακτηριστικά σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του UAW, Σον Φάιν.

Πάντως, για την ώρα προτεραιότητα του συνδικάτου παραμένει η επικύρωση των συμφωνιών με τη Ford, την GM και την Stellantis, καθώς έχει ξεκινήσει η διαδικασία των ψηφοφοριών από τα μέλη του.

Μάλιστα, στη Ford, όπου ξεκίνησε πρώτα η διαδικασία από την Κυριακή, καταγράφηκαν ήδη τα πρώτα επιτυχή αποτελέσματα με τους εργαζόμενους των μονάδων να υπερψηφίζουν το deal.

Διαβάστε ακόμη

Ελαΐς – Unilever για το πρόστιμο του 1 εκατ. ευρώ: «Διαφωνούμε, θα προχωρήσουμε σε αμφισβήτησή του»

Γκουλνάρα Καρίμοβα: Πώς η «πριγκίπισσα του Ουζμπεκιστάν» έκλεψε τα κρατικά ταμεία

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές αυξάνουν τις παραγγελίες για νεότευκτα πλοία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version