H Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) ενημέρωσε την Boeing Co ότι το αεροσκάφος 777Χ δεν είναι ακόμη έτοιμο για ένα σημαντικό βήμα στην πιστοποίησή του και προειδοποίησε ότι «ρεαλιστικά» δεν θα πιστοποιήσει το αεροσκάφος πριν από μέσα ή το τέλος του 2023.
Η FAA σε μία επιστολή της με ημερομηνία 13 Μαΐου προς την Boeing, την οποία έχει διαβάσει το Reuters επικαλέστηκε μία σειρά από ζητήματα για την απόρριψη ενός αιτήματος της κατασκευάστριας εταιρίας αναφορικά με την έκδοση πιστοποιητικού επιχειρησιακής ετοιμότητας (TIA).
«Το αεροσκάφος δεν είναι ακόμη έτοιμο για την TIA», ανέφερε χαρακτηριστικά η FAA.
Η επιστολή παραθέτει μία σειρά από ανησυχίες σχετικά με την έλλειψη στοιχείων, αλλά και τη μη ύπαρξη μιας προκαταρκτικής αξιολόγησης ασφάλειας, προκειμένου να την επεξεργαστεί η FAA.
«Η FAA δε θα εγκρίνει οποιοδήποτε αεροσκάφος, εκτός και αν καλύπτει τις προϋποθέσεις ασφάλειας και πιστοποίησης». ανέφερε σε μία ανακοίνωση που εξέδωσε χθες, Κυριακή, η ίδια υπηρεσία.
Η Boeing αναπτύσσει το αναφερόμενο αεροσκάφος ευρείας ατράκτου. Πρόκειται για μία νέα έκδοση του δημοφιλούς αεροσκάφους Boeing 777 από το 2013 και αναμένονταν η διάθεσή του για χρήση από τις αεροπορικές εταιρίες το 2020.
Το 777Χ θα είναι το πρώτο αεροσκάφος που θα λάβει πιστοποίηση, μετά από τα δύο τραγικά αεροπορικά δυστυχήματα με αεροσκάφη Boeing 737 MAX που προκλήθηκαν από προβλήματα στο λογισμικό παραμέτρων ασφαλείας πτήσης του αεροσκάφους, προκαλώντας την άσκηση κριτικής για σχέσεις διευκολύνσεων μεταξύ της Boeing και της FAA.
Οι αρμόδιες ευρωπαϊκές υπηρεσίες έχουν ανακοινώσει ότι ειδικά για το 777Χ θα προχωρήσουν σε επιπλέον ελέγχους, μετά τα δύο τραγικά αεροπορικά δυστυχήματα με αεροσκάφη 737 ΜΑΧ που προκάλεσαν την καθήλωση του αναφερόμενου αεροσκάφους στο έδαφος για είκοσι μήνες.
Οι συντριβές των αεροσκαφών ΜΑΧ στην Ινδονησία και στην Αιθιοπία κόστισαν τη ζωή σε 346 ανθρώπους, μέσε σε πέντε μήνες το 2018 και το 2019.
Η επιστολή παραθέτει μία σειρά από ζητήματα τα οποία δεν έχουν ακόμη διευθετηθεί, συμπεριλαμβανομένης «μιας επερχόμενης αναβάθμισης του λογισμικού με στοιχεία για τον έλεγχο της πτήσης του αεροσκάφους. Η FAA κατανοεί ότι υπάρχουν αρκετά προβληματικά σημεία αναφοράς, τα οποία θα πρέπει να αντιμετωπιστούν από τη νέα έκδοση του λογισμικού.
Η FAA ανέφερε ότι «μετά το περιστατικό με την εκτός ελέγχου γωνία ανόδου-καθόδου δεν έχει ακόμη δει τον τρόπο με τον οποίο η Boeing υλοποιεί πλήρως όλες τις διορθωτικές ενέργειες, όπως εντοπίστηκαν από την έρευνα για τις αιτίες πρόκλησης του περιστατικού».
Η FAA ανέφερε ότι επιθυμεί από την Boeing «να υλοποιήσει μία δυναμική διαδικασία, ώστε ένα παρόμοιο περιστατικό να μην καταγραφεί στο μέλλον και αυτό δεν είναι ένα συστημικό ζήτημα».
Στην επιστολή αυτή είχε αναφερθεί νωρίτερα η εφημερίδα «The Seattle Times”.
H Boeing δε σχολίασε άμεσα τις εξελίξεις.
Διαβάστε ακόμη:
Alpha Bank: Ξεκίνησε η ΑΜΚ – Πώς θα αντληθούν €800 εκατ. μέσα σε τρεις ημέρες
ΔΕΗ: Πώς η επιχείρηση γύρισε στην πίστα των ΑΠΕ χτίζοντας ένα χαρτοφυλάκιο 7 GW
Κουρεμένα ενοίκια: Από σήμερα οι πληρωμές στους λογαριασμούς των εκμισθωτών