Οι τιμές των αυτοκινήτων μειώνονται και πάλι σε λογικά επίπεδα, καταγράφοντας σταθερή μείωση από το ζενίθ του 2021. Αυτό όμως δεν αποτελεί ανακούφιση για τα πορτοφόλια των καταναλωτών, καθώς η οικονομική προσιτότητα των αυτοκινήτων παραμένει σε χαμηλά επίπεδα.

Σύμφωνα με την Bank of America, οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν ισοπεδωθεί, παρά την μετα-πανδημική ανάκαμψη τόσο στις τιμές όσο και στην προσφορά.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τα αποθέματα νέων αυτοκινήτων κατέγραψαν σημαντική μείωση, καθώς οι αγοραστές αναζητούσαν εναλλακτικές λύσεις αντί των δημόσιων μεταφορών. 

Την κρίση επιδείνωσαν τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, τα οποία μείωσαν τη διαθεσιμότητα των απαραίτητων εξαρτημάτων για την κατασκευή των οχημάτων.

Ωστόσο, η προσφορά έχει έκτοτε φτάσει στο κατώτατό της σημείο και τα αποθέματα παρουσιάζουν σημάδια ανάκαμψης.

Παρ’ όλα αυτά, οι αγοραστές δεν επιστρέφουν στην αγορά όπως αναμενόταν, με τις χορηγήσεις δανείων τόσο για νέα όσο και για μεταχειρισμένα οχήματα στις ΗΠΑ να έχουν μειωθεί μέχρι το 2023. Αυτό υποδηλώνει ότι οι πωλήσεις έχουν σταματήσει.

«Ένας λόγος για αυτή την ισοπέδωση της ζήτησης, πιστεύουμε, είναι ότι το ‘συνολικό’ κόστος ιδιοκτησίας – συμπεριλαμβανομένων των αυξημένων επιτοκίων, της ασφάλισης και του κόστους συντήρησης – έχει αυξηθεί, παρά τη μείωση των τιμών των αυτοκινήτων», όπως ανέφερε σε πρόσφατη ανάλυσή της η τράπεζα.

Για παράδειγμα, η ανάλυση επισημαίνει ότι τα επιτόκια των δανείων αυτοκινήτων έχουν πραγματοποιήσει απότομο άλμα από τα μέσα του 2022. Η αύξηση της τάξης σχεδόν τεσσάρων ποσοστιαίων μονάδων από τότε σημαίνει ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να πληρώνουν σχεδόν 100 δολάρια περισσότερα το μήνα για το μέσο δάνειο αγοράς νέου οχήματος.

Το κόστος ασφάλισης παρουσιάζει παρόμοια ανοδική τάση, καθώς αυξήθηκε κατά 22,6% σε ετήσια βάση τον Απρίλιο. Σύμφωνα με την τράπεζα, τα ασφάλιστρα είναι πιθανό να παραμείνουν υψηλότερα.

«Στην πραγματικότητα, οι Αμερικανοί θεωρούν ότι η συντήρηση του οχήματός τους και τα δάνεια είναι δύο από τις πέντε υψηλότερες δαπάνες των νοικοκυριών», αναφέρει η έκθεση, επικαλούμενη πρόσφατη μελέτη της Bank of America Market Landscape Insights. 

«Σχεδόν το 45% των ερωτηθέντων ανέφεραν δυσκολία στην αντιμετώπιση του αυξημένου αυτού κόστους, ενώ το ποσοστό ήταν ακόμη πιο έντονο για τη Gen Z σε σχεδόν 60%».

Οι ιδιοκτήτες αντιθέτως κρατούν τα οχήματά τους περισσότερο, ενδεχομένως καθώς περιμένουν να βελτιωθούν οι οικονομικές προοπτικές τους. Η μέση ηλικία των οχημάτων στις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 40% μεταξύ 2001 και 2023, φτάνοντας τα 12,5 έτη.

Σύμφωνα με το Business Insider, για ορισμένους καταναλωτές αυτή η κατάσταση στην οποία βρίσκεται η αγορά έχει αυξήσει το ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά οχήματα και τα υβριδικά, κάτι το οποίο σηματοδοτείται από την απότομη αύξηση των χορηγήσεων δανείων για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Πάραυτα, αυτή η τάση έχει όρια, όπως δήλωσε η Bank of America, καθώς οι αγοραστές θα πρέπει να αντιμετωπίσουν περιορισμένη πρόσβαση σε σταθμούς φόρτισης.

Διαβάστε ακόμη

Πρεμιέρα για τις αλλαγές στο Netflix – Το νέο format και οι στόχοι της πλατφόρμας

ΕΚΤ: Αναθεωρεί προς τα πάνω ΑΕΠ και πληθωρισμό για Ευρωζώνη (tweets)

Οικογένεια Τσαντίλη: Οδεύουν ξανά προς το σφυρί οι εξοχικές κατοικίες στην Αυλίδα (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ