Σύμφωνα με δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας «Daily Mail», μία ψεύτικη λονδρέζικη διαφημιστική εταιρεία υπό την διεύθυνση Ρώσων, κρύβεται πίσω από την προσπάθεια σπίλωσης του εμβολίου του αμερικανικού κολοσσού και της γερμανικής εταιρείας βιοτεχνολογίας, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα αρνητικό κλίμα για το ενέσιμο σκεύασμα της Pfizer κατά της νόσου Covid-19.
Σταρ των social media, κυρίως Γάλλοι και Γερμανοί, παραδέχθηκαν ότι μία ψεύτικη διαφημιστική εταιρεία στο Λονδίνο, που έχει διασυνδέσεις με τη Ρωσία, τους προσέγγισε για να διαδώσουν ψέματα σχετικά με τους κινδύνους που δημιουργεί το εμβόλιο της Pfizer.
Με βάση το επίμαχο δημοσίευμα, η ψεύτικη διαφημιστική εταιρεία με το όνομα «Fazze» επικοινώνησε την περασμένη εβδομάδα με Γάλλους bloggers υγείας και επιστήμης και τους ζήτησε -μιλώντας σπαστά αγγλικά- να «εξηγήσουν… ότι το ποσοστό θανάτου των εμβολιασμένων με Pfizer ότι είναι σχεδόν τρεις φορές υψηλότερο από αυτούς που είχαν εμβολιαστεί με το ενέσιμο σκεύασμα της AstraZeneca».
Οι Ευρωπαίοι influencers κλήθηκαν να δημοσιεύσουν συνδέσμους στο YouTube, το Instagram ή το TikTok άρθρα που αναφέρονται σε διαρροές έρευνας με δεδομένα που υποτίθεται ότι δείχνουν πώς το εμβόλιο της Pfizer έχει προκαλέσει εκατοντάδες θανάτους.
Ένα από τα άρθρα που δημοσιεύθηκε στη γαλλική εφημερίδα «Le Monde» τον Ιανουάριο, αφορά σε δεδομένα που έχουν κλαπεί από Ρώσους χάκερ από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων και αργότερα δημοσιεύθηκαν στο «Dark Web». Στη συγκεκριμένη έρευνα, πάντως, δεν υπάρχουν πληροφορίες σχετικά με τα ποσοστά θανάτου από τον εμβολιασμό με Pfizer.
Η διαφημιστική εταιρεία «Fazze» δήλωνε ότι εδρεύει στην Percy Street του Λονδίνου. Την Τρίτη έκλεισε την ιστοσελίδα της κι έκανε το Instagram ιδιωτικό. Την διεύθυνσή της έχει αναλάβει η Μόσχα και την ίδρυσε Ρώσος επιχειρηματίας, σύμφωνα με το LinkedIn.
Η περίεργη υπόθεση είναι πιθανό να προκαλέσει φόβους για ρωσική και κινεζική «κρατική παραπληροφόρηση», αφού μια μελέτη της ΕΕ κατηγόρησε τα δύο καθεστώτα ότι σπέρνουν δυσπιστία για τα δυτικά εμβόλια παρέχοντας «αβάσιμα στοιχεία που ενοχοποιούν τους εμβολιασμούς για θανάτους στην Ευρώπη».
Ο Λεό Γκρασέ, ειδικευόμενος γιατρός στη νότια Γαλλία με 1,1 εκατομμύρια συνδρομητές στο YouTube παραδέχτηκε στο γαλλικό ραδιοτηλεοπτικό οργανισμό «BFMTV» ότι του προσφέρθηκαν πάνω από 2.000 ευρώ για την ανάρτηση ενός βίντεο 30 δευτερολέπτων.
Ο Γκρασέ παραδέχθηκε ότι λόγω της μεγάλης απήχησής του YouTube, πιθανόν να είχε κερδίσει δεκάδες χιλιάδες ευρώ αν είχε συμφωνήσει να συμμετάσχει. Αντ’ αυτού, έγραψε ότι «δεν μπορώ να δουλέψω για έναν πελάτη που δεν δίνει στη δημοσιότητα το όνομά του και μου ζητά να αποκρύψω τη συνεργασία».
Διαβάστε περισσότερα: protothema.gr
Διαβάστε ακόμη:
Αγγελική Οικονόμου: H μεγάλη πρόκληση της Νίκας και η «καραμπόλα» της Chipita
Learjet: Τίτλοι τέλους για το θρυλικό αεροσκάφος – Γιατί δεν είναι πια «βολικό» για τα νέα δεδομένα