Η σύγκρουση μεταξύ δύο τρένων χθες Παρασκευή στην ανατολική Ινδία έχει προκαλέσει τον θάνατο τουλάχιστον 288 ανθρώπων και τον τραυματισμό περίπου 850 άλλων, με τα σωστικά συνεργεία σήμερα να προσπαθούν να απεγκλωβίσουν πολλούς επιβάτες που έχουν παγιδευτεί στα συντρίμμια.
Δημοσιογράφοι του AFP που βρίσκονται στο σημείο της τραγωδίας είδαν βαγόνια που έχουν ανατραπεί, μέλη των σωστικών συνεργείων να εργάζονται ασταμάτητα για να απεγκλωβίσουν επιζώντες και πολλά πτώματα καλυμμένα με λευκά πανιά δίπλα από τις γραμμές του τρένου, κοντά στο Μπαλασόρ, περίπου 200 χιλιόμετρα από την Μπουμπανεσβάρ, πρωτεύουσα του κρατιδίου Οντίσα.
Ο γενικός διευθυντής της πυροσβεστικής του κρατιδίου Οντίσα, ο Σουντχάνσου Σαράντζι, δήλωσε στο AFP ότι ο απολογισμός φτάνει τους 288 νεκρούς. «Οι επιχειρήσεις διάσωσης συνεχίζονται και δεν θα ολοκληρωθούν προτού περάσουν πολλές ώρες», πρόσθεσε.
Υψηλόβαθμος αξιωματούχος της περιφερειακής κυβέρνησης, ο Πραντίπ Τζένα, διευκρίνισε ότι περίπου 850 άνθρωποι έχουν διακομιστεί σε νοσοκομεία.
Μια ατελείωτη σειρά ασθενοφόρων άφηνε στη διάρκεια της νύκτας τραυματίες στο νοσοκομείο της περιφέρειας Μπαντράκ, όπου αιμόφυρτοι επιζώντες σε κατάσταση σοκ λάμβαναν ιατρική βοήθεια.
oh God no.
i hope the survivors are rescued easily.
deepest condolences to the families of those who diedCoromandel Express accident At least 233 dead, 900 injured as 2 passenger trains derail in Odishahttps://t.co/7ikYaFZ1X4
— Harini Calamur (@calamur) June 3, 2023
Παγιδευμένοι κάτω από έναν σωρό σίδερα
Σύμφωνα με τον Αμιτάμπ Σάρμα, διευθυντή των ινδικών σιδηροδρόμων, δύο επιβατικά τρένα «ενεπλάκησαν ενεργά στο δυστύχημα». Μια εμπορική αμαξοστοιχία ήταν σταθμευμένη στο σημείο όπου σημειώθηκε η τραγωδία, πρόσθεσε, χωρίς να δώσει άλλες διευκρινίσεις.
«Ο αριθμός των νεκρών και των τραυματιών είναι δύσκολο να εκτιμηθεί προς το παρόν», εξήγησε ο ίδιος διότι πολλοί επιβάτες είναι πιθανό να παραμένουν εγκλωβισμένοι στα συντρίμμια.
Rescue operations were in full swing after two passenger trains collided in Odisha, India. More than 200 people were killed in the collision https://t.co/Y6SqouJ1ip pic.twitter.com/2sMVwilWAp
— Reuters (@Reuters) June 3, 2023
Επιζών δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι κοιμόταν όταν σημειώθηκε το δυστύχημα και ότι όταν ξύπνησε βρισκόταν κάτω από καμία δεκαριά άλλους επιβάτες. Στη συνέχεια κατάφερε να συρθεί έξω από το βαγόνι με τραύματα στον λαιμό και τα χέρια.
«Έχουμε προετοιμάσει όλα τα μεγάλα δημόσια και ιδιωτικά νοσοκομεία από την περιοχή του δυστυχήματος ως την πρωτεύουσα του κρατιδίου για να αναλάβουν τους τραυματίες», δήλωσε ο Σ.Κ. Πάντα εκπρόσωπος των περιφερειακών αρχών.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι 75 ασθενοφόρα και «πολλά λεωφορεία» έχουν σταλεί στο σημείο της τραγωδίας για να μεταφέρουν τραυματίες και επιζώντες.
Ο Ινδός πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι δήλωσε «συντετριμμένος».
«Οι σκέψεις μου είναι με τις οικογένειες που πενθούν. Εύχομαι οι τραυματίες να αναρρώσουν γρήγορα», έγραψε στο Twitter ο Μόντι, ενώ πρόσθεσε ότι συνομίλησε με τον υπουργό Σιδηροδρόμων Ασουίνι Βαϊσνάου για να «ενημερωθώ για την κατάσταση».
Ο Βαϊσνάου ανακοίνωσε ότι θα μεταβεί εκτάκτως στο σημείο του δυστυχήματος και ότι έχει κινητοποιηθεί ο στρατός για να προσφέρει βοήθεια.
Στην Ινδία έχουν γίνει πολλά σιδηροδρομικά δυστυχήματα
Στην Ινδία έχουν σημειωθεί στο παρελθόν πολλά μεγάλα σιδηροδρομικά δυστυχήματα, αλλά η ασφάλεια των σιδηροδρόμων έχει βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια χάρη σε μαζικές επενδύσεις και τη βελτίωση των τεχνολογιών.
Το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ιστορία της Ινδίας σημειώθηκε στις 6 Ιουνίου 1981 όταν εκτροχιάστηκε επιβατική αμαξοστοιχία στο κρατίδιο Μπιχάρ και επτά βαγόνια έπεσαν από γέφυρα στα νερά του ποταμού Μπαγκμάτι, με αποτέλεσμα 800 με 1.000 άνθρωποι να βρουν τον θάνατο.
Εξάλλου στις 20 Νοεμβρίου 2016 το τρένο που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο εξπρές Πάτνα- Ιντόρ, στο οποίο επέβαιναν 2.000 άνθρωποι, εκτροχιάστηκε νωρίς το πρωί σε επαρχιακή περιοχή στο κρατίδιο Ουτάρ Πραντές την ώρα που οι περισσότεροι επιβάτες κοιμόντουσαν. Τουλάχιστον 146 άνθρωποι σκοτώθηκαν και περίπου 180 τραυματίστηκαν.
Διαβάστε ακόμη
ΠΑΣΟΚ – ΣΥΡΙΖΑ: Φόροι για «Κροίσους» των 50.000 ευρώ
ΒΟΑΚ: Προεκλογικό πρέσινγκ για τα διόδια – Γιατί αντιδρούν οι Κρητικοί
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ