Δεν έχουν τελειωμό οι επιβαρυντικές αποκαλύψεις που θίγουν την αξιοπιστία της Boeing, αν και μια νέα πληροφορία «αγγίζει» και την ευρωπαϊκή Airbus. Σύμφωνα με στοιχεία που αποκάλυψαν πρώτοι οι New York Times, αμφότεροι οι όμιλοι αεροναυπηγικής χρησιμοποίησαν στα αεροσκάφη τους μέταλλα με αμφιλεγόμενα και πλαστά πιστοποιητικά ποιότητας.
Συγκεκριμένα, οι εταιρείες φαίνεται πως προμηθεύτηκαν μεταλλικά τμήματα τιτανίου από την αμερικανική Spirit AeroSystems, η οποία έχει βρεθεί επίσης στο στόχαστρο την τελευταία χρονιά για θέματα ποιότητας.
Τα εν λόγω μέταλλα φαίνεται πως προήλθαν από την Κίνα, με πιστοποιητικά ποιότητας που – όπως αποδείχτηκε – ήταν πλαστά, πριν καταλήξουν τελικά μέσω της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας να βρεθούν να χρησιμοποιηθούν και στην κατασκευή αεροσκαφών.
Σύμφωνα με τους NYT οι εν λόγω συναλλαγές έχουν ξεκινήσει αρκετά χρόνια πριν, ξεκινώντας ήδη από το 2019.
Το τιτάνιο είναι ένα μέταλλο που χρησιμοποιείται για την κατασκευή κρίσιμων τμημάτων του αεροσκάφους
Στις αποκαλύψεις τόσο η Boeing όσο και η Airbus απάντησαν διαβεβαιώνοντας το κοινό πως όλα τα τμήματα των αεροσκαφών τους είναι ασφαλή.
Η Boeing αρνήθηκε να δηλώσει σε ποια αεροσκάφη χρησιμοποιήθηκαν τα αμφιλεγόμενα μέταλλα. Ωστόσο, είναι γνωστό πως η Spirit συμμετέχει στην κατασκευή της ατράκτου του 737 Max, καθώς επίσης στη μύτη και τμήματα των φτερών του 787. Επίσης, η Spirit κατασκευάζει και τμήματα αεροσκαφών της Airbus, κυρίως φτερών και πυλώνων των μηχανών στα Α220.
Ο ευρωπαϊκός όμιλος υποστήριξε πως είναι ενήμερος για τις πληροφορίες και πως έχουν γίνει πολλαπλά τεστ ασφαλείας σε τμήματα που προέρχονται από συγκεκριμένο προμηθευτή (υπονοώντας την Spirit).
Η αμερικανική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας FAA δήλωσε πως ερευνά το θέμα.
Διαβάστε ακόμη
Ταμείο Ανάκαμψης: «Πράσινο φως» από την Κομισιόν για την τέταρτη δόση
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ