Η Alef Aeronautics, μια εταιρεία ιπτάμενων αυτοκινήτων που υποστηρίζεται από την SpaceX και εδρεύει στο Σαν Ματέο της Καλιφόρνια, αναφέρει ότι έχει φτάσει τις 2.850 προπαραγγελίες για το φουτουριστικό ηλεκτρικό όχημα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης, σύμφωνα με το CNBC.
Η Alef δήλωσε ότι ο αριθμός των προπαραγγελιών πέτυχε πρόσφατα ένα νέο ρεκόρ, αναφέροντας 2.850 προπαραγγελίες για το διθέσιο ιπτάμενο αυτοκίνητό της, το Alef Model A.
Οι πελάτες μπορούν να έχουν πρόσβαση στις προπαραγγελίες για το Model A μέσω του διαδικτύου, ενώ για την προπαραγγελία πρέπει να καταθέσουν προκαταβολή 150 δολαρίων για το όχημα. Οι πελάτες μπορούν να αποσύρουν την προκαταβολή ανά πάσα στιγμή αν το επιθυμούν.
Η Alef σχεδιάζει να χρεώσει τους πελάτες με 300.000 δολάρια για το Model A όταν αυτό γίνει εμπορικά διαθέσιμο – οπότε με 2.850 προπαραγγελίες, αυτό θα της έδινε μια συνδυασμένη αξία παραγγελιών άνω των 850 εκατομμυρίων δολαρίων μέχρι σήμερα.
«Από σήμερα έχουμε λίγο περισσότερες από 2.850 προπαραγγελίες με καταθέσεις, γεγονός που το καθιστά το όχημα με τις περισσότερες πωλήσεις στην ιστορία περισσότερες από την Boeing, την Airbus, την Joby Aviation και τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης μαζί», δήλωσε στο CNBC ο διευθύνων σύμβουλος της Alef, Τζιμ Ντουκόβνι.
Στην τιμή των 300.000 δολαρίων, η Alef ζητά από τους υποψήφιους πελάτες της να διαθέσουν πολλά μετρητά. Ο Ντουκόβνι επιμένει ότι η υψηλότερη τιμή είναι «απαραίτητη», καθώς η Alef είναι ακόμη «νεοφυής επιχείρηση και δεν βγάζει ακόμη σοβαρά χρήματα».
Ωστόσο, η Alef εργάζεται ξεχωριστά πάνω σε ένα άλλο μοντέλο, το Model Z, το οποίο έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει μέχρι το 2035 σε τιμή 35.000 δολαρίων, αντίστοιχη με εκείνη των φθηνότερων ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Alef είναι μία από τις πολλές νεοφυείς επιχειρήσεις που προσπαθούν να κάνουν πραγματικότητα τα ιπτάμενα αυτοκίνητα. Άλλες περιλαμβάνουν την αμερικανική εταιρεία Joby Aviation και τη Lilium, τη νεοφυή εταιρεία αεροταξί με έδρα τη Γερμανία. Πέρυσι, η νοτιοκορεατική εταιρεία τηλεπικοινωνιών SKTelecom δήλωσε στο CNBC ότι σχεδιάζει να ξεκινήσει μια υπηρεσία ιπτάμενου ταξί σε συνεργασία με την Joby Aviation το 2025.
Η Alef υποστηρίζεται από τον επενδυτή της Tesla Τιμ Ντράπερ και την εταιρεία διαστημικής εξερεύνησης SpaceX του Έλον Μασκ.
Πώς λειτουργεί το αυτοκίνητο της Alef;
Τα περισσότερα μοντέλα που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά μοιάζουν με τζετ και διαθέτουν φτερά προσαρτημένα στα πλαϊνά ή μεγάλους έλικες (στροφείς) που το κάνουν να μοιάζει με ελικόπτερο.
Αυτό που επιδιώκει η Alef είναι ένα πολύ πιο διαφορετικό στυλ οχήματος. Το αυτοκίνητο Model A της εταιρείας, το οποίο παρουσίασε στο Mobile World Congress ως μοντέλο μισού μεγέθους, μοιάζει με ένα πραγματικό αυτοκίνητο με ένα κέλυφος από πλέγμα που προστατεύει στροφείς στο εσωτερικό του, οι οποίοι επιτρέπουν στον αέρα να ρέει μέσα στο όχημα.
Ο Ντουκόβνι αποκαλεί το όχημα της Alef το «πρώτο ιπτάμενο αυτοκίνητο στην ιστορία». Λέει ότι είναι το πρώτο καθώς «αντί για τα ογκώδη σχέδια που μοιάζουν με drone και τα οποία έχουμε δει σε οχήματα από εταιρείες όπως η Lilium και η Joby Aviation, αυτό της Alef μοιάζει με πραγματικό αυτοκίνητο».
«Ξέρω ότι κάποιοι έχουν ισχυριστεί ότι είναι το πρώτο ιπτάμενο αυτοκίνητο», δήλωσε ο Ντουκόβνι. «Αλλά εμείς πάντα είχαμε την ιδέα ότι πρέπει να είναι ένα αυτοκίνητο, ένα κανονικό αυτοκίνητο, που να μπορεί κανείς να το οδηγεί, να το παρκάρει και να κάνει με αυτό όσα μπορεί να κάνει με ένα απλό αυτοκίνητο. Το μόνο έξτρα θα είναι η κάθετη απογείωση».
Το αυτοκίνητο της Alef έχει σχεδιαστεί κυρίως για να οδηγείται στο δρόμο, αλλά θα μπορεί να απογειωθεί και στον ουρανό.
Για να κινείται στο δρόμο, το αυτοκίνητο θα χρησιμοποιεί τέσσερις μικρούς κινητήρες σε κάθε έναν από τους τροχούς και θα κινείται όπως ένα κανονικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Διαθέτει οκτώ έλικες στο μπροστινό και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, οι οποίοι περιστρέφονται ανεξάρτητα με διαφορετικές ταχύτητες, ώστε να μπορεί να πετάξει προς οποιαδήποτε κατεύθυνση.
Το Alef Model A έχει ταχύτητα πλεύσης 177 χιλιόμετρα την ώρα στον αέρα, ενώ στο δρόμο περιορίζεται στα 40 με 56 χιλιόμετρα την ώρα.
Μόλις απογειωθεί, το Alef Model A θα μπορεί να γυρίσει στο πλάι, ενώ το πιλοτήριο περιστρέφεται έτσι ώστε ο οδηγός να μπορεί να συνεχίσει να κοιτάζει προς τα εμπρός και το αυτοκίνητο ουσιαστικά μετατρέπεται σε διθέσιο με τις μακριές πλευρές των οχημάτων να χρησιμεύουν ως το πάνω και το κάτω «φτερό».
Εκτόξευση το 2025
Το Alef Model A, το οποίο ζυγίζει 850 κιλά, χαρακτηρίζεται επίσης ως εξαιρετικά ελαφρύ όχημα, πράγμα που σημαίνει ότι υπάγεται στην ίδια νομική ταξινόμηση με τα μικρά ηλεκτρικά οχήματα, όπως τα αμαξίδια του γκολφ.
«Αυτό θα διευκολύνει το αυτοκίνητο να περάσει από βασικές ρυθμιστικές εγκρίσεις, ώστε να πάρει το πράσινο φως για την έναρξη των πτήσεων το 2025», λέει ο Ντουκόβνι.
«Αν όλα πάνε καλά, όπως σχεδιάζουμε, και αν έχουμε αρκετή χρηματοδότηση, αν ο νόμος τουλάχιστον δεν πρόκειται να γίνει χειρότερος, και αν μείνει όπως είναι, σχεδιάζουμε να ξεκινήσουμε την παραγωγή του πρώτου μέχρι το τέλος του 2025», προσθέτει ο Ντουκόβνι.
Πέρυσι, η Ομοσπονδιακή Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας χορήγησε στην Alef ειδικό πιστοποιητικό αξιοπλοΐας. Η Alef χρειάζεται ακόμη περαιτέρω έγκριση για να ανοίξει το δρόμο για πτήσεις με καταναλωτές.
Ωστόσο, ο Ντουκόβνι παραδέχεται ότι, παρά τον υψηλό αριθμό προπαραγγελιών της εταιρείας, «δεν πρόκειται να μπορέσει να ανταποκριθεί άμεσα στη ζήτηση αυτή».
«Είναι τρελό πώς να παράγουμε 2.850 οχήματα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Alef.
«Θα ξεκινήσουμε αργά. Ο κόσμος θα σκέφτεται όταν δει τα πρώτα τέτοια αυτοκίνητα πως θα είναι εκατομμύρια και θα πετάνε πάνω από τις μεγάλες πόλεις, αλλά στην πραγματικότητα θα είναι ελάχιστα. Η διαδικασία αναμένεται να συμβεί αργά-αργά. Θα φτιάξουμε ένα, μετά μερικά ακόμη, και μετά περισσότερα», πρόσθεσε.
Διαβάστε ακόμη
«The K-Project»: Η βίλα αριστούργημα του Τσίλερ στην Κηφισιά που έγινε co-working space
Απόβαση των ξένων brands (και) τη διετία 2024-2025 (pics)
Δημήτρης Καιρίδης: Στα σκαριά έξι συμφωνίες για εισαγωγή εργαζομένων
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ